Symantec
Leiden, 28 juli 2004 -
Symantec (Nasdaq: SYMC), wereldwijd leider in informatiebeveiliging,
introduceert Symantec Brightmail Anti-Spam 6.0. Deze nieuwe oplossing
is ontworpen om bedrijven beter te beschermen tegen de nieuwste
spam-technieken. Zo biedt deze nieuwe oplossing Nederlandstalige en
andere niet-Engelstalige filters en verbeteringen op het gebied van
beheer. Daarnaast biedt deze versie een gecentraliseerd, webgebaseerd
control center, geconsolideerde logging en reporting en kan een
bedrijfsbreed beleid worden ingesteld op per-gebruiker of per-groep
basis
Uitgebreide bescherming
Symantec schat dat tussen de 10 en 20% van alle wereldwijde spam
niet-Engelstalig is en dat deze spam een ernstige bedreiging is voor
bedrijven, zeker in landen waar Engels niet de voertaal is. Symantec
Brightmail Anti-Spam 6.0 kan berichten identificeren in 11 talen,
zodat alleen de bij de taal horende filters worden gebruikt. Hierdoor
nemen de prestaties van Symantecs filtercapaciteiten voor buitenlandse
talen toe. Eindgebruikers kunnen zelf de talen definiëren waarvan zij
berichten willen ontvangen en/of blokkeren. Daarnaast heeft Symantec
taalspecifieke heuristiek toegevoegd om berichten op taalspecifieke
karakteristieken van spam te kunnen analyseren, waardoor de
effectiviteit van de filters toeneemt.
Naast Symantecs niet-Engelstalige filter, verzamelt het Symantec
Brightmail Probe Network spam uit 20 verschillende landen en de
Symantec Brightmail Logistics and Operations Centers (BLOC) bieden
lokale taalanalyse en filtering in San Francisco, Dublin, Sydney en
Taipei.
De attachment handtekeningtechnologie in Symantec Brightmail Anti-Spam
6.0 maakt het mogelijk filters te creëren op basis van specifieke MIME
attachments die worden gedetecteerd in het Probe Network (bijvoorbeeld
een specifiek pornografisch beeldbestand). Deze attachment
handtekeningen beschermen bedrijven tegen spam met veelvoorkomende
attachments.
De derde generatie URL-filters in Symantec Brightmail Anti-Spam 6.0
identificeren spam gebaseerd op zowel web URLs alsook mailto URLs, om
te voorkomen dat eindgebruikers spammers via e-mail antwoorden. De
ontwikkelde URL-filters zijn gebaseerd op URLs die zijn gedetecteerd
in het Symantec Brightmail Probe Network, een verzameling van
miljoenen accounts op het Internet die als lokaas voor spam dienen.
Symantec Brightmail Reputation Service biedt klanten voordelen die
door niemand anders geboden worden. Zo is deze dienst volkomen
gedreven door data, gebaseerd op gedrag en identificeert deze spammers
en legitieme verzenders op basis van hun reputatie. De dienst stelt de
reputatie van de bron van de e-mail vast door deze te vergelijken met
informatie uit het Probe Network en de meer dan 100 miljard berichten
die iedere maand door Symantec worden gefilterd. De dienst is
ontworpen om de hoogste graad van bescherming te bieden en zo min
mogelijk foutieve meldingen te genereren, waarbij de lijst ieder uur
wordt geactualiseerd. Versie 6.0 biedt klanten de mogelijkheid 2
nieuwe lijsten te implementeren: Suspected IP- en Safe IP-lijsten.
Betere beheermogelijkheden
Aan Symantec Brightmail Anti-Spam 6.0 zijn nieuwe beheerfeatures
toegevoegd die de set and forget controls verbeteren. Symantecs
webgebaseerde beheerconsole is een cross-platform tool die beheerders
informatie biedt over systeemstatus, quarantaine, serverinstellingen,
rapportages, logbestanden en nog veel meer.
Symantec Brightmail Anti-Spam 6.0 biedt beheerders de mogelijkheid hun
anti-spamsysteem in te stellen in overeenstemming met de verscheidene
interne en algemene juridische eisen van een bedrijf met betrekking
tot het blokkeren, verwijderen en onderzoeken van spam. Zo kan de
instelling voor een bedrijf bijvoorbeeld zijn dat alle spam wordt
verwijderd en alle vermoedelijke spam in quarantaine wordt gezet.
Echter bij een bedrijf waar alle e-mail bewaard moet worden voor een
bepaalde periode kan een bepaalde groep gebruikers of een individu van
de juridische afdeling een andere instelling toegewezen krijgen.
Bijvoorbeeld zet alle spam en vermoedelijke spam in quarantaine.
Bij grote bedrijven die meerdere Symantec Brightmail Anti-Spam servers
inzetten, kunnen beheerders met de nieuwe gecentraliseerde
beheercapaciteiten geconsolideerde logs en rapporten bekijken en
genereren voor alle Symantec-servers in het netwerk.
Over Symantec
Symantec, wereldwijd marktleider in informatiebeveiliging, biedt
consumenten, bedrijven en service providers een brede reeks
softwareoplossingen, appliances en diensten voor de beveiliging en het
beheer van hun IT-infrastructuur. Op de consumentenmarkt is Symantec
vooral bekend van producten die onder de naam Norton worden
aangeboden. Het hoofdkantoor is gevestigd in Cupertino, Californië, en
het bedrijf heeft vestigingen in meer dan 35 landen.Symantec Benelux
heeft vestigingen in Leiden (Nederland) en Wemmel (België). Meer
informatie over Symantec en haar producten is te vinden op de website:
www.symantec.nl.
---