Ingezonden persbericht
Orange hoofdsponsor van Den Haag Sculptuur 'Giganten - Europese smaakmakers'
´Gigantische Informatie´ via SMS
Den Haag, 1 juni 2004 - Telecomprovider Orange is wederom hoofdsponsor van Den Haag Sculptuur, de openlucht beeldententoonstelling op het Lange Voorhout en langs de Hofvijver in de hofstad. Deze tentoonstelling staat dit jaar in het teken van de uitbreiding van de Europese Unie en wordt op 4 juni aanstaande door Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Máxima geopend. Kunstenaars uit de 25 EU-landen geven hun visie op het thema 'Giganten - Europese spraakmakers' middels veelal gigantische beelden. Bezoekers kunnen voor het eerst dit jaar via een sms-bericht meer informatie over ieder beeld opvragen. Ook kunnen zij via sms hun stem uitbrengen voor de publieksprijs.
Bij ieder beeld staat een nummer. Als je bijvoorbeeld meer informatie wenst over het beeld en de kunstenaar met nummer 9, dan zend je 'info 9' naar 06-28775500*. Je ontvangt dan per sms de gewenste informatie direct retour. Hieraan zijn geen kosten verbonden.
Je kan op dezelfde manier stemmen voor de publieksprijs. Op initiatief van de Haagsche Courant mag het publiek bepalen wie de publieksprijs krijgt. Dit jaar kan je ook voor het eerst je stem via sms uitbrengen. Als je bijvoorbeeld vindt dat beeld nummer 5 moet winnen, dan zend je 'stem 5' naar 06-28775500*. Halverwege de tentoonstelling krijg je de tussenstand door. Dit bericht is gratis.
Dit jaar zal voor de tweede keer de Den Haag Sculptuur Orange Prijs worden uitgereikt. Twaalf jonge kunstenaars dingen mee naar deze aanmoedigingsprijs van 6500 euro. Tien kunstenaars zijn afkomstig uit de toetredende landen en de resterende twee komen uit Nederland. Zij kregen de speciale opdracht van de organisatie om hun kunstwerk aan te laten sluiten op de uitbreiding van de EU en het Europese streven naar internationale vrede en rechtvaardigheid. De winnaar zal tijdens het Beeldenbal op 10 september aanstaande bekend worden gemaakt.
David Holliday, CEO van Orange Nederland, 'Kunst is vaak een combinatie tussen herkenning en vernieuwing, woorden die ook bij Orange centraal staan. Met kunst en cultuur vergroot je de betrokkenheid bij de maatschappij en de belevingswereld van mensen. Daarom sponsoren wij deze drukbezochte en bijzondere openluchttentoonstelling.'
De tentoonstelling is 7 dagen per week, 24 uur per dag gratis toegankelijk voor het publiek en duurt tot 12 september.
*kosten per verzonden bericht afhankelijk van mobiele telefoonaanbieder