Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Datum: 27 juli 2004
Funcars at the beach!
Hoofddorp - Hertz, 's werelds grootste autoverhuurbedrijf, heeft in Nederland een nieuw bedrijfsonderdeel gelanceerd: Funcars. Ook voor een dagje cabrio-rijden kun je nu bij Hertz terecht.
Maar liefst dertig Funcars van Hertz, met in de stoet onder meer de Ford StreetKa, de Volkswagen Beetle en de Smart Roadster, vervoerden zondag 25 juli honderden zeer verbaasde strandgangers in de omgeving van Bloemendaal, Zandvoort en Overveen (in konvooi!) gratis van en naar het strand.
Voor de 'lifters', onder wie veel bezoekers van strandfestijn Beachbop, was de actie een ware uitkomst: vooral toen het 'stevig begon te miezeren'. De bui mocht de pret niet drukken: zeker niet voor de vele toeschouwers die de enorme stoet langs zagen komen.
"Deze actie is een goed voorbeeld van de fun die je met onze funcars kan beleven. Een dagje naar het strand wordt een heel andere ervaring als je met je cabrio over de boulevard zoeft'' aldus Dave Frauenfelder, marketingmanager van Hertz. Eind deze maand wordt de funcar vloot van Hertz Nederland uitgebreid met de Audi TT en TT Roadster.
En een gratis ritje naar het strand is natuurlijk nooit weg, zo redeneerde Hertz. Deze zomer mogen we nog meer verrassende en sympathieke acties van 's werelds grootste autoverhuurder verwachten. "Waar en wanneer blijft nog een verrassing, maar reken er maar op dat het 'fun' zal zijn'' aldus Frauenfelder.
Hertz is met ruim 7000 vestigingen in meer dan 150 landen internationaal marktleider in de autoverhuurbranche. Ook in Nederland is Hertz met meer dan dertig vestigingen sterk vertegenwoordigd. Hertz is onderdeel van de Ford Motor Company.
Einde persbericht.
Noot voor de redactie,