KPN NV

|                                                      |Datum                   |
|                                                      |9 augustus 2004         |
|                                                      |                        |
|Q2 2004:                                              |                        |
|KPN verdubbelt winst na belastingen                   |                        |
|tot EUR 369 miljoen                                   |                        |
|                                                      |Nummer                  |
|                                                      |037p                    |
|                                                      |                        |
|                                                      |                        |
|Bedragen in miljoenen|2e kw 2004   |2e kw 2003   |
|euro                 |             |             |
|Netto-omzet          |2.927        |2.960        |
|Bedrijfsresultaat    |678          |589          |
|Winst na belastingen |369          |183          |
|Winst per aandeel    |0,16         |0,08         |
Solide prestaties in het tweede kwartaal
. Het nettoresultaat is verdubbeld tot EUR 369 miljoen als gevolg van lagere bedrijfslasten, lagere rentelasten en lagere belastinglasten . Het bedrijfsresultaat viel 15% hoger uit
. De bedrijfsopbrengsten zijn met 0,9% gedaald, voornamelijk vanwege de negatieve invloed van lagere MTA-tarieven (Mobile Terminating Access) die door de toezichthouder zijn opgelegd . Bij Mobiel nam de netto-omzet met 6,3% toe, met name dankzij de sterke groei in Duitsland (12,7%) en België (30%) waar de marges ook omhoog gingen . Margeverbetering bij Vast, ondanks dalende opbrengsten . De bedrijfslasten daalden met 4,7%, voornamelijk als gevolg van de strikte kostenbeheersing bij Vast . Ten opzichte van vorig jaar is het aantal ADSL-aansluitingen verdubbeld tot ruim 1 miljoen . Gedurende het kwartaal is het mobiele klantenbestand met bijna een half miljoen (3,1%) gegroeid naar 15,6 miljoen klanten

Interimdividend
KPN heeft een interimdividend van EUR 0,08 per aandeel vastgesteld.

Ad Scheepbouwer, CEO van KPN:

"In het tweede kwartaal hebben we onze solide groei weten te continueren.

Met name onze internationale mobiele activiteiten blijven sterk groeien en tonen tegelijkertijd betere marges. In onze thuismarkt heeft KPN Mobile the Netherlands onlangs een aantal commerciële initiatieven ontplooid om zijn positie als marktleider te versterken. Dit zal op de korte termijn enige margedruk tot gevolg hebben, maar zal ons in staat stellen om op de middellange termijn zowel het marktaandeel van KPN Mobile the Netherlands als de marge te verbeteren. Hoewel onze vaste activiteiten een daling in de opbrengsten lieten zien, verbeterden de marges doordat we verdere kostenbesparingen wisten te behalen. De kasstroom uit operationele activiteiten bleef gezond.

Wij verwachten dat het resultaat voor belastingen aan de bovenkant van onze afgegeven verwachtingen ligt. Dit ondanks het feit dat er in het tweede halfjaar extra kosten gemaakt zullen worden van EUR 200 tot 300 miljoen in verband met onder andere verhoogde marketinginspanningen, het begin van afschrijving op UMTS-licenties en mogelijke financiering van een pensioentekort. Met onze winstgroei en het feit dat wij in onze sector een vooraanstaande positie innemen ten aanzien van het laten terugvloeien van kasmiddelen maken wij onze belofte waar: wij vertalen de operationele vooruitgang en de verbeterde balanspositie in echte aandeelhouderswaarde. Wij zien de tweede helft van 2004 dan ook met vertrouwen tegemoet."

Overzicht operationele activiteiten tweede kwartaal

Divisie Vast
De migratie van traditionele diensten (zoals spraaktelefonie en datatransmissie via huurlijnen) naar nieuwe diensten via nieuwe technologieën (zoals ADSL, Voice over IP, IP-VPN) is in het tweede kwartaal van 2004 in een sneller tempo verlopen. De daaruit voortvloeiende afname van de opbrengsten uit traditionele diensten wordt deels gecompenseerd door hogere opbrengsten uit nieuwe diensten. Andere factoren die van invloed zijn op de bedrijfsopbrengsten zijn de lagere MTA-tarieven en de toename van het aantal klanten dat alleen nog mobiel belt.

KPN streeft er in toenemende mate naar om zijn spraakklanten meer waarde te leveren, onder andere via voordeelpakketten die zowel voor de consumentenmarkt (BelPlus 60, 100, 200, 300) als de zakelijke markt (BelZakelijk-pakketten) beschikbaar zijn. Daarnaast heeft KPN zijn direct-marketingactiviteiten uitgebreid om spraakklanten terug te winnen en te behouden. Sinds de introductie van de BelPlus-pakketten in het tweede kwartaal van 2003 hebben 1.046.000 consumenten (19% van de binnenlandse klanten) voor deze pakketten gekozen, waarvan 248.000 in het tweede kwartaal van 2004.

Dankzij de activiteiten gericht op de traditionele spraakmarkt, is KPN er voor het eerst in geslaagd om de geleidelijke afname van de marktaandelen op kwartaalbasis af te remmen. De marktaandelen bleven aan het eind van het tweede kwartaal van 2004 binnen de bandbreedten van ongeveer 75% (lokaal), >60% (nationaal), >60% (vast-naar-mobiel) en 45% (internationaal).

Het klantenbestand voor 'ADSL van KPN' bereikte in het tweede kwartaal van 2004 de mijlpaal van 1 miljoen en bedroeg eind juni 2004 1.057.000 klanten, ruim tweemaal zoveel als aan het eind van hetzelfde kwartaal van vorig jaar. Hierdoor steeg het marktaandeel van KPN in de totale consumentenmarkt voor breedband (inclusief breedband aangeboden door kabelexploitanten) naar 42%.

KPN verwacht dat de vraag naar breedband, multimedia en radio- en tv-programma's na verloop van tijd zal samensmelten. KPN wil zijn sterke positie op het gebied van spraakdiensten, in combinatie met de snelgroeiende breedbanddiensten, dan ook verder uitbouwen met de levering van digitale radio- en tv-programma's. KPN ziet goede kansen voor een strategie die op deze drie pijlers is gestoeld. Als aandeelhouder van Digitenne is KPN al betrokken bij het aanbieden van digitale radio- en tv-programma's. KPN heeft inmiddels offertes opgevraagd bij verschillende kabeltelevisiebedrijven (samen goed voor circa 90% van de Nederlandse kabelmarkt) voor de huur van capaciteit op hun netten. KPN wil deze capaciteit gebruiken om programma's van publieke en commerciële aanbieders digitaal uit te zenden.

Onlangs heeft KPN met succes een aantal belangrijke contracten afgesloten met diverse partijen, zoals Stork (uitbesteding van spraak- en datacommunicatie), NUON (uitbesteding van telecommanagement), ING Bank (spraak), Panalpina (internationale datacommunicatie via IP-VPN), Stern (volledige spraakoplossingen voor vast en mobiel, en datacommunicatie via IP-VPN), Infineon/Siemens (netwerkdiensten). Op 1 juli 2004 heeft KPN de dienst Online Remote Backup (ORB) geïntroduceerd, waarbij klanten via een KPN-cybercenter een automatische back-up kunnen laten maken van kritische gegevens op pc's en laptops over een beveiligde internetverbinding.

Eind juni waren 1.141 zakelijke klanten overgestapt van traditionele datanetwerken naar IP-VPN-netwerken, terwijl het aantal IP-VPN-aansluitingen is gestegen van 9.122 aan het eind van juni 2003 naar 23.746 aan het eind van juni 2004.

Divisie Mobiel
De sterke groei bij de divisie Mobiel hield aan, zodat de divisie in het tweede kwartaal bijna een half miljoen nieuwe klanten kon bijschrijven. Aan het eind van het kwartaal had KPN 15,6 miljoen mobiele klanten, een stijging van 13% ten opzichte van vorig jaar. In het tweede kwartaal van 2004 steeg het aantal i-mode-klanten in de drie doellanden met 262.000 naar 1,45 miljoen. In de komende maanden zal de divisie Mobiel zijn commerciële inspanningen intensiveren om maximale autonome groei te bereiken. Aan het eind van het tweede kwartaal kondigde KPN de start aan van de levering van mobiele breedbandproducten en -diensten over de nieuwe UMTS-netwerken in Duitsland en Nederland, te beginnen met een snelle modemkaart voor laptop-gebruikers. Speciale UMTS-toestellen komen in het derde kwartaal beschikbaar.

E-Plus
E-Plus bleef de Duitse markt bewerken met concurrerende en onderscheidende aanbiedingen, zoals het tarief van drie eurocent voor gesprekken naar het vaste net. Hierdoor kon E-Plus zijn gebalanceerde groeistrategie voortzetten en in het tweede kwartaal 268.000 nieuwe klanten verwelkomen. Dit leidde tot een klantenbestand van ruim 8,7 miljoen en een marktaandeel van 12,9%. Het postpaid-aandeel in de netto-aanwas van het aantal klanten bedroeg in het tweede kwartaal 71%, waardoor het aandeel postpaid in het klantenbestand aan het eind van het kwartaal was gestegen naar 48%. Met EUR 24 per maand liet de gemengde ARPU een lichte stijging zien ten opzichte van het voorgaande kwartaal (EUR 23) en bleef de gemengde ARPU stabiel ten opzichte van vorig jaar.

KPN Mobile the Netherlands
De concurrentie op de Nederlandse mobiele markt blijft zeer fel. KPN heeft zijn marketingstrategie voor Nederland nieuw leven ingeblazen om zijn positie als marktleider te versterken. Enkele initiatieven zijn de sterkere en duidelijkere differentiatie tussen de merken KPN en Hi, evenals de introductie van innovatieve en relevante aanbiedingen tegen concurrerende tarieven. Hi heeft SMS aangewezen als hoeksteen van het productenaanbod voor zijn doelgroep, voornamelijk jongeren, en is de markt voorgegaan in de introductie van voordelige prepaid en postpaid SMS-tarieven. Bovendien is KPN erin geslaagd om bij de externe verkooppunten beter zichtbaar te zijn. Momenteel leiden deze stappen in combinatie met uitgebreide mediacampagnes tot een grotere toestroom van nieuwe klanten. KPN is erin geslaagd om in het tweede kwartaal 137.000 nieuwe klanten aan te trekken. Hierdoor is het totale klantenbestand gestegen naar meer dan 5,4 miljoen, ofwel een marktaandeel van 39,3%. De gemengde ARPU steeg van EUR 33 in het eerste kwartaal naar EUR 35 in het tweede kwartaal van 2004.

BASE
In België blijft het beleid van BASE - het combineren van onderscheidende en eenvoudige aanbiedingen voor de gehele markt met maatgesneden oplossingen voor specifieke marktsegmenten - vruchten afwerpen. Bij BASE zette de ontwikkeling van de voorgaande twee kwartalen zich voort en steeg het klantenbestand met 68.000 klanten naar ruim 1,4 miljoen in totaal. Dit is een toename van 27% ten opzichte van het eind van dezelfde periode in 2003. Het marktaandeel van BASE steeg naar ruim 16%. Met EUR 24 per maand viel de ARPU hoger uit dan een jaar geleden (EUR 22), maar ten opzichte van het eerste kwartaal van 2004 (EUR 25) kan een lichte daling worden geconstateerd.

Financieel overzicht tweede kwartaal

In het tweede kwartaal van 2004 kon KPN ten opzichte van het voorgaande jaar een stijging van de winst na belastingen noteren. Deze kwam uit op EUR 369 miljoen (tweede kwartaal 2003: EUR 183 miljoen). De winst per aandeel verdubbelde tot EUR 0,16 (tweede kwartaal 2003: EUR 0,08). Het bedrijfsresultaat steeg met 15% naar EUR 678 miljoen (tweede kwartaal 2003: EUR 589 miljoen).

Het nettoresultaat van dit kwartaal omvat een boekwinst die betrekking heeft op de verkoop van het belang van KPN in PTC voor een bedrag van EUR 20 miljoen.

De bedrijfsopbrengsten (EUR 3.016 miljoen) zijn met 0,9% gedaald. De gerapporteerde netto-omzet daalde met 1,1% en bedroeg EUR 2.927 miljoen (tweede kwartaal 2003: EUR 2.960 miljoen). Hieronder viel echter het negatieve effect van EUR 59 miljoen van de verlaging van de MTA-tarieven, hetgeen 2,0% betrof. . De netto-omzet van de divisie Vast (EUR 1.803 miljoen) daalde met EUR 121 miljoen (ofwel 6,3%), gedeeltelijk toe te schrijven aan het negatieve MTA-effect van EUR 71 miljoen (-3,7%) en aan het toenemend aantal klanten dat alleen nog mobiel belt. . Bij de divisie Mobiel steeg de netto-omzet met 6,3% (EUR 77 miljoen) naar EUR 1.298 miljoen. Dit kan worden toegeschreven aan de aanhoudend goede prestaties van de internationale activiteiten (in Duitsland steeg de netto-omzet met 12,7% en in België met 30%), waardoor het negatieve MTA-effect van EUR 26 miljoen in Nederland meer dan gecompenseerd werd. . De opbrengsten van Overige activiteiten lieten een geringe daling van EUR 3 miljoen zien, terwijl de interne opbrengsten EUR 26 miljoen lager uitvielen dan vorig jaar.

De bedrijfslasten daalden met 4,7% (EUR -116 miljoen) naar EUR 2.338 miljoen vanwege de succesvolle implementatie van kostenreductieprogramma's (inkrimping van het personeelsbestand, lagere overige bedrijfslasten en afschrijvingslasten), het effect van de MTA-tariefverlagingen en een bijzondere waardevermindering van EUR 38 miljoen met betrekking tot de goodwill van SNT die in het tweede kwartaal van 2003 was opgenomen. De lagere bedrijfslasten bij de divisie Vast en bij Overige activiteiten werden deels tenietgedaan door hogere bedrijfslasten bij de divisie Mobiel.

De netto financiële lasten bedroegen EUR 146 miljoen, een aanzienlijke daling ten opzichte van de EUR 202 miljoen van vorig jaar. De daling is toe te schrijven aan lagere rentelasten als gevolg van de reguliere en vervroegde aflossingen die in 2003 hebben plaatsgevonden voor een totaalbedrag van EUR 4,9 miljard.

De totale belastinglast bedroeg EUR 163 miljoen, hetgeen resulteerde in een effectieve belastingdruk van 30,6%. Zoals overeengekomen met de Nederlandse belastingdienst wordt de rente van EUR 306 miljoen op de aandeelhoudersleningen die zijn verstrekt aan E-Plus bij de bepaling van het Nederlandse belastbare resultaat buiten beschouwing gelaten.

Kasstroom
De kasstroom uit operationele activiteiten daalde met EUR 108 miljoen naar EUR 870 miljoen. Deze daling is toe te schrijven aan een hoger werkkapitaal (voornamelijk als gevolg van belastingteruggaven van EUR 194 miljoen die in het tweede kwartaal van 2003 zijn ontvangen), dat slechts gedeeltelijk is gecompenseerd door betere bedrijfsresultaten en lagere nettorentelasten in dit jaar. In het eerste halfjaar van 2004 steeg de kasstroom uit operationele activiteiten met EUR 72 miljoen naar EUR 1.830 miljoen.

Nettoschuld
De nettoschuld (rentedragende schuld minus liquide middelen) daalde met 19,6% van EUR 10,2 miljard aan het eind van het tweede kwartaal van 2003 naar EUR 8,2 miljard aan het eind van het tweede kwartaal 2004. De lichte stijging ten opzichte van de EUR 7,9 miljard per 31 maart 2004 is voornamelijk het gevolg van de afname van de hoeveelheid kasmiddelen door de uitkering van dividend over 2003 (EUR 606 miljoen) en de uitvoering van het initiële aandeleninkoopprogramma dat in maart 2004 werd aangekondigd.

Terugkoop eigen aandelen
Per 30 juni 2004 had KPN 86,1 miljoen aandelen teruggekocht voor een totaalbedrag van EUR 533 miljoen (waarvan EUR 247 miljoen in het tweede kwartaal is afgerond). De aankopen kwamen via open markttransacties tot stand tegen een gemiddelde prijs van EUR 6,19 per aandeel. De aandelen die in het kader van het initiële inkoopprogramma eigen aandelen zijn teruggekocht, worden dit jaar ingetrokken, met uitzondering van een beperkt aantal aandelen dat is verworven voor de dekking van aandelenoptieplannen (EUR 33 miljoen). Op 28 juni 2004 heeft KPN een nieuw programma aangekondigd voor de inkoop van eigen aandelen ten bedrage van EUR 1 miljard.

Herfinanciering
Op 21 juli heeft KPN de volgende herfinancieringstransacties met succes afgerond: een bod tot omwisseling van de 7,25%-Eurobond 2001-2006 voor in euro genoteerde Fixed Rate Notes die in 2011 afloopt en een bod tot terugkoop tegen een contante vergoeding van de uitstaande 6,50%-Eurobond 1996-2006 en de achtergestelde converteerbare 3,50%-obligatielening 2000-2005. Deze aanbiedingen zijn een voortzetting van KPN's strategie om de kapitaalstructuur te optimaliseren door verlenging van het aflossingsprofiel.

De transacties leverden in totaal EUR 1.961 miljoen op en werden gevolgd door de uitgifte van nieuwe obligatieleningen onder het Global Medium Term Note-programma van KPN (EUR 700 miljoen aan Floating Rate Notes met een looptijd tot in 2009, een coupon van Euribor + 0,40%, gewijzigd in een vaste coupon van 4,0% en EUR 1.425 miljoen aan Fixed Rate Notes die in 2011 aflopen met een coupon van 4,5%).

Financieel overzicht eerste halfjaar 2004 - Belangrijkste gebeurtenissen

In het eerste halfjaar van 2004 bedroeg het bedrijfsresultaat van KPN EUR 1.339 miljoen, vergeleken met EUR 1.824 miljoen in het voorgaande jaar. Exclusief de hierna genoemde boekwinsten steeg het bedrijfsresultaat in het eerste halfjaar met 11,4% naar EUR 1.283 miljoen (eerste halfjaar 2003: EUR 1.152 miljoen). Het nettoresultaat, eveneens exclusief boekwinsten, steeg met EUR 407 miljoen (+144,8%) naar EUR 688 miljoen. In het eerste halfjaar van 2003 was een bedrag van EUR 672 miljoen aan boekwinsten opgenomen (voornamelijk de winst op de verkoop van de telefoongidsactiviteiten en de beëindiging van de overeenkomst met MobilCom), terwijl in dezelfde periode van 2004 een bedrag van EUR 56 miljoen aan boekwinsten was opgenomen als gevolg van de verkoop van het KPN-belang in Eutelsat en PTC.

De boekwinsten die zowel van invloed zijn op de bedrijfsopbrengsten als op het bedrijfsresultaat, kunnen als volgt worden samengevat:

|Bedragen in miljoenen euro        |Eerste  |Eerste  |
|                                  |halfjaar|halfjaar|
|                                  |2004    |2003    |
|                                  |        |        |
|Boekwinst op de verkoop van de    |        |435     |
|telefoongidsactiviteiten          |        |        |
|Beëindiging van de overeenkomst   |        |222     |
|met MobilCom                      |        |        |
|Boekwinst op de verkoop van UMC   |        |15      |
|Boekwinst op de verkoop van       |36      |        |
|Eutelsat                          |        |        |
|Boekwinst op de verkoop van PTC   |20      |        |
|                                  |56      |672     |
Exclusief boekwinsten bedroegen de bedrijfsopbrengsten in het eerste halfjaar van 2004 EUR 5.979 miljoen (eerste halfjaar 2003: EUR 6.039 miljoen). Inclusief boekwinsten daalden de bedrijfsopbrengsten met 10,1% naar EUR 6.035 miljoen vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

De netto-omzet (EUR 5.830 miljoen), beïnvloed door het negatieve effect van EUR 115 miljoen van de verlaging van de MTA-tarieven op zowel de mobiele als vaste activiteiten, viel 0,6% lager uit dan in het voorgaande jaar. In de divisie Vast daalde de netto-omzet met EUR 188 miljoen (-4,9%), vooral als gevolg van het negatieve MTA-effect (EUR 139 miljoen), terwijl de netto-omzet van de divisie Mobiel (EUR 2.514 miljoen) met EUR 156 miljoen toenam. De netto-omzet van Overige activiteiten viel EUR 42 miljoen lager uit. De interne opbrengsten daalden met EUR 41 miljoen naar EUR 518 miljoen. De bedrijfslasten daalden met EUR 191 miljoen (-3,9%) naar EUR 4.696 miljoen. De afname is het gevolg van de kostenreductieprogramma's, de lagere MTA-tarieven en een bijzondere waardevermindering van EUR 38 miljoen met betrekking tot de goodwill van SNT, gedeeltelijk tenietgedaan door hogere kosten uitbesteed werk binnen de divisie Mobiel. De netto financiële lasten daalden met EUR 151 miljoen naar EUR 283 miljoen, hetgeen kan worden toegeschreven aan lagere rentelasten als gevolg van de reguliere en vervroegde aflossingen die in 2003 hebben plaatsgevonden voor een totaalbedrag van EUR 4,9 miljard.

De totale belastinglast bedroeg in de eerste helft van 2004 EUR 308 miljoen, hetgeen resulteerde in een effectieve belastingdruk van 29,2%.

Safe harbor
Bepaalde uitspraken in dit kwartaalbericht betreffen toekomstgerichte uitspraken. Deze uitspraken omvatten onder meer, maar zijn niet beperkt tot, uitspraken ten aanzien van de toekomstige bedrijfsresultaten, de effecten van wet- en regelgeving op de activiteiten van KPN, het marktaandeel van KPN en zijn joint ventures in nieuwe en bestaande markten, algemene bedrijfstakgerelateerde en macro-economische trends en de prestaties van KPN ten aanzien hiervan. Toekomstgerichte uitspraken bevatten vaak - of worden voorafgegaan of gevolgd door - formuleringen als 'geloven', 'verwachten', 'anticiperen' of soortgelijke uitdrukkingen. Deze toekomstgerichte uitspraken zijn afhankelijk van een aantal aannames met betrekking tot toekomstige gebeurtenissen en zijn onderhevig aan onzekerheden en overige factoren waarop KPN veelal geen invloed kan uitoefenen. De werkelijke resultaten kunnen derhalve afwijken van de toekomstgerichte uitspraken. Een aantal van deze factoren is beschreven (niet uitputtend) in het jaarverslag en Form 20-F van KPN voor het jaar eindigend op 31 december 2003.

Op de cijfers in dit kwartaalbericht is geen accountantscontrole toegepast. Bepaalde cijfers kunnen door afrondingsverschillen zijn beïnvloed. In dit kwartaalbericht zijn alle gegevens over marktaandelen gebaseerd op schattingen van het management.

Verslaggeving
KPN heeft besloten om zo min mogelijk non-GAAP-grootheden te gebruiken en slechts algemene boekhoudkundige grondslagen toe te passen die voldoen aan de internationale eisen die worden gesteld aan de financiële verslaggeving en die in 2003 verder zijn aangescherpt. Als gevolg hiervan wijken de kwartaalberichten met ingang van 2004 af van die van voorgaande kwartalen. De belangrijkste wijzigingen zijn: (i) de analyse is gebaseerd op het bedrijfsresultaat (voorheen: EBIT) en het resultaat na belastingen in plaats van op de EBITDA en (ii) de analyse is gebaseerd op cijfers inclusief bijzondere posten in plaats van op cijfers exclusief bijzondere posten. Teneinde trends te kunnen analyseren, worden de significante aspecten toegelicht die naar mening van KPN van belang zijn voor de interpretatie van dergelijke trends.

In de kwartaalberichten van 2003 waren de analyses gebaseerd op de EBITDA, die is gedefinieerd als het bedrijfsresultaat plus afschrijvingslasten en bijzondere waardeveranderingen.

Profiel
KPN biedt telecommunicatiediensten aan zowel particuliere als zakelijke klanten. De kernactiviteiten van KPN zijn telefonie en datadiensten via het vaste net in Nederland, mobiele telecommunicatiediensten in Duitsland, Nederland en België, en datadiensten in West-Europa. In Nederland is KPN marktleider in de belangrijkste segmenten van de telecommarkt. Met E-Plus in Duitsland en BASE in België is KPN in deze landen de op twee na grootste aanbieder in de mobiele markt.

Per 30 juni 2004 bediende KPN 7,6 miljoen klanten met een vaste telefoonaansluiting en 1,5 miljoen internetklanten in Nederland, en nog eens 15,6 miljoen mobiele klanten in Nederland, Duitsland en België. Op dezelfde datum had KPN 31.820 medewerkers.

KPN is in 1989 verzelfstandigd. De aandelen zijn genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt. De credit-ratings van KPN bleven in het tweede kwartaal ongewijzigd en waren A- met stabiele vooruitzichten (Standard & Poor's) en Baa1 met stabiele vooruitzichten (Moody's). De laatstgenoemde rating werd op 28 juni 2004 herbevestigd.


Noot voor de redactie (