Nederlandse Hartstichting


Nieuwe aanbieder mobiel abonnement geeft deel winst aan goede doel

28-7-2004

Hilversum, 26 juli 2004 - Nederland is een nieuwe mobiele-telefonieaanbieder rijker. Met een uniek nul-euroabonnement onderscheidt Call4Care zich direct van de bestaande aanbieders. Daarnaast geeft Call4Care haar abonnees zeggenschap over de winst. 15% van de belkosten wordt gedoneerd aan een goed doel naar keuze, waaronder de Hartstichting.

Het nul-euroabonnement betekent geen vaste maandlasten. Je betaalt alleen als je belt en tegen transparante gunstige tarieven. Daarnaast wordt 15% van de gebruikskosten gedoneerd aan een goed doel. Aangesloten goede doelen zijn de Nederlandse Hartstichting, Amnesty International, Het Nederlandse Rode Kruis, en Vereniging Natuurmonumenten. Abonnees kunnen via het telefoonmenu zelf kiezen naar welk goed doel hun bijdrage gaat. Ook kunnen ze zich abonneren op een sms-nieuwsbrief van een goed doel naar keuze, om zo op de hoogte te blijven van wat er met hun donatie gebeurd.

Paul Nouwen, bestuurslid van het goede doelen platform, is als adviseur vanaf het begin nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van Call4Care. Daarnaast wordt het concept van harte ondersteund door de Call4Care-ambassadeurs Ellemieke Vermolen en Victor Reinier. Reinier: ?Als een bedrijf uit zichzelf aanbiedt 15% van de omzet aan goede doelen weg te geven, is het voor mij bijna vanzelfsprekend om me bij dat bedrijf aan te sluiten. Daarom heb ik geen seconde getwijfeld om ambassadeur van Call4Care te worden en hoop ik dat andere bedrijven dit geweldige initiatief zullen volgen.?
Persvoorlichter van Call4Care Ineke Zijderveld: ?We vonden dat het mogelijk moest zijn om in het ondoorzichtige oerwoud van abonnementen, variërende tarieven en vervallende belbundels voor de consument eens een transparant en helder product neer te zetten. Daarnaast wilden we ook graag iets nuttigs doen voor de maatschappij. Zo is het idee voor Call4Care ontstaan. We geven onze abonnees medezeggenschap over de winst. Ze doneren automatisch aan een goed doel en door de gunstige tarieven kan dat zonder dat het hen meer geld kost. Een win-win situatie dus.?
Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders een bijzondere relatie hebben met hun mobieltje. Ondanks het feit dat er ruim 13 miljoen actieve mobiele bellers zijn, zegt twee op de tien (21%) best zonder te kunnen. 17,1% kan wel een maand zonder en bijna vier op de tien (37,1%) durft zijn mobieltje nog wel een week te missen. Vooral vrouwen prefereren hun mobieltje boven een partner of seks. 2,3% van de bellers zegt liever een maand zonder seks te zitten dan een maand zonder mobieltje (waarvan 61% vrouwen). Voornamelijk mannen (73%) prefereren een week niet douchen boven een week zonder mobieltje (totaal 2%).
Geïnteresseerden voor een mobiel abonnement van Call4Care kunnen zich aanmelden via www.call4care.nl.