Ingezonden persbericht


Hoofddorp, 4 juni 2004 - Sanoma Uitgevers lanceert een nieuw general interest vrouwentijdschrift voor 'meisjes van 40', esta genaamd. Uit onderzoekscijfers van Jic/NOM blijkt dat de potentiële doelgroep van esta
1,3 miljoen personen groot is. De meeste vrouwenbladen stellen het gezin centraal en bieden daarmee te weinig herkenning voor de meer moderne, prettig onafhankelijke vrouwen van 35+. Sanoma Uitgevers is ervan overtuigd met esta deze groep aan te spreken, die zich nu bij weinig bladen 100% thuis voelt. Het tijdschrift ligt vanaf maandag 7 juni in de winkel.

esta onderscheidt zich met name van de andere Nederlandse vrouwenbladen door de mentaliteit en de invalshoek van de gekozen onderwerpen. esta biedt meer opinie en hanteert een pittige, redactionele toon. De pijlers van het blad zijn onder meer human interest, kunst, cultuur en entertainment, maatschappij, mode, beauty, psyche, spiritualiteit, eten, gezondheid, filosofie en relatie.

Diepgang en ontspanning
"Uit gesprekken met esta-vrouwen blijkt dat ze een vrouwenblad missen dat verder kijkt. We hebben daarom in onze onderwerpkeuze duidelijk gekozen voor een combinatie van diepgang en ontspanning. De mentaliteit van het blad is stoer en vrouwelijk. De esta-vrouw bevindt zich in een levensfase waarin ze zich vrijer voelt in haar doen en laten en op andere sporen van denken gezet wil worden. Het blad biedt voldoende leesvoer voor een tweewekelijkse verschijning en zit daarmee tussen een week- en maandblad in", aldus Tineke Verhoeven, hoofdredacteur van esta.

De esta-vrouw
esta is bedoeld voor vrouwen die Viva zijn ontgroeid en Libelle en Margriet in principe niet lezen, omdat deze bladen niet bij hun mentaliteit en levensstijl passen. De doelgroep van esta bestaat uit vrouwen van 35 tot 55 jaar, die een mbo+ niveau qua denken en doen hebben, sociaal gericht zijn en een brede interesse hebben. De esta-vrouw is wie ze is, blijkt uit onderzoek van Ruigrok MC (Marktonderzoek & Communicatie) in samenwerking met Sanoma Uitgevers onder 880 vrouwen. De esta-vrouw vindt haar eigen ontwikkeling belangrijker, is ruimdenkender en is zich tegelijkertijd meer bewust van zichzelf dan de vrouwen uit de generatie na haar. esta-vrouwen zijn onafhankelijk in hun relatie en zijn ambitieus in hun werk zonder 'over lijken te gaan'. Ook is de esta-vrouw meer tevreden met haar uiterlijk en lichaam dan de vrouwen uit de generatie na haar.