Ingezonden persbericht


Persbericht

21 juli 2004

Fortune 500 bedrijven kiezen voor bedrijfsbrede on demand CRM van salesforce.com

~ salesforce.com geselecteerd voor vier grootste on demand CRM implementaties ~

Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider in on demand customer relationship management (CRM), kondigt vandaag aan dat Automatic Data Processing (ADP) en Corporate Express, Inc., een Buhrmann onderneming (NYSE: BUH), salesforce.com gekozen hebben voor het leveren van bedrijfsbrede on demand CRM. Beide bedrijven zijn al gestart met de implementatie en verwacht wordt dat in beide gevallen meer dan duizend gebruikers het systeem gaan inzetten. Eerder dit jaar werd al aangekondigd dat SunTrust Banks en SunGard, met respectievelijk ongeveer 2.000 en 1.000 abonnees, hadden gekozen voor salesforce.com. Deze vier implementaties samen vertegenwoordigen de vier grootste ingebruiknames van on demand CRM tot nu toe.

Na een proefperiode met salesforce.com kwamen we erachter dat de teams die salesforce.com gebuikten hun productiviteit duidelijk konden verhogen, zegt Mark Newhall, vice president, customer care and quality systems, Corporate Express. Salesforce.com kreeg meteen een centrale plaats in ons Integrated Sales Team initiatief, één van onze strategische projecten dit jaar. We willen salesforce.com nu uitrollen naar onze sales en klantenservice teams binnen 33 divisies, met in totaal 3.000 abonnees.

In beide gevallen is salesforce.com met succes getest op een centrale afdeling of geografisch belangrijke locatie en vervolgens is het bedrijfsbreed en wereldwijd uitgerold:


* In het najaar van 2003 is Automatic Data Processing (ADP) een pilot gestart met salesforce.com in haar divisie Major Accounts. Het succes van de pilot heeft ADP doen besluiten salesforce.com ook bij andere Employer Services units en zijn Claims Services divisie in te zetten. Verder heeft het bedrijf plannen om binnen twee jaar salesforce.com wereldwijd uit te rollen.


* Corporate Express, één van de grootste business-to-business leveranciers van kantoor- en computerartikelen en diensten ter wereld, heeft salesfore.com het afgelopen jaar getest voor het ondersteunen van zijn strategische account teams. Deze teams zijn verantwoordelijk voor 75 procent van de omzet van het bedrijf. Door het succes van de huidige inzet van 2.000 abonnees is Corporate Express van plan salesforce.com uit te rollen naar nog eens 1.000 extra abonnees. Deze zullen fungeren als de backbone van Corporate Express geïntegreerde sales en customer care initiatief.

Beide implementaties zijn gefaseerd uitgerold en de omzet is geregistreerd als de dienst daadwerkelijk geleverd is.

We zijn blij dat deze toonaangevende Fortune 500 bedrijven ons gekozen hebben voor hun on demand customer relationship management programma s, zegt Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. Salesforce.com is nu gekozen voor de vier grootste on demand CRM implementaties die ooit zijn aangekondigd en die stuk voor stuk duizenden gebruikers omvatten. We kijken ernaar uit om met deze nieuwe klanten samen te werken, om hun implementaties verder uit te breiden en al hun klantinformatie in hun hele organisatie beschikbaar te maken.

(437 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com is technologie- en marktleider in on demand customer relationship management (CRM). Het bedrijf levert, door middel van zijn succesvolle salesforce.com productserie, een veelomvattende suite van customer relationship management (CRM)-diensten. Hiermee kunnen bedrijven van elke omvang, industrie of uit elk werelddeel tegemoet komen aan de complexe uitdaging van het beheren van klantinformatie.

Salesforce.com levert ook sforce, het salesforce.com client/service platform. Hiermee kunnen klanten en onafhankelijke softwareleveranciers salesforce.com afstemmen op hun eigen behoeften. Daarnaast kunnen ze saleforce.com integreren en hun eigen on demand-bedrijfsapplicaties bouwen.

Vanaf 30 juni 2004 beheert salesforce.com de klantinformatie van 10.700 klanten en 161.000 betalende abonnees inclusief klanten, zoals Automatic Data Processing (ADP), Advanced Micro Devices (AMD), SunGard, Corporate Express, Dow Jones, America Online (AOL), Avis/Budget Rent A Car (Cendant Rental Car Group), Polycom en SunTrust banks.

Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het ticker symbool CRM .

# # #

Salesforce.com is a registered trademark of salesforce.com, inc., San Francisco, California. Other names used may be trademarks of their respective owners.

Safe harbor statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995: This press release may contain forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If any such uncertainties materialize or if any of the assumptions proves incorrect, the results of salesforce.com, inc. could differ materially from the results expressed or implied by the forward-looking statements we make. All statements other than statements of historical fact could be deemed forward-looking, including any projections of subscriber growth, earnings, revenues or other financial items and any statements regarding strategies or plans of management for future operations, statements of belief, any statements concerning new, planned or upgraded services or technology developments and customer contracts or use of our services.

The risks and uncertainties referred to above include - but are not limited to - risks associated with our new business model, our past operating losses, possible fluctuations in our operating results and rate of growth, interruptions or delays in our Web hosting, breach of our security measures, the immature market in which we operate, our relatively limited operating history, our ability to expand, retain and motivate our employees and manage our growth, new releases of our service and successful customer deployment and utilization and selling to larger enterprise customers. Further information on potential factors that could affect the financial results of salesforce.com, inc. is included in our registration statement (on Form S-1) and in other filings with the Securities and Exchange Commission. These documents are available on the SEC Filings section of the Investor Information section of our website.

Salesforce.com, inc. assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.

# # #

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven of Joost Galema bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: kimv@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com joostg@lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +44 870 351 5472
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS Global Public Relations

Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com

Financial Times Top 20 Best Places to Work, 2004
PRWEEK UK Top ten all-sector agency, 2004
PRWEEK US Fastest climbing technology agency, 2004 PRSA Campaign award winner, 2003
Marketing PR Agency of the year finalist, 2003