PERSBERICHT
Wachttijden stadswinkels sterk verbeterd
Positieve trend gemeentelijke dienstverlening
Sittard-Geleen, 21-7-2004 - De gemeente Sittard-Geleen scoort beter bij de afhandeling van post en facturen. Vooral de wachttijden in de drie stadswinkels zijn aanmerkelijk korter. De telefonische bereikbaarheid van de gemeente vertoont na een aanvankelijk moeizame start van de nieuwe telefooncentrale weer een positieve lijn. Dat concludeert de gemeente uit de effectmeting Klantvriendelijk en Bereikbaar. De gemeente meet regelmatig de snelheid van post- en factuurafhandeling, de telefonische bereikbaarheid en de wachttijden in de Stadswinkels.
Post- en factuurafhandeling
Over de hele linie heeft de gemeentelijke organisatie binnenkomende brieven en facturen sneller afgehandeld. Is in de vorige meting 52 procent van de post tijdig afgehandeld, in de nieuwe meting is dat gestegen tot 67 procent. Bij de facturen doet zich een stijging van 2 procent voor.
Telefonische bereikbaarheid
De komst van de nieuwe telefooncentrale leverde eerst geen betere bereikbaarheid op. Na een moeizame start is de bereikbaarheid van de nieuwe centrale toegenomen. De doelstelling van 80 procent heeft binnen 20 seconden contact met de gemeente schommelt tussen de 73 en 90 procent.
Wachttijden Stadswinkels
Vooral de wachttijden in de stadswinkels zijn afgenomen. De doelstelling 80 procent van de klanten binnen 15 minuten helpen wordt ruimschoots gehaald. In twee van de drie Stadswinkels is dit zelfs meer dan 90 procent.
Alhoewel er een positieve trend bestaat, kunnen de resultaten nog verder verbeteren. De gemeente Sittard-Geleen gaat dan ook verdere verbeteringen doorvoeren.
Gemeente Sittard-Geleen