Tom Coronel


Tom Coronel werkt zich op door het veld foto: FIA ETCC / Photo 4

In de eerste race lag ik na de eerste ronde al zestiende en het was zaak om ongeschonden aan de finish te komen. En hoewel de auto was minder lag dan tijdens de Warming Up liep het lekker. Alleen in mijn gevecht met Farfus (Alfa) maakte ik nog een foutje. Hij probeerde binnendoor aan te remmen, waardoor wij elkaar raakten en ik in het grind terecht kwam. Daarmee verloor ik uiteindelijk een seconde of 7. Dat was jammer maar ik ben uiteindelijk 14e algemeen en 5e Privateer geworden. Binnen de mogelijkheden was dat het maximaal haalbare.

Tommy vecht met de fabrieksrijders... foto: FIA ETCC / Photo 4

In de pauze tussen de beide races werd de Coronel-BMW anders afgesteld. We hebben zowel de rollbar, als de wagenhoogte en de vleugels veranderd, waardoor de set-up niet alleen anders werd, maar de auto ook gelijk beter aanvoelde. Dat merkte ik al tijdens het rijden naar de startstreep. Ik had duidelijk meer grip bij het uitkomen van de bochten en meer grip op de rechte stukken. Na de eerste ronde lag ik gelijk 9e en kon in de volgende ronden verder naar voren kruipen. In de allerlaatste ronde moest ook James Thompson er aan geloven en zo ben ik deze race zesde geworden, aldus Tom Coronel na afloop.

er voorbij...
foto: FIA ETCC / Photo 4

Al met al dus toch nog een succesvol weekend voor Tom Coronel en Carly Motors. De races op Spa liepen uit op een Müller - BMW aangelegenheid. Dirk Müller won de eerste race, gevolgd door Schnitzer collega Jörg. In de tweede race won Jörg Müller voor Dirk. De laatstgenoemde gaat tevens aan de leiding van het kampioenschap.

... en uiteindelijk op het podium! foto: FIA ETCC / Photo 4