OV-Taxi lost aanvangsproblemen op
OV-Taxi lost aanvangsproblemen op
De OV-Taxi in Zuid-Kennemerland en IJmond heeft de eerste
aanvangproblemen onder controle. Het aantal klachten dat sinds 1
de start op 1 juli binnenkwam is in de tweede week drastisch
gedaald, terwijl het aantal ritten stabiel is gebleven.
De OV-Taxi is een dienst die door Arriva Personenvervoer BV wordt
uitgevoerd in opdracht van de provincie Noord-Holland. Iedereen
kan gebruik maken van deze taxi. Voor een voordelig tarief reist
men van deur tot deur, naar een station of andersom. De taxi rijdt
in heel Nederland, met als enige uitzondering de waddeneilanden.
De OV-Taxi is ook bedoeld voor gehandicaptenvervoer volgens de Wet
voorzieningen gehandicapten (Wvg).
De klachten, die met name betrekking hebben op het te laat
arriveren van de taxi, zijn met ruim 60% afgenomen. Het aantal
ritten is vrijwel stabiel gebleven. Werden in de eerste week rond
de 503 ritten per dag gereden, in de tweede week lag dit op 493
per dag.
Arriva heeft na de eerste problemen direct maatregelen getroffen.
Zo verloopt de registratie van de ritten goed en komen de klachten
centraal binnen. De klachten over de OV-Taxi worden de komende
weken goed in de gaten gehouden, zodat de dienstverlening waar
mogelijk verder verbeterd wordt.
Elly Klut 19 juli 2004
Provincie Noord-Holland