Ingezonden persbericht

Assen, 23 juni 2004

RES POWERFUSE SOFTWARE NIEUWE HOOFDSPONSOR VAN MOLENAAR RACING GP

ZEKERHEID EN TOEKOMSTMOGELIJKHEDEN VOOR ENIGE NEDERLANDSE GP TEAM

Real Enterprise Solutions uit s Hertogenbosch is met haar IT-product RES Powerfuse Software met ingang van de 74e Dutch TT van Assen van dit weekeinde de nieuwe hoofdsponsor van Molenaar Racing GP. Dat maakte teameigenaar Arie Molenaar vol trots bekend op de persconferentie woensdagmiddag voor de TT. Met deze ondersteuning kunnen we het GP-seizoen volledig en op een hele goede manier afwerken, en is de toekomst van ons team verzekerd. Daarnaast kunnen we ons met de steun van Powerfuse het trainings- en testschema uitbreiden en verdere technische ontwikkelingen doorvoeren. Ook hopen wij ons weer te kunnen gaan richten op het oppakken van de jeugdopleiding, waaruit ook Raymond Schouten via de Brommerraces, Cupraces en het jeugdteam naar de GP s is kunnen doorstromen , meldt Molenaar.

Timo Bosma, directeur van Real Enterprise Solutions, is al een aantal jaren bekend in de motorsport. Hij kent de GP-wereld en weet wat voor activiteiten je met het sponsoren van een GP-team op zowel promotioneel als op marketing technisch gebied kunt ontplooien. Indertijd was hij betrokken bij het jeugdteam waarin ook Raymond Schouten actief was en trad vanaf het begin van dit GP-seizoen ook al op als persoonlijk sponsor van kleine Schouten . Eerder dan aanvankelijk gepland maakte RES Powerfuse, met haar Management Framework voor Windows de stap naar het hoofdsponsorschap van Molenaar Racing GP. We hebben al jarenlang hele goede contacten met de heer Bosma en Powerfuse. Zij hadden de intentie om in 2005 groter in te stappen in het team. Maar zowel bij RES Powerfuse als bij het team zijn de resultaten goed, en zodoende is besloten om de uitgebreidere samenwerking nu reeds door te voeren , vult teammanager Martin van Genderen aan. En er is geen geschikter moment om dat kenbaar te maken als vlak vóór de Dutch TT.

Exposure

Res Powerfuse Software timmert niet alleen met het Molenaar Racing GP team aan de weg op het TT Circuit Assen, maar heeft er ook een VIP-room en heeft tal van reclame-uitingen op en om het circuit. Ook is het bedrijf betrokken bij het Ten Kate Honda Superbike team en de DRA, Dutch Racing Association, een ander Nederlands raceteam. Daarmee heeft Powerfuse een totaalpakket aan exposure mogelijkheden in de Nederlandse motorsport opgepakt.

Het 5-koppige management van Molenaar Racing GP toont zich uitermate verguld met de nieuwe sponsorverbintenis voor dit jaar met een optie voor de toekomst. Vorig jaar november zijn we met een nieuwe structuur en gedegen basis voor het GP-team gestart. Het marketing plan met Business Related Partners slaat aan, de sponsorwerving functioneert goed en we kunnen de plannen nu verder uitbreiden en verbeteren , vervolgt Molenaar. Met de extra middelen die ons nu ter beschikking staan hopen we extra tests te kunnen realiseren en zal Hans Spaan meer mogelijkheden kunnen krijgen om de

ontwikkelingen van de Honda GP-racers door te voeren. In de wintermaanden kunnen we nu dóór met een groot aantal zaken. En als we in het naseizoen méér kunnen testen, komen we beter beslagen ten ijs in 2005. In de komende maanden zullen we tevens gaan bekijken wat we op langere termijn met de aanwas en het opleiden van jong talent kunnen gaan doen. Want jong talent is er in Nederland en dat moet goed worden begeleidt , besluit Van Genderen.

Schouten aan de beterende hand

125cc Coureur Raymond Schouten, die bij een crash in Mugello 2 gebroken middenhandsbeentjes opliep en daardoor ook de Barcelona GP moest missen, heeft zich vandaag gemeld bij circuitarts dr. Costa. Claudio zei dat het er goed uit zag. Hij gaat mijn hand en met name mijn twee vingers intapen. We gaan donderdag kijken hoe dat wil lukken met het rijden. Op de racefiets en met de scooter levert het remmen geen problemen op, maar dan benut ik mijn linkerhand niet zo vaak als met ontkoppelen bij het terugschakelen. Ik word iedere dag weer behandeld in de Clinica Mobile. Per dag wordt bekeken wat voor een bescherming en eventueel aanvullende therapie ik zal krijgen.

Het is een voordeel dat we hier op Assen eerder dit seizoen een dag hebben kunnen testen. Dat biedt sowieso wat afstelling van versnellingsbak en vering betreft al een goede basis voor de eerste trainingsdagen. Daarbij heb ik al drie keer eerder een GP op het 6 km lange TT Circuit gereden met een wildcard, dus ik ken de baan, en het nationale gedeelte van 3,8 km nog beter. Maar de andere GP-coureurs zijn hier ook allemaal al meerdere keren in actie geweest en kennen de baan ook. Maar ten opzichte van de GP-circuits waar ik dit jaar voor het eerst kwam moet Assen beduidend minder tot geen aanpassings problemen opleveren , aldus Schouten, die aanvult: Het feit dat een sponsor uit het jeugdteam aanvankelijk persoonlijk sponsor wordt en nu hoofdsponsor van het team, geeft aan dat het klikt en dat de mogelijkheden en prestaties worden gewaardeerd. Dat geeft een bevredigend gevoel , besluit Raymond, die voor Assen met een oranje Premier helm in actie zal komen.

Beste scores voor Kuba op TT Circuit Assen

Voor de 3-voudig Tsjechisch kampioen Jakub Smrz is Assen een van zijn favoriete circuits. Ik heb hier in Assen zowel in de 125cc (5e in 2001) en in de 250cc (12e in 2003) mijn beste GP-resultaten gescoord. Ik heb hier ook EK-races en wedstrijden voor het Duits kampioenschap gereden. Ik ken het circuit hier op mijn duimpje en nadat we hier ook nog eens hebben kunnen testen, hoop ik toch wel een stukje voorsprong te hebben opgebouwd. Zeker als de weersomstandigheden voor de trainingsdagen wat wisselvallig zijn. Dat zal in ons voordeel uitwerken, want wij hebben de droge set-up van die eerdere tests als basis voor de droge wedstrijddag , meldt Smrz, die ondanks de gewonnen voetbalmatch van zijn nationale ploeg tegen Nederland jl. zaterdag toch voor een oranje tintje zorgde met onze nationale kleur op pak, helm en motorfiets.

************