Ingezonden persbericht


Synstar introduceert Managed High Availability op Nederlandse markt

Nieuwe dienst gericht op hoge beschikbaarheid tegen lage kosten

Utrecht, 10 augustus 2004 - IT-dienstverlener Synstar introduceert onder de naam Managed High Availability (MHA) een nieuwe beheerdienst op de Nederlandse markt. Deze dienst speelt in op de toenemende vraag onder grote en middelgrote bedrijven en organisaties naar hoge beschikbaarheid van hun infrastructuur, zonder dat dit leidt tot ingrijpende investeringen in dubbel uitgevoerde systemen. Met MHA beschikken bedrijven over optimale beschikbaarheid van hun ICT-infrastructuur tegen lagere kosten.

De Managed High Availibility-dienst van Synstar onderscheidt zich door zijn brede opzet. De dienst omvat zeven kritische elementen:
- de inzet van smart tools binnen de IT-architectuur van de klant;
- non-stop service-management;

- snelle en automatische identificatie en escalatie van events (24x7x365);
- snelle en effectieve ondersteuning in eerste, tweede en derde lijn;
- passende continuïteitsvoorzieningen;

- voorzieningen voor geautomatiseerde systeem- en applicatiebeschikbaarheid;
- toegang tot een gekwalificeerd service- en technisch team.

Synstar completeert met MHA zijn aanbod van managed services voor bedrijven van elke omvang. Het bedrijf bouwt daarbij voort op meer dan 30 jaar ervaring in server- en IT-infrastructuur-onderhoud.

"Bedrijven worden met de dag afhankelijker van hun ICT-infrastructuur", zegt Frank Hoekstra, Business Services Manager bij Synstar. "Voorheen kon een eventuele storing nog opgevangen worden door break-fix-onderhoud dat binnen enkele uren beschikbaar was. Die periode is nu vaak al te lang. Een downtime van enkele uren levert veel bedrijven tegenwoordig een enorme schadepost op. Vandaar dat de grote producenten van apparatuur adviseren om systemen op veel plaatsen dubbel uit te voeren, wat extra druk legt op investeringen. Synstar lost dit probleem op door hoge beschikbaarheid op basis van een managed service aan te bieden."

Met behulp van deze elementen, die optimaal op elkaar worden afgestemd, creëert Synstar in nauwe samenwerking met de klant een gewenst beschikbaarheidsprofiel. Op deze manier kan een organisatie beschikken over een high availability-omgeving zonder ingrijpende investeringen in allerlei redundante systemen. Zo wordt onder meer voorkomen dat bedrijven allerlei hardware en tools aanschaffen 'voor het geval dat'. Daarnaast stelt deze dienst bedrijven in staat om zich volledig te concentreren op kerntaken.

# # #

Synstar
Synstar (London Stock Exchange: SYN) is een pan-Europese onafhankelijke leverancier van diensten op het gebied van Business Availability. Aan ruim 2.500 klanten in 13 Europese landen levert Synstar een compleet portfolio van geavanceerde systemen en diensten voor IT-ondersteuning, die bedrijven een permanente beschikbaarheid van hun IT-infrastructuur garanderen. Met ruim 3.000 medewerkers richt Synstar zich met geïntegreerde diensten op vijf terreinen: Business Continuity Services, Computer Services, Networking, Life Cycle Management en Data Management, of gecombineerd als Managed Services-oplossing. Meer informatie: www.synstar.com.



Ingezonden persbericht