CENTR. MERK EN COMMUNICATIE
Hans Hillen voorzitter CMC
PERSBERICHT
Amsterdam, 29 juli 2004
CMC benoemt Hans Hillen tot voorzitter
Het Centrum voor Merk en Communicatie CMC, het samenwerkingsverband
van de BVA Bond van Adverteerders, VEA / Vereniging van
Communicatie-adviesbureaus en GVR, Centrum voor Marketingcommunicatie
heeft drs. J.S.J. Hillen bereid gevonden om met ingang van 1 september
2004 het voorzitterschap van het CMC op zich te nemen.
Als onafhankelijk voorzitter zal Hans Hillen de vergaderingen van het
CMC-bestuur leiden en zich inzetten voor de belangen van de
communicatiebranche. Als ex-journalist en ex-politicus is Hillen
overtuigd van het belang van vrijheid van communicatie voor de goede
werking van de democratie. Eigen verantwoordelijkheid en
zelfregulering maken van die overtuiging onlosmakelijk onderdeel
uit.
Het is juist deze overtuiging die het CMC-bestuur en de participerende
organisaties hebben doen besluiten om Hans Hillen voor deze functie te
benaderen. Zij menen dat Hans Hillen als geen ander in staat zal zijn
om bij de nationale en Europese overheid het belang van vrije
verantwoorde commerciële communicatie uit te dragen.
Het CMC is van mening dat in een vrije markteconomie geen ruimte is
voor het wettelijk beperken of verbieden van verantwoorde commerciële
communicatie voor producten en diensten die vrijelijk mogen worden
geproduceerd, gedistribueerd en geconsumeerd.
Uiteraard vraagt democratische vrijheid om verantwoordelijkheid.
Daarom is er door de branche en in overleg met de overheid een goed
systeem ontwikkeld van zelfregulering. Dit werkt voor alle partijen
volledig naar bevrediging. Hans Hillen zal namens de branche hier
voortaan de woordvoering naar overheid en publiek leiden.
Als voorzitter van het CMC zal hij met zijn bestuur mede functioneren
als bruggenbouwer tussen de verschillende belangen. Naar de
verschillende geledingen en de vakgenoten vertegenwoordigt hij de
gemeenschappelijkheid van de inzet en creativiteit van deze moderne en
ondernemende branche.