Productschap Margarine
03.08.2004
'Vloeibaar van nature gezonder' wint Unilever Award for Brand Communication
De collectieve campagne 'Vloeibaar van nature gezonder' van het
Voorlichtingsbureau MVO in samenwerking met o.a. de Unilevermerken
Blue Band, Becel, Bertolli en Croma heeft een bronzen Unilever Award
for Brand Communication 2004 gekregen voor effectiviteit. Deze prijs
wordt jaarlijks binnen Unilever uitgereikt aan de meest succesvolle
campagne voor Unilever-producten wereldwijd, voor zowel persoonlijke
verzorgingsproducten als voedingsmiddelen.
Doel van de collectieve campagne 'Vloeibaar van nature gezonder' is om
de gezonde eigenschappen van vloeibare margarine onder de aandacht te
brengen door middel van een gecombineerde aanpak van communicatie via
het Voorlichtingsbureau MVO en de afzonderlijke merken. Dat dit
effectief is blijkt uit de forse stijging in het gebruik van vloeibare
margarine. Het volumeaandeel van vloeibare margarine is in bijna drie
jaar tijd gestegen van circa 10% naar bijna 25% van de
keukenmargarinemarkt. Inmiddels gebruikt dan ook meer dan de helft van
alle huishoudens vloeibare margarine.
Het gebruik van vloeibare margarine sluit naadloos aan bij de
uitgangspunten van het Nederlandse voedingsbeleid. Hierin wordt
geadviseerd verzadigde vetten te vervangen door onverzadigde vetten
zodat de kans op hart- en vaatziekten vermindert. Doordat vloeibare
margarine rijk is aan deze goede onverzadigde vetzuren (zo'n 90%)
levert het gebruik van vloeibare margarine een belangrijke bijdrage
aan de verlaging van het verzadigd vetgehalte in de voeding en daarmee
aan de gezondheid.