Tridion Marketing Solution vereenvoudigt e-mailmarketing
Amsterdam, 19 juli 2004 - Interpolis, één van Nederlands grootste leveranciers van verzekeringen en pensioenvoorzieningen, heeft als eerste de nieuwe Tridion Marketing Solution (TMS) geïmplementeerd. Hiermee optimaliseert Interpolis de communicatie via e-mail, waardoor consistentie van het merk en de informatie gewaarborgd wordt. Door het gebruik van de diverse personalisatie- en analysemogelijkheden kan Interpolis gericht communiceren met elke individuele klant, zonder dat daarmee de kosten oplopen.
"TMS biedt Interpolis de mogelijkheid om te bewijzen dat marketingactiviteiten resultaat hebben. Door het inzetten van TMS bij het beheer van de nieuwsbrieven is Interpolis veel minder tijd kwijt aan handmatig werk en is een consistente lay-out en inhoud gewaarborgd. Dit bespaart tijd en kosten", aldus Mark Schiefelbein, Product Manager TMS van Tridion. "Bovendien krijgen de klanten alleen de voor hen relevante informatie toegezonden en is Interpolis in staat deze boodschappen sneller te verzenden. Daarnaast kan ieder aspect van de campagne gemeten en gerapporteerd worden."
Consistentie
Correspondentie met klanten, tussenpersonen en werknemers verloopt bij Interpolis steeds meer on-line - via e-mail en de websites van het bedrijf. Elke marktorganisatie is verantwoordelijk voor zijn eigen interne en externe communicatie. Deze gedecentraliseerde benadering vergt nauwkeurigheid en consistentie in alle correspondentie. Dankzij TMS zijn de verschillende marketingmanagers binnen Interpolis in staat om zelf elektronische nieuwsbrieven samen te stellen met eenduidige informatie en dezelfde look & feel als de website. Door gebruik te maken van bestaande content is Interpolis in staat aanzienlijke kosten te besparen. Daarnaast verloopt de communicatie met de doelgroep effectiever omdat actuele informatie automatisch toegespitst wordt op het profiel van de ontvanger met de personalisatie-engine binnen TMS.
Alles in eigen hand
In het verleden maakte Interpolis gebruik van externe organisaties om de intern samengestelde nieuwsbrieven te verzenden. Resultaten werden pas enkele dagen of zelfs weken later ontvangen. Dit vermindert de effectiviteit van communicatie-acties. Interpolis heeft nu het gehele proces in eigen handen; van creatie en versturen van de nieuwsbrieven tot de analyse van de resultaten. Marketing managers hebben zo totale controle over het proces. De respons op de nieuwsbrieven kan real-time gevolgd worden. Op basis van inzichtelijke en eenvoudige statistieken die verkregen worden met TMS kan direct actie ondernomen worden. Zo kan de effectiviteit van de marketingactie positief beïnvloed worden.
Over Interpolis
Het Interpolis-concern richt zich op het aanbieden van verzekeringen, toekomstvoorzieningen en werknemersinzetbaarheid. In 2003 boekte het concern een omzet van 5 miljard euro. Bij Interpolis zijn zesduizend medewerkers in dienst.
Over Tridion
Tridion is een Europese leverancier van geavanceerde content management oplossingen, waarmee organisaties de waarde en kwaliteit van hun bedrijfsinformatie en content kunnen maximaliseren. De geïntegreerde technologie beheert complexe content infrastructuren en biedt unieke functionaliteiten om een hoge 'return on investment' te realiseren. Meer dan 350 klanten gebruiken Tridion om op een efficiënte manier content te hergebruiken en interactieve publicatie op verschillende kanalen en webgebaseerde applicaties te verbeteren. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf is verder aanwezig in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Zweden en België. Daarnaast werkt Tridion samen met resellers in de rest van Europa, Midden-Oosten en Australië. Meer informatie kunt u vinden op
Voor meer informatie
Tridion
Pauline Dirkmaat
020-2010500
Whizpr
Willemijn Vader
0317-410 483
tridion(at)whizpr.nl