AutoRai

4-6-2004

Topmaand voor Daewoo Motor Benelux in Nederland

Nadat maart 2004 al een topper was voor Daewoo in Nederland, werden de afgelopen maand mei wederom hoge verkoopcijfers genoteerd.

S. Kim, Managing Director van Daewoo Motor Benelux: Ons modelprogramma is recent behoorlijk vernieuwd, met onder andere de nieuwe Nubira en Lacetti en bovendien heeft Daewoo Motor Benelux dit jaar weer veel en opmerkelijke acties ontwikkeld. Dat weerspiegelt zich dan ook duidelijk in de verkoopcijfers.

Iedere maand actie
Als er één kenmerk is waarom Daewoo zich mag verheugen in een meer dan gemiddelde bekendheid bij vooral de automobilisten, dan is het wel de opvallende en veelal spraakmakende acties. Dit jaar heeft de Koreaanse automobielimporteur, deel uitmakend van het General Motors concern, dat streven weer met veel verve opgepakt. Zo begon 2004 met de opmerkelijke Niet goed, geld terug actie, de maand erop gevolgd door de zeer brutale min 1 procent rente campagne. Maar het zijn niet alleen promotionele activiteiten, ook brengen wij uiteraard regelmatig opgewaardeerde actiemodellen op de markt, zoals de diverse ACE- en Sport-modellen in maart, verklaart Pieter Stokman, de PR Manager van Daewoo. In april en mei lanceerden wij de veel aandacht trekkende Sloggi actie die een grote response heeft gekregen. Terwijl voor de maanden mei en juni ook nog eens de LCD flatscreen TV campagne wordt gedraaid.

Verkoopstijging 33 procent
Ten opzichte van vorig jaar noteert Daewoo in ons land dan ook een verkoopstijging van maar liefst 33 procent. Terwijl in de maand mei
1.130 nieuwe Daewoos werden verkocht, ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar een stijging van bijna honderd procent (= 546 autos), resulterend in een marktaandeel van 2,86 procent. En dat in een dalende markt, een prima prestatie van onze organisatie en onze dealers, aldus Kim.

Daewoo gaat EK met de Ekalos
Voetbal op topniveau en Zuid Korea zijn sinds Guus Hiddink en het nationale voetbalteam van Zuid Korea tijdens het laatste WK voetbal in Korea onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het is dan ook logisch dat Daewoo alert inhaakt op het Europees Kampioenschap in Portugal. De Oranjekoorts is dan ook toegeslagen in de showrooms van de Nederlandse Daewoo-dealers. Want daar staat, ook als support voor onze jongens, de Daewoo EKalos, voorzien van metaallak, vloermatten en een zeer opvallende EK-striping. Deze oranje EKalos is vooral bedoeld als sfeermaker tijdens de komende weken, maar liefhebbers kunnen hem direct bestellen. Wordt ie wel na de finale afgeleverd, want we gaan er van uit dat het de komende weken echte oranje weken worden, aldus Stokman.