AXA Verzekeringen

AXA implementeert Selfservice voor ziektekosten


8 juli 2004

De servicetermijnen binnen operations ziektekosten van AXA Zorg zijn constant en op zeer goede orde: een declaratie wordt gemiddeld binnen twee dagen afgehandeld en hetzelfde geldt voor het opmaken van een nieuwe polis en polismutaties. De hoogste tijd om de service naar verzekerden op een ander gebied uit te breiden.

Daarom heeft AXA het project Selfservice Ziektekosten gelanceerd. Het onderdeel 'Mijn ziektekosten' op de AXA internet site, www.axa.nl is rigoureus aangepast. Op de site zijn nu de antwoorden te vinden op de vragen die het meest door AXA's eindklanten worden gesteld. Ook de belangrijkste formulieren en overzichten van vergoedingen zijn online te vinden. De consument hoeft nu dus in de meeste gevallen niet meer te bellen, maar kan zelf de antwoorden op zijn vragen vinden op de website van AXA.

Doelstellingen

AXA wil hiermee in de eerste plaats de serviceverlening aan klanten nog verder verbeteren. Daarnaast wil AXA het aantal telefoontjes van verzekerden en de kosten die daarmee gepaard gaan omlaag brengen. AXA hoopt een reductie van het aanbod aan telefoontjes van 20 tot 25 procent te bereiken.

Aanpassingen in een handomdraai

Door gebruik te maken van een nieuwe applicatie kan de site in een handomdraai aangepast worden. Een vraag toevoegen of een antwoord aanpassen is een fluitje van een cent en vindt plaats binnen enkele minuten. Op deze manier kan AXA met de website inspringen op actuele situaties en voldoet de site nog beter aan de wensen en eisen van de verzekerden. De aanpassingen worden gedaan door AXA-medewerkers die direct in contact staan met het call center en met onze klanten. Wensen van klanten kunnen op deze manier vroegtijdig onderkend worden en verwerkt worden op de site. De eerste release heeft inmiddels plaatsgevonden.