Ingezonden persbericht
Persbericht
De Meern, 4 augustus 2004
DiscoverNET® voor optimaal netwerkbeheer
Eerste module van FrontRange Solutions in nieuwe suite voor IT infrastructuur management
FrontRange Solutions en CyberLan, de value added reseller van FrontRange in de Benelux, brengen sinds kort DiscoverNET® op de markt, een op open standaards gebaseerd product voor IT infrastructuur management. Met DiscoverNET kunnen netwerk- en systeembeheerders hun complete netwerk in een realtime omgeving monitoren, analyseren en beheren, waardoor het netwerkbeheer veel efficiënter verloopt.
DiscoverNET is heel vriendelijk in gebruik en geschikt voor zowel grote als middelgrote organisaties. DiscoverNET biedt netwerk- en systeembeheerders een tool, waarmee alle netwerkapparatuur op afstand gemonitord, geanalyseerd en beheerd kan worden. Het pakket kan binnen enkele minuten geïnstalleerd worden en biedt tal van handige functionaliteiten. DiscoverNET rapporteert -gebruik makend van protocollen als SNMP/ICMP, Web, FTP, SMTP en Telnet- over alle gebeurtenissen en apparatuur in het netwerk en signaleert afwijkingen op basis van zelf te definiëren criteria. Ook alle remote onderdelen van het netwerk kunnen met behulp van DiscoverNET gemonitord, beheerd en zelfs geconfigureerd worden.
Centraal in het pakket staat de DiscoverNET-console, waarop de status van het netwerk realtime gevolgd kan worden. Dat gebeurt met behulp van grafische overzichten, statistieken en plattegronden. Met het systeem kunnen tal van gedetailleerde analyses en rapportages uitgedraaid en opgeslagen worden. Die gegevens kunnen desgewenst vergeleken worden met automatisch op basis van eigen parameters gegenereerde trendoverzichten. Ook beheerders en IT help desk medewerkers op afstand kunnen in webbased- en Java-omgevingen van de management console gebruik maken, zodat ze toch een overzicht hebben van de status van het netwerk en eventueel actie kunnen ondernemen.
DiscoverNET kan volledig geïntegreerd worden met HEAT, de service en support suite van FrontRange. Zo kan de status van het hele netwerk zichtbaar gemaakt worden en kunnen medewerkers van servicedeks de configuratie eventueel realtime veranderen, waardoor de beschikbaarheid van het netwerk geoptimaliseerd wordt.
DiscoverNET maakt onderdeel uit van een compleet nieuw en geïntegreerd pakket voor IT service management en infrastructuur management, dat in september op de markt gebracht wordt. Het pakket helpt ICT managers, netwerk- en systeembeheerders met het automatiseren, organiseren en beheren van netwerktaken door de hele organisatie heen. De suite bevat ondermeer modules voor patch services, inventory services, software services, preventief onderhoud en lease- en contractmanagement. Met de release van de nieuwe producten en modules speelt FrontRange in op de behoefte aan optimalisering van IT beheer in organisaties. Volgens Gartner zal het aantal IT service desks de komende jaren snel toenemen en groeit ook de behoefte aan IT asset management en configuratie management snel.
---
Noot voor de pers: Meer informatie over de FrontRange-producten is te vinden op www.frontrange.com en op www.cyberlan.nl. U kunt ook contact opnemen met Michiel de Bruyn van CyberLan, telefoon: 030-6693456 of per e-mail: mdebruijn@cyberlan.nl.
Over FrontRange Solutions, Inc.
FrontRange Solutions USA Inc. ontwikkelt software-oplossingen voor CRM en IT service management. FrontRange heeft twee productgroepen: GoldMine®, een pakket voor business relationship management, contact management en sales force automation, en HEAT® een complete software suite voor service management, die bestaat uit modules voor de helpdesk, knowledge management, asset management en service level management. De FrontRange-producten worden wereldwijd gebruikt door meer dan 130.000 bedrijven met samen meer dan 1,2 miljoen gebruikers.
CyberLan, met vestigingen in de Meern (NL) en Berchem (B) is reseller van de FrontRange-producten in de Benelux. De HEAT-productlijn wordt exclusief door CyberLan op de markt gebracht.