MERKPLAATS BV

Ambitieuze televisiemakers showen hun ideeën

Op zoek naar de nieuwe Idols, Big Brother en Lingo

Drama, amusement of documentaire: op de vierde Dag van het TV Idee presenteren nieuwe programmamakers woensdag in Amsterdam hun ideeën. Uit vijfennegentig inzendingen zijn de meest veelbelovende pitches geselecteerd die aan eventuele catchers worden voorgesteld.

Dagelijks stromen bij grote televisieproducenten tientallen ideeën voor series, spelletjes en soaps binnen. Creatieven die niets liever willen dan hun eigen programma op televisie terugzien. De programma-ideeën van vijfendertig van hen worden woensdag op de Nederlandse Film & Televisie Academie getoond aan vertegenwoordigers van omroepen en productiebedrijven.

De Dag van het TV Idee is een initiatief van de filmverenigingen NBF en NFTVM in samenwerking met onder anderen het Amsterdamse merkenbureau De Merkplaats. Dit jonge kantoor heeft regelmatig te maken met ambitieuze programmamakers die hun nieuwe en unieke idee laten registreren voordat het door producenten wordt opgepikt en aangepakt of door collega-programmamakers wordt gejat. Ook de Dag van het TV Idee zelf is als merk geregistreerd door De Merkplaats.

Bij de selectie van de programma-ideeën streeft de organisatie naar hoge kwaliteit waarbij niet alleen wordt gelet op creativiteit en originaliteit, maar ook op presentatie en haalbaarheid.

Informatie: www.dtvid.nl, Katja Noordam, algemeen coördinator DTVID: 06-24892698 of Benjamin Vos, coördinator amusement,
06-24850475

www.deMerkplaats.nl, mr. Alphons Geerlings, directeur van de Merkplaats:

06-51551162

Houdt u er rekening mee dat geen enkele informatie over de gepresenteerde ideeën/ formats gefilmd, gepubliceerd of anderszins openbaar gemaakt mag worden zonder uitdrukkelijke toestemming van de bedenker/ schrijver.


01 jun 04 11:02