Productschap Margarine


03.08.2004

'Vloeibaar van nature gezonder' wint Unilever Award for Brand Communication

De collectieve campagne 'Vloeibaar van nature gezonder' van het Voorlichtingsbureau MVO in samenwerking met o.a. de Unilevermerken Blue Band, Becel, Bertolli en Croma heeft een bronzen Unilever Award for Brand Communication 2004 gekregen voor effectiviteit. Deze prijs wordt jaarlijks binnen Unilever uitgereikt aan de meest succesvolle campagne voor Unilever-producten wereldwijd, voor zowel persoonlijke verzorgingsproducten als voedingsmiddelen.

Doel van de collectieve campagne 'Vloeibaar van nature gezonder' is om de gezonde eigenschappen van vloeibare margarine onder de aandacht te brengen door middel van een gecombineerde aanpak van communicatie via het Voorlichtingsbureau MVO en de afzonderlijke merken. Dat dit effectief is blijkt uit de forse stijging in het gebruik van vloeibare margarine. Het volumeaandeel van vloeibare margarine is in bijna drie jaar tijd gestegen van circa 10% naar bijna 25% van de keukenmargarinemarkt. Inmiddels gebruikt dan ook meer dan de helft van alle huishoudens vloeibare margarine.

Het gebruik van vloeibare margarine sluit naadloos aan bij de uitgangspunten van het Nederlandse voedingsbeleid. Hierin wordt geadviseerd verzadigde vetten te vervangen door onverzadigde vetten zodat de kans op hart- en vaatziekten vermindert. Doordat vloeibare margarine rijk is aan deze goede onverzadigde vetzuren (zo'n 90%) levert het gebruik van vloeibare margarine een belangrijke bijdrage aan de verlaging van het verzadigd vetgehalte in de voeding en daarmee aan de gezondheid.