HYUNDAI MOTOR EUROPE
De beste amateurvoetbalelftallen van de wereld in Portugal
Een passie voor voetbal - Hyundai brengt de voetbalwereld in beweging
door de beste amateurvoetbalelftallen van de wereld in Portugal te
ontvangen
Portugal/Rüsselsheim (ots) -
Photos available at:
http://www.naeurope.co.uk/en/story.htx?nr=300002615
Hyundai Motor, de sponsor van het UEFA EURO 2004 kampioenschap,
bereikt ook de actieve voetballiefhebbers met haar passie voor de
wereldsport nummer één. Meer dan 1300 amateurteams van over de hele
wereld speelden in de Hyundai Football World Championship. De
allerbeste teams werden door Hyundai's voetbalambassadeur en
voetballegende Johan Cruyff geëerd met een beker.
De regionale kampioenen, zestien top-amateurvoetbalteams en
winnaars van de regionale competities van Noord- en Zuid-Amerika,
Europa, de Aziatisch-Pacifische regio en Afrika wedijverden in
Lissabon met elkaar om de Hyundai Football World Championship Cup
2004.
Door het sponsoren van de Hyundai Football World Championship deelt
Hyundai in het enthousiasme en de passie die aanwezig zijn bij grote
sportevenementen als de Euro 2004. Vanuit Lissabon zei de heer
Kwang-Heum Um, bestuursvoorzitter van Hyundai Motor Europe GmbH: 'Het
is de passie die mensen bij elkaar brengt. Het is de passie die mensen
motiveert om alles te geven. Het is de passie die maakt dat mensen
streven naar perfectie.'
Hij gaat verder: 'Passie is een zeer belangrijk onderdeel van de
Hyundai-cultuur; onze passie als onderneming is altijd op drie dingen
gericht geweest. Ten eerste onze auto's, dan onze diensten, en dan
richting voetbal. Daarom we zijn hoofdsponsor van de UEFA EURO 2004 en
hebben we vele andere soortgelijke sponsorakkoorden. Daarom ook zijn
we vandaag hier aanwezig.'
Hyundai is sinds 2000 sponsor van wereldwijde
topvoetbalevenementen; allereerst van de UEFA Euro 2000, en daarna ook
van de FIFA World Cup 2002.
Het sponsoren van internationale sportevenementen is gepaard gegaan
met een internationale omzetgroei en brand-building wereldwijd voor
Hyundai.
Tot dusver is het UEFA Euro 2004-evenement een enorm succesverhaal
geweest voor de autofabrikant:
De stadionreclame zorgde ervoor dat Hyundai bekend werd bij
miljoenen toeschouwers overal ter wereld.
De Hyundai Goodwill Ball Road Show, 17 voetballen - alle met een
diameter van vier meter - die door fans opgesierd werden met hun beste
wensen voor hun eigen nationale elftallen, heeft in heel Europa
tienduizenden bezoekers getrokken.
Daarnaast was Hyundai het merk van de spelersbussen voor de
nationale elftallen op de UEFA Euro 2004, met slogans die door fans
waren bedacht in de Europese prijsvraag 'Be there with Hyundai!'.
'We zijn begonnen met de intentie om de merkherkenning en
merkbekendheid voor Hyundai te verbeteren. Inmiddels hebben we
recordomzetten meegemaakt. Hoewel het te vroeg is om een volledig
beeld te geven van het effect van onze activiteiten op de omzet,
kijken we met veel vertrouwen naar de voorlopige omzetcijfers voor de
UEFA EURO 2004-periode, aldus Werner H. Frey, Vice-President Marketing
Sales & After Sales van Hyundai Motor Europe GmbH.
Fotomateriaal is beschikbaar op http://www.newsaktuell.de
Presseportal.de na-europe.co.uk
ots Original Text Service: Hyundai Motor Europe GmbH Neem voor meer
informatie contact op met:
Ralf Kaiser
European Communications
Hyundai Motor Europe GmbH
Tel: +49 6142 7 89 93 61
rckaiser@hyundai-Europa.com
01 jul 04 08:43