CREATIVE VENUE
De Telegraaf lanceert nieuwe website: Speurders.nl
Concern ambieert substantieel aandeel in de online vraag- en
aanbodmarkt
Holdingmaatschappij De Telegraaf lanceert nieuwe website:
Speurders.nl
Holdingmaatschappij De Telegraaf (HDT) lanceert na de zomer een eigen
vraag- en aanbodsite voor particulieren: Speurders.nl. Consumenten
kunnen zowel kopen als verko-pen op de site. Het concern spreekt van
een nieuwe generatie vraag- en aanbodsite die wat betreft
gebruikersvriendelijkheid het beste is wat de markt nu te bieden
heeft. Speurders.nl belooft laagdrempeligheid, superieure
gebruikersvriendelijkheid en direct vanaf de start een groot aanbod;
ruim 600.000 advertenties. In de introductiefase is het plaatsen van
adverten-ties voor alle artikelen gratis. De intensieve campagne die
Speurders.nl bekend moet maken bij het grote publiek gaat eveneens na
de zomer van start.
Holdingmaatschappij De Telegraaf kiest er heel bewust voor om op dit
moment met serieuze ambities in de markt van online vraag- en aanbod
te stappen. Directielid A. Swartjes: 'De huidige omzet van
traditionele rubrieksadvertenties is op dit moment nog steeds 15 maal
groter dan de online markt, maar de resultaten liggen onder druk. Wat
betreft het aantal advertenties, is het volume op de online markt nu
al een factor zes groter. De verschuiving van offline naar online is
onomkeerbaar en onafwendbaar. Vraag- en aanbod via internet is de
afgelopen jaren steeds populairder geworden bij de consument. De
laagdrempeligheid, makkelijke zoekmogelijkheden en de lage
advertentiekosten voor artikelen maken van internet een uiterst
geschikt platform om spullen te verkopen en te kopen. We hebben door
uitgebreid onderzoek veel geleerd aangaande de wensen van consumenten
op dit gebied. Het resultaat: Speurders.nl, een nieuwe generatie
vraag- en aanbodsite'.
Alle bestaande online sites zoals AutoTelegraaf.nl, Reiskrant.nl,
Woonkrant.nl blijven intact, en richten zich wat betreft het
productaanbod meer op bedrijven dan op particulieren. Op dit moment
bezoeken maandelijks meer dan drie miljoen mensen de diverse online
platforms van het concern, waaronder naast de eerder genoemden ook
Telegraaf.nl, DFT.nl, Autocircuit.nl en
Limburgopwielen.nl.
Swartjes: 'We hebben alle vertrouwen dat ook wij als multimediaconcern
een substantieel aandeel van de particuliere online markt kunnen
innemen. We willen met Speurders.nl in Nederland online marktleider
worden. We hebben daarvoor een fantastisch bedrijf als basis. Immers,
we weten hoe we redactioneel en advertentioneel om moeten gaan met
grote groepen consumenten en hoe we binding kunnen creëren. Een online
rubrieksadvertentiesite voor particulieren ontbrak er nog aan. Daarbij
- en dat is niet onbelangrijk - hebben we met Speurders een
ijzersterke merknaam en het productconcept van de site is straks wat
betreft gebruikersvriendelijkheid veel beter dan wat de consument nu
kent qua 'vraag en aanbodsites'.
Expert team
Speurders.nl staat onder leiding van Michiel van der Meer (voorheen
onder meer Planet Internet, Lintas, Ricardo). Naast Van der Meer ook
Mark Götz (voorheen onder meer Hatchoo en Vei-ling.com),
verantwoordelijk voor de productontwikkeling en Aad Boon,
verantwoordelijk voor de marketingcommunicatie en reclamecampagne.
Bewust is gekozen voor een zelfstandig expertteam met een vrije rol in
de organisatie. De business unit ressorteert in functionele zin onder
Uitge-versmaatschappij De Telegraaf.
Speurders.nl
Speurders.nl combineert de meest gebruiksvriendelijke
functionaliteiten van de diverse bestaande vraag & aanbod sites. Voor
verkopers is de laagdrempelige registratie, gecombineerd met het
makkelijk inbrengen van advertenties met meerdere foto's en een eigen
online administratie een sterk voordeel. Voor kopers zijn het grote
aanbod en de mogelijkheid van het bekijken van meerdere foto's per
advertentie een extra toegevoegde waarde.
Over N.V. Holdingmaatschappij De Telegraaf
N.V. Holdingmaatschappij De Telegraaf is een beursgenoteerde,
onafhankelijke Nederlandse mediagroep, primair actief op het gebied
van dagbladen, tijdschriften en huis-aan-huisbladen, voornamelijk in
Nederland. Daarnaast wordt informatie geëxploiteerd via internet,
teletekst en de (mobiele) telefoon, al dan niet via een strategische
deelneming. Ten slotte wordt er drukwerk voor derden verzorgd en heeft
de onderneming een substantieel belang in Wegener N.V., SBS
Broadcasting B.V en Algemeen Nederlands Persbureau (ANP).
De onderneming is voortgekomen uit het gelijknamige dagblad De
Telegraaf. Door overnames en lancering van nieuwe producten is het
bedrijf uitgegroeid tot een gediversifieerde mediagroep.
Noot aan de
redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
N.V. Holding maatschappij De Telegraaf
Basisweg 30
1043 AP Amsterdam
Hans Elekan - hoofd Bedrijfscommunicatie
jelekan@telegraaf.nl
Tel. 020 - 585 3308
Fax 020 - 585 4130
Michiel van der Meer - Projectleider Speurders.nl
Michiel.van.der.meer@telegraaf.nl
Tel. 06 - 5336 0423
Creative Venue communicatieadvies en PR
Frank Witte - woordvoerder
Paasheuvelweg 26
1105 BJ Amsterdam Z-O
f.witte@creativevenue.nl
Tel. 020 - 4525225
Fax 020 - 4528650
www.creativevenue.nl (zie persruimte Telegraaf)
08 jul 04 17:40