News Release
06.08.04
RYANAIR'S KLANTENSERVICESTATISTIEKEN VOOR JUNI 2004
Ryanair, Europa's Nr.1 low fares airline, presenteert hierbij haar
klantenservice-statistieken van juli 2004. Ryanair heeft zichzelf
verplicht gesteld iedere maand de consumentenstatistieken te
publiceren. Deze bevestigen bovendien keer op keer dat Ryanair ook
Nr.1 is op het gebied van klantenservice.
· 92 % van alle 15.959 Ryanair vluchten in juli arriveerden op tijd.
· Ryanair zet de standaard als Nr.1 op-tiid maatschappij en blijft in
2004 de maatschappij met de minste annuleringen.
· Het aantal geregistreerde klachten is minder dan 1 (0,38) klacht per
1.000 passagiers.
· Verloren gegane bagage is minder dan 1 (0,65) tas per 1.000
passagiers.
KLANTENSERVICESTATISTIEKEN - JULI 2004
2003
2004
Op-tijd vluchten* 92,6% 92%
Klachten per 1.000 passagiers 0,35 0,38
Bagage klachten per 1.000 passagiers 0,55 0,65
Klachten afgehandeld in 7 dagen 100% 100%
* Cijfers gevalideerd door CAA
Ryanair maandelijkse statistieken vergeleken met de Association of
European Airlines
De volgende gemiddelden zijn gebaseerd op de maandelijkse
prestatiestatistieken van de Associatie van Europese
Luchtvaartmaatschappijen van onze belangrijkste concurrenten in juni
2004 en cijfers gepubliceerd op de website van andere maatschappijen.
Ryanair Nr. 1 op-tijd maatschappij in Europa
Maatschappij
Positie
%
Ryanair
1
91,5
Alitalia
2
88,9
Air France
3
87,9
Lufthansa
4
85,6
SAS
5
85,5
Easyjet
6
81,2
Austrian
7
78,2
British Airways
8
77,7
% vluchten aangekomen binnen 15 minuten van de geplande tijd
Ryanair Nr. 1 maatschappij voor minst verloren gegane bagage
Maatschappij
Positie
Verloren baggage per 1.000 passagiers
Ryanair
1
0,64
Alitalia
2
11,7
SAS
3
13.5
Air France
4
13.5
Austrian
5
14,4
Lufthansa
6
16,7
British Airways
7
20,3
EasyJet
Niet gepubliceerd
Ryanair Nr. 1 maatschappij voor minste annulaties
Maatschappij
Positie
% uitgevoerde vluchten
Ryanair
1
99,8%
Alitalia
2
99,4%
Lufthansa
3
99,4%
Austrian
4
99,4%
British Airways
5
99,0%
Air France
6
98,9%
SAS
7
98,0%
Easyjet
Niet gepubliceerd
Ryanair