Ricoh kiest Tridion voor consistente implementatie nieuwe huisstijl
Amsterdam, 16 augustus 2004 - Ricoh Europe, leverancier van onder meer multifunctionele kantoorapparatuur, heeft het content management systeem (CMS) van Tridion aangeschaft. Het bedrijf zet het CMS in om zijn nieuwe huisstijl op Europees niveau eenvoudig door te voeren en de verschillende landensites in Europa efficiënt en consistent te beheren.
Zo kunnen alle relevante websites van Ricoh en zijn dochterondernemingen worden voorzien van centraal aangeleverde content waardoor op Europees niveau een eenduidige huisstijl wordt gewaarborgd. Door hergebruik van content verkort Ricoh de 'time to market', de tijd waarin online initiatieven en (marketing)campagnes ontwikkeld en via diverse kanalen gepubliceerd worden.
"Ricoh hecht grote waarde aan een consistente huisstijl. Om eenduidigheid te garanderen, en tegelijkertijd de verschillende landenorganisaties ook hun eigen herkenbare websites te kunnen laten creëren, zijn wij op zoek gegaan naar een nieuw content management systeem", aldus Peter Wolschrijn, Assistant General Manager, Sales Process Re-engineering van Ricoh Europe.
Door middel van Tridion's content management systeem, kan Ricoh op een eenvoudige manier alle productgerelateerde content hergebruiken voor alle Europese websites van Ricoh, Nashuatec, Rex-Rotary en Gestetner. Met name de unieke Blueprinting-functionaliteit - waarmee gecontroleerde decentralisatie mogelijk wordt -, de mogelijkheid tot flexibele en open opslag van data in XML-formaat én de efficiënte organisatie van de vertaling van content, waren van doorslaggevend belang bij de keuze voor Tridion. Wolschrijn: "Bijkomend voordeel is dat we nu door hergebruik van de grote hoeveelheid productgegevens aanzienlijke kosten besparen."
Tridion's uitgebreide Blueprinting-functionaliteit biedt de verschillende landenorganisaties de mogelijkheid bepaalde delen van de eigen website te lokaliseren. Doordat informatie nu eenvoudig kan worden gedeeld met verschillende business units in verschillende landen en talen, ontstaat een efficiëntere interne communicatie en wordt de uitroltijd van nieuwe sites en/of content aanzienlijk verkort.
Over Ricoh Europe B.V.
Ricoh Europe B.V., het Europese hoofdkantoor van Ricoh Company Ltd. in Japan, bevindt zich in Amstelveen. Het bedrijf is verantwoordelijk voor de marketing, verkoop en ondersteuning van Ricoh-producten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. In Europa bevinden zich drie productiefaciliteiten: twee in het Verenigd Koninkrijk en een in Frankrijk. Daarnaast bestaat het Europese netwerk van Ricoh uit 14 verkoopfilialen. Meer informatie is beschikbaar via http://www.ricoh-europe.com.
Over Tridion
Tridion is een Europese leverancier van geavanceerde software voor enterprise content-management. Tridions oplossing, Tridion R5, maakt een geïntegreerde aanpak mogelijk van alle bedrijfsinformatie en content. Content afkomstig uit verschillende bronnen, kan eenvoudig worden beheerd, bewerkt en verder gedistribueerd via uiteenlopende kanalen: van websites tot en met mobiele telefoons, PDA's of drukwerk. In diverse talen en voor verschillende doelgroepen, maar altijd met behoud van de corporate huisstijl. Tridions unieke 'single-sourcing'- en 'blueprint management'-functionaliteit biedt bedrijven een snelle en hoge return on investment op hun complexe content-managementinfrastructuren. Tot de klanten van Tridion behoren multinationals als ABN Amro, Alcatel, Akzo Nobel, Carrefour, Deutsche Telekom, Heineken, Honda, ING, KLM, Scania en Unilever.Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf is verder aanwezig in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Zweden en België. Daarnaast werkt Tridion samen met resellers in de rest van Europa, Midden-Oosten en Australië. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.nl.