HYUNDAI MOTOR EUROPE

De beste amateurvoetbalelftallen van de wereld in Portugal

Een passie voor voetbal - Hyundai brengt de voetbalwereld in beweging door de beste amateurvoetbalelftallen van de wereld in Portugal te ontvangen

Portugal/Rüsselsheim (ots) -

Photos available at:
http://www.naeurope.co.uk/en/story.htx?nr=300002615

Hyundai Motor, de sponsor van het UEFA EURO 2004 kampioenschap, bereikt ook de actieve voetballiefhebbers met haar passie voor de wereldsport nummer één. Meer dan 1300 amateurteams van over de hele wereld speelden in de Hyundai Football World Championship. De allerbeste teams werden door Hyundai's voetbalambassadeur en voetballegende Johan Cruyff geëerd met een beker.

De regionale kampioenen, zestien top-amateurvoetbalteams en winnaars van de regionale competities van Noord- en Zuid-Amerika, Europa, de Aziatisch-Pacifische regio en Afrika wedijverden in Lissabon met elkaar om de Hyundai Football World Championship Cup 2004.

Door het sponsoren van de Hyundai Football World Championship deelt Hyundai in het enthousiasme en de passie die aanwezig zijn bij grote sportevenementen als de Euro 2004. Vanuit Lissabon zei de heer Kwang-Heum Um, bestuursvoorzitter van Hyundai Motor Europe GmbH: 'Het is de passie die mensen bij elkaar brengt. Het is de passie die mensen motiveert om alles te geven. Het is de passie die maakt dat mensen streven naar perfectie.'

Hij gaat verder: 'Passie is een zeer belangrijk onderdeel van de Hyundai-cultuur; onze passie als onderneming is altijd op drie dingen gericht geweest. Ten eerste onze auto's, dan onze diensten, en dan richting voetbal. Daarom we zijn hoofdsponsor van de UEFA EURO 2004 en hebben we vele andere soortgelijke sponsorakkoorden. Daarom ook zijn we vandaag hier aanwezig.'

Hyundai is sinds 2000 sponsor van wereldwijde topvoetbalevenementen; allereerst van de UEFA Euro 2000, en daarna ook van de FIFA World Cup 2002.

Het sponsoren van internationale sportevenementen is gepaard gegaan met een internationale omzetgroei en brand-building wereldwijd voor Hyundai.

Tot dusver is het UEFA Euro 2004-evenement een enorm succesverhaal geweest voor de autofabrikant:

De stadionreclame zorgde ervoor dat Hyundai bekend werd bij miljoenen toeschouwers overal ter wereld.

De Hyundai Goodwill Ball Road Show, 17 voetballen - alle met een diameter van vier meter - die door fans opgesierd werden met hun beste wensen voor hun eigen nationale elftallen, heeft in heel Europa tienduizenden bezoekers getrokken.

Daarnaast was Hyundai het merk van de spelersbussen voor de nationale elftallen op de UEFA Euro 2004, met slogans die door fans waren bedacht in de Europese prijsvraag 'Be there with Hyundai!'.

'We zijn begonnen met de intentie om de merkherkenning en merkbekendheid voor Hyundai te verbeteren. Inmiddels hebben we recordomzetten meegemaakt. Hoewel het te vroeg is om een volledig beeld te geven van het effect van onze activiteiten op de omzet, kijken we met veel vertrouwen naar de voorlopige omzetcijfers voor de UEFA EURO 2004-periode, aldus Werner H. Frey, Vice-President Marketing Sales & After Sales van Hyundai Motor Europe GmbH.

Fotomateriaal is beschikbaar op http://www.newsaktuell.de Presseportal.de na-europe.co.uk

ots Original Text Service: Hyundai Motor Europe GmbH Neem voor meer informatie contact op met:

Ralf Kaiser
European Communications
Hyundai Motor Europe GmbH
Tel: +49 6142 7 89 93 61
rckaiser@hyundai-Europa.com


01 jul 04 08:43