Bond start bemiddelingsactie voor Durion-klagers
14 juli 2004
Consumenten schrikken van plotseling aangegaan contract
De Consumentenbond start vandaag een actie voor consumenten die
klachten hebben over energiebedrijf Durion. Leden van de
Consumentenbond die ontevreden zijn over Durion en problemen hebben
met de energieleverancier kunnen hun klacht indienen bij de
vereniging. De bond zal voor deze mensen bemiddelen.
Bij de Consumentenbond komen al langere tijd honderden klachten en
vragen binnen over het energiebedrijf Durion. De energieaanbieder
staat bij de bond al maanden in de klachten top vijf. Consumenten zijn
voornamelijk ontevreden over de manier waarop Durion klanten werft. Ze
krijgen een telefoontje van het bedrijf en een paar dagen later ligt
er een overeenkomst in de brievenbus. Consumenten melden de
Consumentenbond dat ze niet doorhadden dat ze een contract aangingen.
Dat werd tijdens het telefoongesprek in hun ogen niet expliciet
duidelijk gemaakt. Energieconsumenten zitten vervolgens met de
rompslomp want ze moeten zelf actie ondernemen om van de overeenkomst
af te komen. Ook melden consumenten dat Durion het hen moeilijk maakt
om van de overeenkomst af te komen.
Voor consumenten die ontevreden zijn over Durion start de
Consumentenbond een bemiddelingsactie. De bond heeft met Durion
afgesproken dat leden van de bond die een contract zijn aangegaan
zonder dat ze duidelijk `ja' hebben gezegd tegen de overeenkomst, door
de bemiddeling de overeenkomst met Durion kunnen ontbinden. Maar, ook
andere klachten over Durion kunnen bij de Consumentenbond worden
ingediend. Durion heeft beloofd een snelle en goede oplossing te
bieden.
Voor de bemiddeling zal een bedrag van EUR4 als bijdrage in de kosten
in rekening worden gebracht. Durion heeft toegezegd deze kosten bij
terechte klachten te vergoeden. Leden van de Consumentenbond die zich
willen aanmelden, kunnen dit doen met het speciale formulier op de
website van de Consumentenbond. Ook kunnen leden zich telefonisch,
(070) 445 45 45, aanmelden bij de Consumentenbond.
Eerdere bemiddelingsacties van de Consumentenbond voor leden die
gedupeerd waren door onder andere Nuon en UPC zijn naar tevredenheid
van de klagers verlopen en succesvol afgerond.
Meer over de actie en het aanmeldformulier op deze website
Consumentenbond