Ingezonden persbericht
Axios Systems gaat een partnerovereenkomst aan met nieuwe partner om een unieke geïntegreerde BSM-oplossing aan te kunnen bieden
Amsterdam: 2 augustus 2004. Het internationale softwarebedrijf Axios Systems (www.axiossystems.com) en Interlink Software (www.int-link.com) kondigen verheugd aan dat zij, door een wereldwijde overeenkomst, voorzien in 's werelds eerste volledig geïntegreerde op ITIL-gebaseerde oplossing voor IT-Service Management en Business Service Management (BSM).
De nieuwe oplossing - gebaseerd op de bekroonde IT-Service Management oplossing assyst en de marktleidende Business Service Management oplossing POWERpack van Interlink - voorzien ondernemingen van een totale end-to-end beheersoplossing voor IT- Service Management en Business Service Management.
In de organisaties van vandaag neemt de druk op een betere afstemming van IT-diensten en de bedrijfsvoering toe. Dit wordt nog eens extra benadrukt door de behoefte om de beschikbaarheid en de prestaties van de onderliggende IT-diensten beter te begrijpen en het meten van de impact op de business van elke serviceonderbreking. BSM levert organisaties niet alleen een holistisch overzicht van hun IT- en commerciële diensten, het voegt actieve prioriteitsafhandeling van de ondersteuningsmiddelen toe aan die gebieden van de business die hier de meeste behoefte aan hebben.
Industrieanalisten hebben de voordelen en het belang van Business Service Management erkend, aangezien de vraag naar oplossingen in de markt groeit. Gartner Inc. benadrukt in een recent onderzoeksrapport de waarde van BSM door te verklaren dat "ondernemingen die hun processen rijpen en BSM implementeren een significante waarde zullen vinden in operationeel efficiency en geloofwaardigheid bij bedrijfseenheden."*
"Wij vinden het een genoegen om met Interlink samen te werken om de definitieve 'best-of-breed' BSM-oplossing te kunnen verstrekken," zegt Tasos Symeonides, Managing Directeur van Axios Systems. "Deze samenwerking biedt voor het eerst een volledig geïntegreerde op ITIL-gebaseerde oplossing voor Business en IT-Service Management - een uniek aanbod van oplossingen in de huidige markt."
Lloyd Hopkins, CEO van Interlink Software, voegt toe: "Wij zijn zeer verheugd onze relatie met Axios Systems verder te ontwikkelen en zijn enthousiast over the unieke voordelen die ons gecombineerde aanbod kan bieden aan ondernemingen die actief naar een BSM-oplossing zoeken".
* Gartner, Inc., "Business Service Management: Lessons Learned", Debra Curtis and Donna Scott, July 2003.
Zaken bloeien voor Axios door overeenkomst met Bloemenveiling Aalsmeer
AMSTERDAM, 2 juni 2004. 's Werelds grootste bloemenveiling heeft gereageerd op groeiende eisen van haar computersystemen door het upgraden van haar IT-Service Management.
Bloemenveiling Aalsmeer (VBA), die ieder jaar vijf miljard bloemen en 600 miljoen planten verkoopt, heeft een overeenkomst met Axios Systems gesloten om een nieuwe
ITSM-tool te leveren.
Haar bestaande softwareoplossing was gedateerdouderwets en werd niet langer ondersteund door de leverancier, tevens had de organisatie behoefte aan extra functionaliteit om verschillende ICT Service Managementprocessen te ondersteunen, legt Cluster Manager Kwaliteit Jan Wetering uit.
Hij vertelt dat de veiling heeft gekozen voor de oplossing assyst van Axios "omdat zij een brede ondersteuning biedt en vanwege de reputatie van Axios Systems als een betrouwbare, professionele leverancier die haar eigen product levert, installeert en ondersteunt. De integratie van verschillende functionaliteiten en ondersteuning van configuratie management met grafische schermweergave maakte eveneens deel uit van de selectiecriteria".
De Axios-oplossing wordt gebruikt voor 'Helpdesk, Service Level Management, Change Management, Incident Management, Configuration Management en Problem Management'. De oplossing wordt gebruikt om de infrastructuur en de afdeling Service Infrastructuur en Applicationses (SIA) Management Service evenabij het beheerls andere van in-huis productiesystemen te ondersteunen. VBA heeft de intentie om sommige functies te gebruiken voor andere ICT-afdelingen.
Aalsmeer is de 'Bloemenhoofdstad' van de wereld. Het veilingcomplex beslaat ongeveer 450 hectaren, het veilinggebouw alleen neemt al 250 hectaren in beslag. Iedere dag worden ongeveer 20 miljoen bloemen en twee miljoen potplanten geveild.
Een hoog niveau van automatisering en efficiency maakt hetheeft het coöperatieve Nederlandse systeem zo winstgevend gemaakt dat meer dan 6.000 Nederlandse en buitenlandse kwekers hun producten naar de coöperatie in Aalsmeer sturen om deze te veilen. Meer dan 75% van de geveilde goederen worden over de gehele wereld geëxporteerd.
"VBA en haar klanten kunnen nu een betere prestatie, meer integratie en grotere flexibiliteit van ons nieuwe ITSM-systeem verwachten," voegde Wetering toe. "Op lange termijn willen wij de functionaliteit uitbreiden en de service die wordt geleverd aan interne en externe gebruikers optimaliseren".
Hans Huntelaar, Manager Axios Systems voor de Benelux en Scandinavië Scandinavië becommentarieerde: "De soepele operatie van de grootste bloemveiling op aarde is afhankelijk van haar computersystemen. Wij voelen ons bevoorrecht uitgekozen te zijn om deze wereldberoemde organisatie te mogen ondersteunen en te helpen bij het creëren van nog meer groei in de toekomst".
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Axios Systems Benelux
Astrid van den Broek
Marketing Assistant
Tel: +31 (0) 20 521 0290
E-mail: astrid.van.den.broek@axiossystems.com
Axios Systems
Axios Systems is de toonaangevende leverancier van op 'Best Practice' gebaseerde geconsolideerde IT-Service Management softwareoplossingen.
Onze klantgeoriënteerde aanpak gecombineerd met ons toonzettende geïntegreerde technologieraamwerk verzekert onze klanten dat zij hun dienstverlening en ondersteuning wereldwijd kunnen laten aansluiten op de doelstellingen van hun business.
Door de voordelen van 15 jaar productontwikkeling en investering in 'Best Practice' principes begeleidt assyst, onze oplossing, gebruikers intuïtief door IT Infrastructure Library (ITIL) processen.
Het implementeren van assyst in organisaties optimaliseert de IT-infrastructuur efficiency, vermindert de total cost of IT ownership en garandeert een snelle return on investment.
Onze toewijding aan 'Best Practice' is zichtbaar door als eerste gecertificeerd te zijn voor BS15000, werelds eerste formele standaard voor IT-Service Management.
Naast haar hoofdkantoor in de UK heeft Axios kantoren in Amerika, Europa en Azië.
Informatie over Interlink Software
Interlink Software is een toonaangevende leverancier van op Best Practice gebaseerde Business Service Management (BSM) oplossingen. Interlink Software leidt BSM naar een nieuwe evolutionaire fase, door het bieden een echte end-to-end visualisatie van gezondheid van de bedrijfsvoering.
Sinds haar oprichting in 1996 levert Interlink Software bijna onderhoudsvrije een ITIL-proces gedreven aanpak voor platform correlatie, automatisering en servicemodellering. POWERpack van Interlink Software heeft het reeds voor talrijke organisaties mogelijk gemaakt om:
Om de impact van technologiefouten op end-to-end diensten of klanten die IT met de business verbinden te visualiseren
Het volgen van de impact van de technologiefouten in gevolge van de Service Level Agreements (SLAs) in real-time, het leveren van waardevolle vroege waarschuwingen voordat de voorwaarden worden overschreden.
Het implementeren van Powerpack binnen een organisatie optimaliseert de beschikbaarheid van de IT-infrastructuur en resulteert in een hoogwaardige service die wordt geleverd aan de eindgebruiker of klant in de business. De Best Practice procesgedreven aanpak van Powerpack heeft bewezen dat zij leidt tot een lagere Total Cost of Ownership (TCO).
Interlink Software heeft haar hoofdkantoor in de UK, met kantoren in Amerika en vertegenwoordigers in Europa, Amerika en Azië.
-----------------------
Axios Systems Persbericht
---- --