Ingezonden persbericht
Forrester Research noemt Siebel Systems toonaangevende aanbieder van hosted CRM-oplossingen
Evaluatie roemt met name hybride verkoopmodel en branchespecifieke aanpak
SAN MATEO, Calif. - 23 juli 2004 - Siebel Systems is een toonaangevende aanbieder van hosted CRM-oplossingen. Dat stelt Forrester Research in een in juni 2004 verschenen rapport over de snelgroeiende markt voor hosted CRM. Het onderzoeksbureau is met name te spreken over belangrijke kenmerken van de hosted CRM-oplossing van Siebel Systems als het hybride gebruiksmodel, de branchespecifieke oplossingen die Siebel aanbiedt, de internationale beschikbaarheid van de hosted oplossing en de samenwerking met partners. Siebel Systems betrad de markt voor hosted CRM nog geen zes maanden geleden.
Uit het rapport 'How to Choose a Hosted Sales Solution' blijkt dat middelgrote ondernemingen en divisies van grote concerns opnieuw zeer geïnteresseerd zijn in CRM. Voor veel van deze organisaties biedt een gehoste verkoopoplossing uitstekende voorzieningen voor het beheren van relaties en het verbeteren van de verkoopprocessen, zonder dat hiervoor kostbare lange-termijn investeringen nodig zijn. Om deze organisaties te helpen de beste keuzes te maken, onderzoekt Forrester in het rapport de producten van vier belangrijke leveranciers. Dit gebeurt op basis van drie criteria:
- Huidig productaanbod - Forrester heeft de oplossingen van de leveranciers ten aanzien van hosted CRM beoordeeld met behulp van Forrester's TechRankings-methodiek. Deze methode omvat onder andere een op scenario's gebaseerd onderzoek naar zowel het product als de leverancier waarbij ook aandacht wordt besteed aan aspecten als visie en inzicht in de markt. Op basis van deze methodiek heeft Forrester de hosted CRM-oplossing van Siebel Systems beoordeeld op basis van ruim honderd criteria, die onder andere betrekking hebben op functionaliteit, bruikbaarheid, beschikbare services en kosten. Deze evaluatie kende bovendien drie gebruikersscenario's: verkoper, verkoopleider en applicatiebeheerder.
De oplossing van Siebel Systems is de enige hosted CRM-oplossing die geavanceerde analytische functies en contact center-functionaliteit kent. Bovendien omvat de oplossing van Siebel Systems als enige een volwaardige integratieserver voor 'enterprise application integration'.
- Strategie - Bedrijven die op zoek zijn naar een oplossing voor 'sales force automation' willen een oplossing die niet alleen inspeelt op de eisen van vandaag, maar die ook kan meegroeien om aan toekomstige wensen te voldoen, stelt Forrester vast. Om de strategieën van de aanbieders van hosted CRM-oplossing te onderzoeken, ondervroeg Forrester iedere leverancier over zijn productvisie. De vragen hadden onder andere betrekking op de geplande functionaliteit, uitbreidingen, evenals de verkoop- en implementatiestrategie, waarbij tevens werd gevraagd naar de samenwerking met partners en de geografische spreiding.
De productvisie van Siebel Systems heeft onder andere geleid tot de recente introductie van branchespecifieke versies, terwijl Siebel tevens de enige aanbieder is die een hybride model aanbiedt. Dit model maakt het organisaties mogelijk om tot een geïntegreerd gebruik te komen van hosted en 'on site' (bij het bedrijf op kantoor) geïmplementeerde oplossingen, zodat kan worden meegegroeid met de veranderende eisen en wensen van een organisatie. Bovendien beschikt Siebel Systems over 82 kantoren in 28 landen. Siebel is een samenwerking aangegaan met IBM, de toonaangevende aanbieder van hosted applicaties. Samen bieden Siebel Systems en IBM de hosted CRM-oplossing van Siebel aan klanten aan. Erin Kinikin, de auteur van het rapport van Forrester, stelt vast: "Met meer dan 1,4 miljard dollar aan jaarlijkse omzet, wereldwijd ruim vijfduizend klanten en een uitgebreid netwerk van geografisch verspreide kantoren, beschikt Siebel Systems over de middelen om deze hosted CRM-oplossing tot een succes te maken."
- Aanwezigheid in de markt - Forrester stelt verder vast dat er in deze markt regelmatig nieuwe bedrijven opstaan. Het is daarom voor organisaties van groot belang is dat zij een goed beeld hebben van de continuïteit van de diverse aanbieders. Om een beeld te schetsen van de aanwezigheid van de diverse firma's in de markt heeft Forrester een overzicht samengesteld van kentallen als omzet, winst, aantallen klanten en dergelijke.
Siebel Systems is opgericht in 1993 en heeft businessapplicaties geleverd aan meer dan vierduizend klanten. Momenteel werken 2,36 miljoen eindgebruikers met Siebel-oplossingen. In 2003kende het bedrijf een omzet van 1,35 miljard dollar.
"Siebel Systems heeft de CRM-markt tot ontwikkeling gebracht en stelt bovendien al tien jaar de standaard ten aanzien van 'on premise' implementaties van CRM-oplossingen", zegt Mike Betzer, vice president en general manager van Siebel CRM OnDemand. "Wij hebben deze toonaangevende positie in de markt verder versterkt met Siebel CRM OnDemand en zijn dan ook blij dat Forrester Research Siebel Systems ziet als een toonaangevende aanbieder van hosted CRM-oplossingen. Bovendien zijn wij erg verheugd dat inmiddels tienduizenden bedrijven interesse hebben getoond voor Siebel CRM OnDemand."
Bedrijven van iedere omvang gebruiken Siebel CRM OnDemand voor het snel en gemakkelijk aanbieden van kwalitatief hoogstaande CRM-functionaliteit aan hun medewerkers. Haworth, één van de grootste fabrikanten van kantoorartikelen ter wereld, gebruikt Siebel CRM OnDemand om een geconsolideerde kijk op klanten te creëren. Hierdoor is het inzicht in de verwachte verkopen en de deals waar men aan werkt, aanzienlijk verbeterd en is de onderlinge samenwerking tussen verkopers drastisch toegenomen. "Wij hebben Siebel CRM OnDemand gekozen vanwege de kwalitatief hoogstaande functionaliteit, de uitstekende schaalbaarheid, de ondersteuning van meerdere talen en de mogelijkheden om de relaties met partners te beheren", zegt Al Lanning, global vice president of sales van Haworth. "Wij kunnen onze klanten nu een service van ongekend hoogstaand niveau verlenen. Bovendien zijn wij in staat onze verkoopactiviteiten waar ook ter wereld optimaal op elkaar af te stemmen, terwijl wij dankzij het verbeterde inzicht in de verwachte verkopen en potentiële omzet tot een betere voorspelling van de toekomstige verkopen komen. Ook kunnen wij nu nadrukkelijk inspelen op de eisen en wensen van onze klanten."
Over Siebel CRM OnDemand
Siebel CRM OnDemand is een hosted CRM-oplossing die wordt aangeboden over het internet en is met behulp van iedere webbrowser beschikbaar tegen een vast bedrag per gebruiker per maand. Klanten kunnen Siebel CRM OnDemand snel en gemakkelijk in gebruik nemen, zonder dat zij vooraf grote investeringen in ICT behoeven te doen. Siebel CRM OnDemand biedt complete functionaliteit op het gebied van verkoop, marketing en serviceverlening, kent standaard ingebouwde analytische functionaliteit, beschikt over virtuele call center-technologie, is ontwikkeld met gebruik van 'best practices' en is gebaseerd op kwalitatief uitstekende hosting services en ondersteuning. Meer informatie is te vinden op www.crmondemand.com.
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4000 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen. Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op www.siebelsystems.nl.
© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.
Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western-Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000
---- --