Gemeente IJsselstein
Praat mee over gemeentelijk ouderenbeleid!
donderdag, 12 augustus 2004 - 09:36 CET
In onze stad is de Seniorenraad IJsselstein actief. Deze raad brengt
de specifieke behoeften en belangen van ouderen onder de aandacht van
de gemeente.
De Seniorenraad geeft gevraagd en ongevraagd advies over alle zaken
waarmee ouderen (senioren) in IJsselstein te maken hebben en/of
krijgen. Onderwerpen die aan de orde komen, zijn onder meer zorg,
welzijn, openbaar vervoer, veiligheid, sport en wonen. Naast het
adviseren van de gemeente toetst de Seniorenraad het gemeentelijk
ouderenbeleid. De Seniorenraad zoekt nieuwe leden.
Adviesorgaan
De Seniorenraad is een zeer actief adviesorgaan; de raad komt ongeveer
tien keer per jaar bijeen. Daarnaast praten leden mee over diverse
projecten in IJsselstein zoals de totstandkoming van sporthal
Groenvliet, de woonservicezone en wijkveiligheidsplannen. Een
afvaardiging van de Seniorenraad bezoekt o.a. de commissievergadering
Welzijn & Onderwijs en de Seniorenraad heeft driemaal per jaar een
overleg met verantwoordelijk wethouder Kwakkel.
In de raad zitten onder andere vertegenwoordigers vanuit de
ouderenbonden en gemeente. De raad bestaat uit negen leden. Wij zoeken
twee nieuwe enthousiaste leden met de volgende kenmerken:
Woonachtig in IJsselstein
Affiniteit en betrokkenheid met ouderen
Bekend met ouderenbeleid
Beschikbaar voor drie jaar. Het is mogelijk om deze periode eenmalig
te verlengen.
Wij bieden:
De kans om uw stem te laten horen
De mogelijkheid om uw kennis en ervaring ten goede te laten komen aan
het gemeentelijk ouderenbeleid
Interessante discussies in een goede sfeer
Meer weten of reageren?
Met vragen kunt u terecht bij dhr. R. Vermeulen, ' (030) 686 18 13.
Wilt u lid worden van de Seniorenraad en denkt u te voldoen aan de
gestelde kwalificaties, dan kunt u een brief sturen naar Gemeente
IJsselstein, t.a.v. dhr. R. Vermeulen, afdeling Welzijn, Postbus 26,
3400 AA IJsselstein. U kunt ook mailen: info@ijsselstein.nl (o.v.v.
Seniorenraad). Vermeld in uw brief uw naam, geslacht, adresgegevens,
leeftijd, telefoonnummer en eventueel e-mailadres. Tevens worden wij
graag op de hoogte gesteld van uw motivatie en ervaring op het gebied
van (ouderen)beleid en bestuurlijke ervaring.