Bilthoven, 29 juli 2004 - Business Objects, leverancier van business intelligence (BI) oplossingen, heeft de resultaten bekendgemaakt voor het tweede kwartaal dat eindigde op 30 juni 2004.
De omzet in het tweede kwartaal kwam uit op $222, 2 miljoen. Hiervan werd $100,9 miljoen gerealiseerd in Europa, dit is 28% meer dan dezelfde periode vorig jaar. De wereldwijde inkomsten uit licenties bedroegen $117,2 miljoen. De winst per aandeel kwam uit op 13 dollarcent. De proforma winst per aandeel bedroeg 20 dollarcent.
"In het tweede kwartaal heeft Business Objects zijn positie als business intelligence marktleider verder uitgebouwd", zegt Bernard Liautaud, chairman en CEO van Business Objects. "Ik ben ervan overtuigd dat de grootste uitdagingen met betrekking tot de integratie van Crystal Decisions achter de rug zijn, en dat we de voordelen zien van deze acquisitie. Onze marges zijn vergroot, een teken dat er op operationeel niveau synergie ontstaat. Ook hebben we met Business Objects 6.5 een sterke productlijn in handen. Daarnaast geven de samenwerkingen met IBM en PeopleSoft ons nieuwe kansen in de business intelligence markt."
Het volledige persbericht vindt u op:
Over Business Objects
Business Objects (Nasdaq: BOBJ) is wereldwijd marktleider op het gebied van Business Intelligence-oplossingen. Hiermee krijgen organisaties beter inzicht in hun bedrijfsprestaties. In december 2003 heeft Business Objects het bedrijf Crystal Decisions overgenomen, de belangrijkste leverancier op het gebied van rapportagetools. Business Objects heeft meer dan 24.000 klanten in meer dan 80 landen.