03-08-2004
Succesvol eerste halfjaar voor Opel bedrijfswagens
Het eerste halfjaar van 2004 liet voor Opel bedrijfswagens fraaie
verkoopcijfers zien. De doelstellingen voor het eerste halfjaar werden
ruimschoots overtroffen. In de maand juni wist Opel met 1.058
registraties zelfs de tweede plek te bereiken op de verkoopranglijst
van de Nederlandse bedrijfswagenmarkt.
Met 5.375 registraties bereikte Opel met haar bedrijfswagendivisie na
zes maanden de vierde plaats in de nationale verkoopstatistieken.
Met een marktaandeel van 9,28 procent behoort Opel ook op de
bedrijfswagenmarkt tot de grote spelers. Een verdere groei ligt nog in
het verschiet, met het inmiddels zeer brede en moderne
bedrijfswagengamma dat Opel aanbiedt en de professionele
dealerorganisatie hierachter. Uit een recent Rodi-onderzoek, waarin de
dealer de importeur beoordeelt, bleek Opel zeer positief uit de bus te
komen. Opel steeg in dit toonaangevende onderzoek van de 10e naar de
2e plaats, zowel op het gebied van sales als after sales.
In Opels bedrijfswagenstrategie staat optimale mobiliteit voor de
klant centraal. In het nastreven van deze strategie biedt Opel de Opel
Bedrijfswagen Klantenproposities aan. Dit houdt onder meer in dat de
klant zonder afspraak kan langskomen voor service en op iedere nieuwe
Opel bedrijfswagen drie jaar Opel Assistance (mobiliteitsgarantie)
heeft. Daarnaast heeft de berijder van een Opel bedrijfswagen recht op
vervangend vervoer en zorgt de Opel dealer voor vervanging van
servicedelen binnen maximaal drie uur. Door deze zaken is Opel niet
alleen een leverancier, maar ook een partner in business.
Een belangrijke troef van het Opel bedrijfswagengamma is de Vivaro,
die werd uitgeroepen tot Bestelauto van het jaar 2004. De in het oog
springende vormgeving, gekoppeld aan zijn royale ruimte en goede
rijeigenschappen zijn dan ook niet onopgemerkt gebleven. In het eerste
halfjaar is de Opel Vivaro een regelrechte bestseller gebleken.
In het kleinere bestelwagensegment zorgt de vernieuwde Opel Combo voor
succes. De Combo werd eind 2003 tot Beste bestelwagen in zijn klasse
verkozen, onder meer door zijn lage kilometerkostprijs en zijn grote
onderhoudsinterval van 50.000 kilometer of twee jaar. De Combo
combineert de rijeigenschappen van een personenauto met het
ruimteaanbod van een bestelwagen. Daarnaast zorgen nieuwe en moderne
CDTi dieselmotoren voor dynamische prestaties en een laag verbruik. Zo
verbruikt de nieuwe 1.3 CDTi (51 kW/70 pk) met een maximum koppel van
170 Nm gemiddeld slechts 5,1 liter per 100 kilometer.
Bovenaan het gamma staat de Movano. Deze zeer ruime bestelwagen is, in
het segment van 2.8 tot 3.5 ton maximaal toelaatbaar gewicht,
verkrijgbaar in een grote variëteit aan uitvoeringen, met de
kwaliteiten van een robuuste en economische goederentransporteur. In
oktober 2003 onderging de Opel Movano een zeer grondige facelift.
Naast deze modellen completeren de Zafira Van en de Astra Van het
gamma van Opel Bedrijfswagens. Op basis van de nieuwe Astra
Stationwagon zal Opel aan het einde van dit jaar een nieuwe Astra Van
introduceren.
Voor de tweede helft van 2004 verwacht Opel Bedrijfswagens een verdere
expansie op de Nederlandse bedrijfswagenmarkt, hetgeen moet resulteren
in een continuering van de groei van het marktaandeel.
BedrijfsautoRAI