Ingezonden persbericht
18c01e1.jpg
- PERSBERICHT -
Nieuwegein, 21 juli 2004
ONLINE DATEN VOOR DESPERADO'S?
Onderzoek van Parship.nl bewijst tegendeel
Iedereen kent ze wel; de vooroordelen die bestaan over mensen die online op zoek gaan naar een relatie. "Ik zou het zelf echt nooit doen", "Dat is voor engerds die echt niemand kunnen krijgen", zijn veel gehoorde uitspraken. Inmiddels is bekend dat online daten serieuze vormen aanneemt, miljoenen mensen surfen over het net op zoek naar een relatie, een flirt of een afspraak. Daarnaast blijkt uit recent onderzoek van Parship.nl (online service voor mensen die op zoek zijn naar een serieuze relatie) dat maar liefst 70% van haar leden in het verleden een vaste partner heeft gehad. Dit geeft aan dat de categorie "engerds die niemand kunnen krijgen" bij Parship.nl in ieder geval niet bestaat.
Na een half jaar actief te zijn op de Nederlandse markt heeft Parship.nl recent onderzoek uitgevoerd onder haar leden. Hierin kwamen onder meer vragen als: "Hoe lang bent u alleen?" en "Bent u een zogeheten Happy Single?" aan de orde.
Van de ondervraagden was 34,3% korter dan 1 jaar alleen, 27,4% tussen de 1 en 3 jaar alleen en 38,3% 3 jaar of langer alleen. Van deze totale groep heeft 70% in het verleden een vaste partner gehad.
Happy single or not?
Ook het fenomeen Happy Single werd aan de kaak gesteld. De meningen over het fenomeen Happy Single zijn in de media nogal verdeeld, maar de definitie in het PARSHIP onderzoek is kraakhelder. Happy Single ben je als je helemaal gelukkig bent als vrijgezel. Gelukkig gaf maar 10% van de respondenten aan dit te zijn, want je vraagt je anders af wat deze mensen doen op een site voor serieuze relatiebemiddeling.
Een duidelijke meerderheid (77%) vermaakt zich wel alleen, maar heeft behoefte aan een partner. Voor slechts 13% is een relatie een absolute must. Want zoals één van de leden het treffend verwoord:
"Een partner moet echt iets toevoegen aan mijn leven. Single ben ik helemaal happy, daarom ben ik er ook klaar voor om iemand te ontmoeten om happy together te worden."
Over PARSHIP
Parship is één van de grootste internationale online relatiebemiddelingsbureaus met meer dan 700.000 leden. Parship richt zich op serieuze relatiebemiddeling via het internet en onderscheidt zich daarmee van de reguliere datingsites. Parship hanteert hierbij een wetenschappelijke persoonlijkheidstest die ervoor zorgt dat op zeer zorgvuldige wijze 'matches' tussen de juiste personen tot stand komen. Parship is in 2001 in Duitsland gestart met haar unieke service, vervolgens is de service uitgebreid naar Oostenrijk en Zwitserland. In december 2003 is in Nederland de start gemaakt met Parship.nl. PARSHIP.nl werkt in Nederland samen met diverse partners waaronder de Volkskrant, Trouw, Psychologie Magazine, Carp en Planet. Parship is een dochteronderneming van de Duitse uitgeversgroep Holtzbrinck. In Nederland is Holtzbrinck tevens aandeelhouder van bol.com.
- Einde Bericht -
Achtergrondinformatie (