4-6-2004
Topmaand voor Daewoo Motor Benelux in Nederland
Nadat maart 2004 al een topper was voor Daewoo in Nederland, werden de
afgelopen maand mei wederom hoge verkoopcijfers genoteerd.
S. Kim, Managing Director van Daewoo Motor Benelux: Ons modelprogramma
is recent behoorlijk vernieuwd, met onder andere de nieuwe Nubira en
Lacetti en bovendien heeft Daewoo Motor Benelux dit jaar weer veel en
opmerkelijke acties ontwikkeld. Dat weerspiegelt zich dan ook
duidelijk in de verkoopcijfers.
Iedere maand actie
Als er één kenmerk is waarom Daewoo zich mag verheugen in een meer dan
gemiddelde bekendheid bij vooral de automobilisten, dan is het wel de
opvallende en veelal spraakmakende acties. Dit jaar heeft de Koreaanse
automobielimporteur, deel uitmakend van het General Motors concern,
dat streven weer met veel verve opgepakt. Zo begon 2004 met de
opmerkelijke Niet goed, geld terug actie, de maand erop gevolgd door
de zeer brutale min 1 procent rente campagne. Maar het zijn niet
alleen promotionele activiteiten, ook brengen wij uiteraard regelmatig
opgewaardeerde actiemodellen op de markt, zoals de diverse ACE- en
Sport-modellen in maart, verklaart Pieter Stokman, de PR Manager van
Daewoo. In april en mei lanceerden wij de veel aandacht trekkende
Sloggi actie die een grote response heeft gekregen. Terwijl voor de
maanden mei en juni ook nog eens de LCD flatscreen TV campagne wordt
gedraaid.
Verkoopstijging 33 procent
Ten opzichte van vorig jaar noteert Daewoo in ons land dan ook een
verkoopstijging van maar liefst 33 procent. Terwijl in de maand mei
1.130 nieuwe Daewoos werden verkocht, ten opzichte van dezelfde maand
vorig jaar een stijging van bijna honderd procent (= 546 autos),
resulterend in een marktaandeel van 2,86 procent. En dat in een
dalende markt, een prima prestatie van onze organisatie en onze
dealers, aldus Kim.
Daewoo gaat EK met de Ekalos
Voetbal op topniveau en Zuid Korea zijn sinds Guus Hiddink en het
nationale voetbalteam van Zuid Korea tijdens het laatste WK voetbal in
Korea onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het is dan ook logisch dat
Daewoo alert inhaakt op het Europees Kampioenschap in Portugal. De
Oranjekoorts is dan ook toegeslagen in de showrooms van de Nederlandse
Daewoo-dealers. Want daar staat, ook als support voor onze jongens, de
Daewoo EKalos, voorzien van metaallak, vloermatten en een zeer
opvallende EK-striping. Deze oranje EKalos is vooral bedoeld als
sfeermaker tijdens de komende weken, maar liefhebbers kunnen hem
direct bestellen. Wordt ie wel na de finale afgeleverd, want we gaan
er van uit dat het de komende weken echte oranje weken worden, aldus
Stokman.
AutoRai