Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
ISM rondt overname Ridit Business Software af
Uitbreiding e-business dienstverlening ISM met kennis van ERP, logistiek en financiële systemen
Rotterdam, 1 juli 2004 ISM, dé specialist op het gebied van e-business oplossingen, maakt vandaag de overname van Ridit Business Software uit Hardinxveld-Giessendam bekend. Beide bedrijven die deel uitmaken van de ISM Group blijven opereren vanuit de huidige locaties en onder dezelfde naam. 1 maart jongstleden heeft ISM de overname van Codim Interactive Media bekend gemaakt. Door de recente overnames is de ISM Group uitgegroeid tot een full-service organisatie waar 75 gedreven experts werken aan e-business toepassingen, webapplicaties, intranet- en internetomgevingen, en administratieve en logistieke backoffice-oplossingen. Het management van de ISM Group wordt gevormd door de directie van ISM BV.
De samenwerking tussen ISM en Ridit bestaat sinds 2000 en werd ingegeven door de wens om e-business oplossingen te koppelen aan een betrouwbare, stabiele en flexibele backoffice-omgeving om online transacties administratief en logistiek af te handelen. Gezamenlijk hebben we al een groot aantal klanten, waaronder de Free Record Shop, Bijenkorf Business Cadeau en Boekhandelsgroep Nederland, succesvol bediend met onze gebundelde expertise. Gelet op de toegevoegde waarde van geïntegreerde e-business oplossingen was het een logische stap om deze samenwerking een blijvend karakter te geven, aldus Jan Kees de Jager, managing partner van ISM. Door deze overname bereiken we een optimale synergie tussen de front-end e-business oplossingen en de administratieve en logistieke fulfillment in de backoffice. Daarnaast wordt voor Ridit-klanten specifieke technische kennis van ISM beschikbaar waardoor maximaal renderende oplossingen kunnen worden gerealiseerd.
Ridit, AccountView Expert Center, is gespecialiseerd in financiële en logistieke oplossingen gebaseerd op AccountView Business Software. Daarnaast heeft de onderneming uitgebreide expertise opgebouwd op het gebied van oplossingen voor service-, reparatie- en productiebedrijven waarvoor Ridit een servicestrategie ontwikkelde onder de naam Object Relationship Management (ORM). ORM maakt het mogelijk optimaal service en onderhoud te bieden aan duurzame productiemiddelen (object). Alle benodigde informatie voor het realiseren van een hoge servicegraad is tot op componentniveau aan het object gekoppeld. Het resultaat is een duurzame relatie tussen leverancier en afnemer.
Over ISM
ISM BV, opgericht in 1992, is een Nederlandse organisatie gespecialiseerd in resultaatgerichte e-commerce oplossingen. Uitgangspunt is de inzet van een multichannel strategie waarbij diverse middelen zoals webbrowser, mobiele devices, interactieve terminals en aanwezige fysieke verkooppunten worden ingezet. De oplossingen, gebaseerd op open industriestandaarden (Microsoft Solutions Framework) en in-house ontwikkelde SANA-componenten, worden op basis van beschikbare technologieën geïmplementeerd. SANA(tm) is een verzameling van standaard e-commerce modules inclusief een geavanceerd site en contentmanagement systeem. Toepassing van deze oplossingen resulteert in meer omzet, een hoger serviceniveau en verbetering van de efficiency. Tevens biedt ISM diensten voor webhosting, applicatiebeheer en security. ISM is Certified Microsoft Partner. De oplossingen van ISM worden gebruikt bij gerenommeerde organisaties zoals Free Record Shop, Neckermann Business Services, Heineken, Boekhandelsgroep Nederland, Vitae, Essent, Shell, Amstel, Bruna, Kruidvat en Eneco. Meer informatie vindt u op www.ism.nl
Over Ridit Business Software
Ridit Business Software (sinds 1986) is een softwareleverancier gespecialiseerd in oplossingen voor reparatie- en serviceactiviteiten en productielogistiek met als doel het verhogen van de servicegraad. Basis van de oplossingen vormt de op Windows geënte software van AccountView. Met deze software is het mogelijk bedrijfsprocessen snel en flexibel te integreren, al dan niet met internet front end. Speciaal voor reparatie- en servicebedrijven ontwikkelde Ridit een servicestrategie onder de naam Object Relationship Management. Daarnaast biedt het bedrijf ERP (Enterprise Resource Planning)-oplossingen voor discrete productie en voor de semi-procesindustrie. Klanten van Ridit zijn onder meer Toyota Industrial Equipment, Rolls Royce Marine Benelux, Liebherr Nederland, Abemec, Polychromal, Bonusan, Usselerriet en Hercuseal. Voor meer informatie zie www.ridit.nl