FestiGlazz op Beeckestijn Pop
AMSTERDAM, 20040604 -- FestiGlazz is een nieuwe mini-onderneming van Hogeschool TIO te Amsterdam. Het opzetten van de mini-onderneming houdt in dat 9 studenten in de periode van februari tot en met juni 2004 een bedrijf runnen met een zelfbedacht product. FestiGlazz heeft gekozen voor plastic festivalglazen bedrukt met het logo van Zinloos Geweld. "Wij hebben voor dit product gekozen, omdat zinloos geweld een belangrijk maatschappelijk probleem is in onze samenleving" aldus Rita Lala, Algemeen Directeur van FestiGlazz. Mini-onderneming FestiGlazz is 4 maanden geleden van start gegaan en de zaken lopen goed. Tot nu toe heeft de onderneming ruim 260.000 glazen verkocht.Diverse horecagelegenheden in Den Haag, Haarlem, Breda, Delft en Amsterdam hebben glazen gekocht. Ook heeft een basisschool in Den Helder, ROC Amsterdam en Hogeschool TIO glazen afgenomen.
Gisteren heeft FestiGlazz haar eerste grote festival binnengehaald. Beeckestijn Pop heeft 50.000 glazen besteld voor het evenement wat in Velsen-Zuid plaatsvindt.
Een woordvoerder van Beeckestijn Pop: Als er één festival is dat je echt niet mag missen is het Beeckestijn Pop. Waarom niet? Op de eerste plaats kost het je geen cent want de toegang is absoluut, 100% gratis! En daarbij zijn er zijn maar liefst twee podia zodat je geen moment zonder muziek komt te zitten, grote namen op het grote podium en grote namen van de toekomst op het Oxy podium.
Beeckestijn Pop biedt meer dan muziek alleen. Buiten het sociale gebeuren, waarbij dit festival duidelijk een ontmoetingspunt is voor jong en oud, en een springkussen voor de kleinere kinderen is er steeds ruimte voor andere activiteiten. Een uitgebreide festivalmarkt waar je de meest coole shirts, sieraden en nog veel meer kunt vinden.
FestiGlazz steunt StichtingTegenZinloosGeweld
Zinloos Geweld is een terugkerend probleem in deze maatschappij. Om het probleem mede te helpen oplossen steunt FestiGlazz de StichtingTegenZinloosGeweld. De festivalglazen zijn bedrukt met het logo van de stichting. De plastic festivalglazen zijn gemaakt van polipropyleen. De inhoud van de glazen is 0,2l. De glazen zijn eenmalig te gebruiken. Met het op de markt brengen van deze glazen denkt FestiGlazz een positieve bijdrage te leveren aan de oplossing van dit maatschappelijke probleem.
Doorbreken op buitenfestiviteiten
"Wij richten ons op horecagelegenheden, stadions, brouwerijen, cateraars, drankhandels, groothandels, evenementenorganisaties en gemeenten. Via deze kanalen willen wij ons product bekendmaken aan onder andere consumenten die buitenfestiviteiten bezoeken. Op deze buitenfestiviteiten is een breed publiek aanwezig. Hierdoor bereiken wij bij elk evenement een groot scala aan mensen. Door middel van deze glazen attenderen wij iedereen erop dat zinloos geweld een serieus probleem is in onze samenleving" zegt Linda Dekker, Marketing/Sales Manager.
Boodschap overbrengen
FestiGlazz steunt de Stichting bovendien door middel van een financiële bijdrage. "We willen de boodschap van de Stichting aan zoveel mogelijk mensen bekend maken: " Stop agressie en geweld. Overal!" Hiermee benadrukken we dat zinloos geweld niet geaccepteerd wordt in onze maatschappij en proberen we ons doel te bereiken." zegt Tatiana Giromus,PR/Promotie Manager.
Voor meer informatie: www.festiglazz.tk
Ingezonden persbericht