CENTR. MERK EN COMMUNICATIE

Hans Hillen voorzitter CMC

PERSBERICHT

Amsterdam, 29 juli 2004

CMC benoemt Hans Hillen tot voorzitter

Het Centrum voor Merk en Communicatie CMC, het samenwerkingsverband van de BVA Bond van Adverteerders, VEA / Vereniging van Communicatie-adviesbureaus en GVR, Centrum voor Marketingcommunicatie heeft drs. J.S.J. Hillen bereid gevonden om met ingang van 1 september 2004 het voorzitterschap van het CMC op zich te nemen.

Als onafhankelijk voorzitter zal Hans Hillen de vergaderingen van het CMC-bestuur leiden en zich inzetten voor de belangen van de communicatiebranche. Als ex-journalist en ex-politicus is Hillen overtuigd van het belang van vrijheid van communicatie voor de goede werking van de democratie. Eigen verantwoordelijkheid en zelfregulering maken van die overtuiging onlosmakelijk onderdeel uit.

Het is juist deze overtuiging die het CMC-bestuur en de participerende organisaties hebben doen besluiten om Hans Hillen voor deze functie te benaderen. Zij menen dat Hans Hillen als geen ander in staat zal zijn om bij de nationale en Europese overheid het belang van vrije verantwoorde commerciële communicatie uit te dragen.

Het CMC is van mening dat in een vrije markteconomie geen ruimte is voor het wettelijk beperken of verbieden van verantwoorde commerciële communicatie voor producten en diensten die vrijelijk mogen worden geproduceerd, gedistribueerd en geconsumeerd.
Uiteraard vraagt democratische vrijheid om verantwoordelijkheid. Daarom is er door de branche en in overleg met de overheid een goed systeem ontwikkeld van zelfregulering. Dit werkt voor alle partijen volledig naar bevrediging. Hans Hillen zal namens de branche hier voortaan de woordvoering naar overheid en publiek leiden.

Als voorzitter van het CMC zal hij met zijn bestuur mede functioneren als bruggenbouwer tussen de verschillende belangen. Naar de verschillende geledingen en de vakgenoten vertegenwoordigt hij de gemeenschappelijkheid van de inzet en creativiteit van deze moderne en ondernemende branche.