Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Omzetstijging van meer dan 30% in eerste helft 2004
NEDSTAT BOEKT STERKE GROEI NETTO WINST
Diemen, 12 augustus 2004 - Nedstat, Europees marktleider in website analytics, heeft de sterke groei van de afgelopen jaren in het eerste halfjaar van 2004 voortgezet. De omzet steeg met meer dan 30% ten opzichte van het eerste halfjaar 2003 naar EUR 4,3 miljoen. Ook liet de onderneming een veel hogere netto winst noteren.
Alle Nedstat kantoren droegen bij aan de omzetgroei. Met name Nedstat Limited in de UK liet een krachtige stijging zien van meer dan 85%. De omzet buiten Nederland is inmiddels gestegen tot 40% van de totale omzet ten opzichte van 24% in het jaar 2002 en 34% in het jaar 2003.
"We hebben een uitstekend halfjaar achter de rug," zegt Michael Kinsbergen, algemeen directeur. "Onze Europese expansie die in 2000 is ingezet werpt duidelijk zijn vruchten af. We hebben onze Europese klantenlijst weer kunnen uitbreiden met meerdere kwaliteitsnamen in alle landen waar we gevestigd zijn."
Nedstat verwacht dat de website analytics markt in de komende jaren sterk zal blijven groeien. Kinsbergen: "Het gebruik van het internet blijft toenemen. Consumenten raken steeds meer gewend om allerlei zaken, van informatie inwinnen tot het doen van transacties, via het internet te doen. Steeds meer kritische bedrijfsprocessen, zoals verkoop, service en promoties verlopen daarom via de website. Website eigenaren stellen dus ook steeds hogere eisen aan hun website analytics; alle activiteiten op de site moeten inzichtelijk en analyseerbaar zijn zodat het online aanbod voortdurend kan worden verbeterd. Dat is precies wat wij leveren."
Voor het gehele jaar 2004 voorziet Nedstat een verdere groei van de omzet en het aantal klanten en een verdere versterking van haar Europese marktpositie. De omzet buiten Nederland als percentage van de totale omzet zal weer belangrijk hoger worden.
Over Nedstat BV
Nedstat is Europees marktleider in website analytics.
De Nedstat producten en services stellen de gebruikers in staat het rendement van hun online communicatie en business te verbeteren. Nedstat stelt zich ten doel website analytics simpel, duidelijk en toegankelijk te maken. De producten zijn daarom makkelijk te gebruiken, rapporten zijn helder, toegang tot rapporten is snel en de service en support is persoonlijk en van hoge kwaliteit.
De onderneming telt 90 medewerkers in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.
De diensten en producten van Nedstat worden gebruikt door een groot aantal Nederlandse bedrijven en instituten waaronder Unilever Bestfoods, ING, het Ministerie van Buitenlandse Zaken, de Publieke Omroep en Wolters Kluwer en door vele internationale klanten waaronder Danone, Electrabel, Ernst & Young, Marks & Spencer, Esprit en Thomas Cook.
Noot voor de redactie,