Ingezonden persbericht


ProClarity erkend voor prestaties in Business Intelligence-markt

META Group benoemt ProClarity tot 'Industry Challenger' in de BI-markt

's-Hertogenbosch, 14 juni 2004 - ProClarity, leverancier van analytische software-oplossingen voor beslissingsondersteuning in bedrijven, is door de META Group in het Business Intelligence METAspectrum-rapport benoemd tot Challenger. Het bedrijf werd in het rapport specifiek geprezen voor zijn daadkrachtige optreden, flexibiliteit, medewerkers, branchefocus, bedrijfsdoelstellingen en licentietarieven.

Het METAspectrum-rapport gaat in op de marktpositie en -prestaties van 15 vooraanstaande Business Intelligence-leveranciers (BI). De marktpositie werd in het rapport geanalyseerd aan de hand van factoren als visie en strategie, bedrijfsdoelstellingen, distributiekanalen, inzicht in marktontwikkelingen, geografische spreiding, branchefocus, investeringen en marktaandeel. Marktprestaties werden geëvalueerd op basis van criteria als technologie, dienstverlening, licentietarieven, daadkracht, flexibiliteit, medewerkers en financiële aspecten.

"De BI-markt zal naar verwachting tien tot 15 procent per jaar groeien doordat IT-bedrijven hun jaarlijkse IT-uitgaven aanzienlijk verhogen. De langetermijnvooruitzichten voor de BI-markt zien er gunstig uit, vooral nu organisaties de voordelen van Business Performance Management (BPM) inzien. BPM wordt toegepast in steeds meer bedrijfsprocessen. Hierdoor zullen er BI-tools nodig zijn voor het leveren van zowel analytische scorecards als drill-down queries en rapportage", zo vermeldt het METAspectrum-rapport.

ProClarity wil zijn sterke marktgroei voortzetten door uitbreiding van de functionaliteit van het krachtige ProClarity® Analytics Platform. Het bedrijf realiseerde in 2003 een groei van ongeveer 15 procent. Het ProClarity Partner Network is met bijna 170 procent gegroeid naar meer dan 600 partners wereldwijd.

"We hebben de laatste acht jaar continu onze marktpositie versterkt door marktontwikkelingen vóór te zijn", zegt Dave Hallmen, Chief Operating Officer van ProClarity. "Onze geavanceerde drill-down-mogelijkheden, gepatenteerde visualisatiemogelijkheden en gebruiksvriendelijke dashboardontwerpen plaatsen bedrijfsbeslissers aan het roer van hun organisatie. We verwachten de sterke groei voort te zetten door een hoogwaardig analytisch applicatieontwikkelingsplatform te bieden, dat klanten in staat stelt hun bedrijfsprestaties en succes te verbeteren."

ProClarity behaalde de op twee na hoogste score - na Microsoft - in de categorie prijsvoering, waarin de beschikbare functionaliteit en prijs/kwaliteitverhouding werden geëvalueerd. Het bedrijf biedt uitstekende prijsmodellen voor gebruikers die hechten aan flexibiliteit bij de aanschaf en het gebruik van producten en diensten. ProClarity levert een hoogwaardig platform waarmee geavanceerde, op maat gemaakte analytische applicaties sneller en eenvoudiger kunnen worden ontwikkeld en beheerd. Bovendien levert ProClarity een suite van analytische tools op basis van componenten van het ProClarity-platform, waarmee klanten direct hun voordeel doen. En dit allemaal onder dezelfde licentie.

Sinds de introductie in november 2003 is het ProClarity Analytics Platform 5.3 de basis voor geavanceerde analytische tools in marktsegmenten als retail, consumentengoederen, gezondheidszorg, financiële dienstverlening, overheid en onderwijs.

###

Over ProClarity Corporation
ProClarity levert analytische softwareoplossingen die de snelheid vergroten waarmee bedrijven gefundeerde beslissingen nemen en op basis daarvan de bedrijfsprestaties verbeteren. ProClarity levert vanaf 1995 innovatieve analyseoplossingen aan Global 3000-bedrijven. ProClarity verzekert ze van een maximale ROI op technologie-investeringen en van oplossingen op maat voor bedrijfs- en beslissingsprocessen. Het hoofdkantoor van ProClarity staat in Boise, Idaho (VS), en het bedrijf heeft regionale verkoop- en servicekantoren in Europa en Azië. Het internationale hoofdkantoor is gevestigd in Nederland. ProClarity ondersteunt momenteel ruim 1.700 klanten wereldwijd. De analyseoplossingen van ProClarity helpen bedrijven als ABN AMRO, AT&T, GE Capital, Reuters, Reckitt Benckiser, Kerry Foods, Siemens, Scottish & NewCastle Retail en Telewest bij het meten, voorspellen en optimaliseren van hun bedrijfsprestaties door het faciliteren van betere samenwerking en accurater beslissingen.