Ingezonden persbericht
Hoofddorp, 4 juni 2004 - Sanoma Uitgevers lanceert een nieuw general
interest vrouwentijdschrift voor 'meisjes van 40', esta genaamd. Uit
onderzoekscijfers van Jic/NOM blijkt dat de potentiële doelgroep van esta
1,3 miljoen personen groot is. De meeste vrouwenbladen stellen het gezin
centraal en bieden daarmee te weinig herkenning voor de meer moderne,
prettig onafhankelijke vrouwen van 35+. Sanoma Uitgevers is ervan overtuigd
met esta deze groep aan te spreken, die zich nu bij weinig bladen 100%
thuis voelt. Het tijdschrift ligt vanaf maandag 7 juni in de winkel.
esta onderscheidt zich met name van de andere Nederlandse vrouwenbladen
door de mentaliteit en de invalshoek van de gekozen onderwerpen. esta biedt
meer opinie en hanteert een pittige, redactionele toon. De pijlers van het
blad zijn onder meer human interest, kunst, cultuur en entertainment,
maatschappij, mode, beauty, psyche, spiritualiteit, eten, gezondheid,
filosofie en relatie.
Diepgang en ontspanning
"Uit gesprekken met esta-vrouwen blijkt dat ze een vrouwenblad missen dat
verder kijkt. We hebben daarom in onze onderwerpkeuze duidelijk gekozen
voor een combinatie van diepgang en ontspanning. De mentaliteit van het
blad is stoer en vrouwelijk. De esta-vrouw bevindt zich in een
levensfase waarin ze zich vrijer voelt in haar doen en laten en op andere
sporen van denken gezet wil worden. Het blad biedt voldoende leesvoer voor
een tweewekelijkse verschijning en zit daarmee tussen een week- en
maandblad in", aldus Tineke Verhoeven, hoofdredacteur van esta.
De esta-vrouw
esta is bedoeld voor vrouwen die Viva zijn ontgroeid en Libelle en Margriet
in principe niet lezen, omdat deze bladen niet bij hun mentaliteit en
levensstijl passen. De doelgroep van esta bestaat uit vrouwen van 35 tot 55
jaar, die een mbo+ niveau qua denken en doen hebben, sociaal gericht zijn
en een brede interesse hebben. De esta-vrouw is wie ze is, blijkt uit
onderzoek van Ruigrok MC (Marktonderzoek & Communicatie) in samenwerking
met Sanoma Uitgevers onder 880 vrouwen. De esta-vrouw vindt haar eigen
ontwikkeling belangrijker, is ruimdenkender en is zich tegelijkertijd meer
bewust van zichzelf dan de vrouwen uit de generatie na haar. esta-vrouwen
zijn onafhankelijk in hun relatie en zijn ambitieus in hun werk zonder
'over lijken te gaan'. Ook is de esta-vrouw meer tevreden met haar
uiterlijk en lichaam dan de vrouwen uit de generatie na haar.