18-05-04 Operations Cafe: The Future of Marketing & Technology
Hoe kunnen we inspelen op nieuwe technieken en als branche ons
voordeel ermee doen? Door allerlei beschikbare technieken zal de
manier waarop we met onze doelgroepen com-municeren veranderen.
Bestaande media hebben een plek en verdienen in de nieuwe mix
natuurlijk ook een plek. Soms een vertrouwde, soms even iets anders.
De eerste experimenten kennen we al. Als het gaat om televisie is Tivo
een eerste aanzet, maar eigenlijk nog niet optimaal omdat je nog
steeds afhankelijk bent van wat uitgezonden wordt. De meer
geavanceerde mogelijkheden, zoals bijv. 'on demand' tv, kunnen elk
moment werkelijkheid worden.
De avond is gericht op:
Het opsnuiven van de technologische mogelijkheden
Het begrijpen van de gebruiksmogelijkheden
Het pakken van de kansen die technologisch al geruime tijd opdoemen
Inleiding - Een schets van de technische mogelijkheden, bezien vanuit
het blikveld van een onafhankelijke marketingcommunicatie adviseur
Paul Ensley
Mediaspecialisten - vanuit de traditionele professie en vanuit meer
below-the-line optiek Wat voor impact heeft de verschuiving van
middeleninzet door nieuwe technologische ontwikkelingen voor de
mediabureaus. Het vraagt namelijk om een ande-re wijze van handelen
van media-inkopers, andere infrastructuren, andere
exploitatie-mogelijkheden van de content. Hidde Zwaagstra en Ruud
Wanck (Mediaedge:cia)
Marketing Expert - Al deze technieken zorgen ervoor dat 'Permission
Marketing' steeds belangrijker wordt. Het gaat erom de positie van je
merk in de maatschappij te begrijpen. Onder voorbehoud Gerard Prins
(Unilever)
Creatie - Hoe gaan de creatieven met dit issue om? Gijsbregt Vijn
(Lemon Scented Tea)
Wanneer: dinsdag 18 mei 2004
Waar: Rosarium,Amstelpark 1, Europaboulevard, Amsterdam
Ontvangst: 17.00 uur in de foyer, Start: 17.30 uur-19:00 uur.
Aansluitend borrel.
Aanmelden bij Paula Buit
21-01-04 Adformatie: 'Amateurisme viert hoogtij bij non-spot'.
De eerste YIM-bijeenkomst van dit jaar. Het belooft een zeer boeiende
bijeenkomst te worden waarin de rol van de planner en het mediabureau
bij non-spot advertising centraal komt te staan.
Sprekers: Eva van Reijmersdal (SOCC), Sandra Hilster (non-spot manager
bij IP), Rogier Leliveld (Strategy Director bij Mediaedge:cia)
Wie: Mediaplanners en -strategen. Aanmelden: Nieske van der Woert
Wie: Bar West aan de 1e Helmerstraat 207 in Amsterdam
Wie: 21 januari 2004, 16.30
01-12-03 VEA Ledenvergadering
Tijdens de komende ledenvergadering wordt in het formele gedeelte
aandacht besteed aan het beleid en de activiteiten in 2004.
Daarnaast wordt er een inleiding gegeven door prof. dr. Sweder van
Wijnbergen over 'Duurzaamheid, Groei en Communicatie'.
Wie: management van de leden-bureaus. Aanmelden: Nieske van der Woert
Waar: Cobra Museum Amstelveen
Wanneer: 1 december 2003; ontvangst 15.30 uur; aanvang vergadering
16.00 uur; aperitief etc. 19.00 uur
2/3/4-12-03 Marketing3.nl
Dit driedaagse evenement op het gebied van marketingcommunicatie biedt
een breed overzicht van best practices in interactieve marketing. Het
is een goede gelegenheid voor marketing- en communicatieprofessionals
om inzicht te krijgen in de effectiviteit, meetbaarheid en
mogelijkheden van ICT-toepassingen binnen marketing. Met allereerst
een innovatie-avond, gevolgd door een strategie-dag en een
creatie-dag. Alles is te bezoeken met 25% VEA-ledenkorting
Wie: iedereen
Aanmelden: voor meer informatie
Waar: Media Plaza Utrecht
Wanneer: 2 t/m 4 december
11-12-03 Nationaal Reclame Congres
Kluwer organiseert het 5e Nationaal Reclame Congres over
'Actualiteiten Reclamerecht 2003'
Wat:
9.30 uur ontvangst
10.00 uur Opening dagvoorzitter, Mr. K. Limperg
10.30 uur - Intellectuele eigendom, reclame en marketing - nieuwe
ontwikkelingen en raakvlakken, prof. mr. A.
Quaedvlieg
11.15 uur - pauze
11.30 uur - Brussel roert zich: nieuwe EG ontwikkelingen voor
marketing-technieken,
gezondheidsclaims, internationale zelfregulering, mw. mr. E.
Hoogenraad 12.15 uur - Update jurisprudentie Reclamerecht /
Actualiteiten reclamerecht, mr. B. le Poole
13.00 uur - lunch
14.00 uur - Workshop Sessie 1
1. Reclame en informatie bij geneesmiddelen, mw. prof.mr. MD.B.
Schutjens
2. Reclamebeperkingen: de relatie tot internet, mw. mr. S.
Poelmann-Teijgeler
15.45 uur - Workshop Sessie 2
3. Als reclame niet aan de voorschriften voldoet, mw. mr. J. van Olst
4. Privicy en reclame, gegevensbescherming en commerciële
communicatie. Een monsterverbond?, mr. A. Singewald
17.00 uur - Sluiting en borrel
Wie: senior management, client service directors en strategen.
Aanmelden: Kluwer Opleidingen of telefonisch 0570 64 71 90
Kosten: 550 euro
Waar: Newport in Huizen
Wanneer: do 11 december 2003, 9.30 - 17.00 uur
27-11-03 AMC in tijden van reorganisatie
De VEA vakgroep Arbeidsmarktcommunicatie besteedt in dit seminar aan
de hand van cases aandacht aan actuele dilemma's. Kun je werven voor
de organisatie als je elders in de organisatie mensen moet laten gaan?
Als er nog rechtszaken lopen? En kun je aan je imago blijven bouwen
als alle budgetten sterk onder druk staan?
Verder zal het het (V)MBO onderzoek 2003 ten doop worden gehouden
Wie: Alle VEA-leden - management, account
Waar:Congres centrum, Amstelveen Wanneer: do 27 november 2003.
Ontvangst: vanaf 12:30 uur (lunch met rondleiding door Cobra museum.
Start: 14:00 uur. Aanmelden: Marika Horikx
20-11-03 Bijeenkomst over commerciële communicatie en zelfregulering
in Europa
Organiseerd Stichting Reclame Code in samenwerking met de Europese
zelfreguleringorganisatie EASA en VNO-NCW. Wat doet de EASA in Brussel
voor u en uw onderneming op het gebied van zelfregulering en welke
gevolgen heeft dit voor het functioneren van de Stichting Reclame
Code. Voor meer informatie en aanmelden
Wie: Alle VEA-leden
Waar: Nog nader te bepalen Wanneer: 20 november 2003
04-11-03 Wat is het geheim van een succesvolle EffieCase?
Onderzoekscijfers? Tabellen? Een portie geluk? Al jaren zoeken VEA en
BVA naar mogelijkheden om meer te leren van de ingediende EffieCases.
En om alle do's & dont's te delen met iedereen die graag de
effectiviteit van zijn of haar campagnes wenst te vergroten.
In samenwerking met De Graaff BrandManagement organiseert de
EffieOrganisatie op dinsdag 4 november a.s. daarom de workshop "Een
Effie winnen? Zo doe je dat!" De EffieWorkshop is bestemd voor
iedereen die zich bezighoudt met het rendement van communicatie, zowel
aan bureau- als aan opdrachtgeverszijde.
De workshop staat onder leiding van Willy de Graaff en gaat in op alle
kritische succesfactoren die nodig zijn voor een effectieve
communicatiecampagne. Deelnemers gaan onder meer zelf aan de slag met
een aantal (verkorte) cases, analyseren het Reclame Response Model en
gaan in discussie met de meest bekroonde creatieven van Nederland,
Eric Wünsch en Lode Schaeffer van S-W-H. Met sprekers die de
theoretische component over "bewezen effectiviteit" toelichten, maar
ook met veel praktische cases van onder meer Unilever, MSN en
veelvuldig Effiewinnaar Result DDB.
De kosten bedragen EUR 195,- p.p., excl. BTW, inclusief lunch en
diner. Niet-leden betalen EUR 225,-. Deelnemers aan de workshop
krijgen het EffieBoek 2003 en het EffieBoek 2002 cadeau!
Wie: alle professionals in bedrijfskunde, marketing en communicatie.
Aanmelden: info@effie.nl
Waar: Kasteel Oud Poelgeest in Oegstgeest
Wanneer: 4 november 2003. Ontvangst: 9:30 uur. Afsluiting: 22:00 uur
04-11-03 VEA Operations Café
"Houdt de adverteerder nog wel van z'n bureau?" Een paneldiscussie
over dit thema waaraan bureaudirecteuren, adverteerders, een creatief
en vertegenwoordigers vanuit pre-press/media en bureauoperations
deelnemen.
Moderator is Harry Starren, de Baak Management centrum VNO-NCW.
Panelleden: Coen Zeevenhoven (Directeur Brouwer Crossmedia), Jan
Willem Brüggenwirth (Managing Director Saatchi & Saatchi), Paul Blok
(Managing Partner Result DDB), Ron Meijer (Creatief Directeur
Imagine), Robert de Groot (Marketing Directeur Citroën), Frans
Blanchard (Directeur VEA), Huub Kouwenhoven (Directeur BVA), Renate
Vogt (Adviseur) - Aad Boon (voormalig Hoofd Communicatie Albert Heijn)
Het onderwerp dat aan de orde is is het vraagstuk van branchevervaging
(voor- en achterwaartse integratie). Gaat het reclamebureau terug naar
de core van de core, d.w.z. alleen strategie en creatie en volgt
productie de media en gaat het buitenshuis verzorgd worden door
premediabedrijven e/o adverteerders al dan niet zelf in eigen huis? En
wat zijn dan de eventuele consequenties voor inkomen en honorering van
het reclamebureau enerzijds en de kwaliteit van het creatieve werk
anderzijds? Gaan creatieve - en productieprocessen vanwege de
verschillende efficiency graden trouwens nog wel samen in deze tijd?
Etc.
Wie: Alle VEA-leden - management, account, creatie, strategie,
operations. Aanmelden: Paula Buit
Waar: Rosarium, Europaboulevard, Amsterdam Wanneer: 4 november 2003.
Ontvangst: vanaf 16:30 uur. Start: 17:00 uur.
28-10-03 Kennis & Innovatie
Een bijeenkomst rondom VEA publicatie Kennismanagement in de
reclamebranche - investeren in je kapitaal.
Programma:
inleiding door Jenny Elissen, TBWA\Company Group en vice-voorzitter
VEA.
Presentatie door Dany Jacobs, hoogleraar Strategisch Management,
Universiteit Groningen & Lector Fashion Institute Amsterdam, over het
belang van kennis en innovatie voor de service-industrie.
Presentatie door drs. Rob van der Spek, CIBIT Adviseurs|Opleiders,
over het bewust omgaan met kennis, het eigen leervermogen en
praktische toepassingen zoals weergegeven in publicatie.
Aansluitend borrel
Wie: Alle VEA-leden - management, kennismanagers, account, creatie,
strategie, operations Waar:Cobra Museum, Amstelveen Wanneer: 28
oktober 2003. Ontvangst: vanaf 15:00 uur. Start: 15:30 uur. Aanmelden:
Paula Buit
02-08-03 'Uw klant en de waarde van uw klant'
Een state of the art sessie met de laatste wetenschappelijke
bevindingen en een aantal verhelderende cases. Met antwoorden op de
vraag hoe u de klantwaarde kunt berekenen op basis van de
klantgegevens die u al heeft en hoe u vervolgens omgaat met de
uitkomsten daarvan. Met bijdrage van Prof. Dr. Janny Hoekstra, Dr.
Peter Verhoef (Erasmus Universiteit Rotterdam), Gerard Wolfs (Robeco,
winnaar CRM Award 2003) Voor meer informatie
Wie: Alle VEA-leden Aanmelden: Annelies van der Ham
Waar: ING/Postbank, Haarlemmerweg 520, Amsterdam Wanneer: 2 september
2003, 15.00 - 17.30 uur, aansluitend borrel
26-06-03 Creative Credits Bank
Bijeenkomst t.b.v. introductie van de Vea Creative Credits Bank. Nooit
meer ongestructureerd zoeken. De Vea Creative Credits Bank is voor de
meeste bureaus ongetwijfeld een verademing. Alle producties van het
bureau centraal en overzichtelijk gearchiveerd, georganiseerd en
gemakkelijk toegankelijk. Persbericht.
Wie: Alle VEA-leden (Management, Account, Creatie en Operations).
Aanmelden: Paula Buit
Waar: Congrescentrum Amstelveen, Sandbergplein 24 Wanneer: 26 juni
2003, vanaf 15.30 uur
27-05-03 Investeren in personeel
De VEA organiseert een lunchbijeenkomst over twee VEA-initiatieven die
op stapel staan op HRM-vlak: het Programma voor Continue Professionele
Ontwikkeling en het nieuwe opleidingsprogramma VEA College. Met
bijdragen van Liz Mansfield (Training Services Manager IPA London) en
Ernst van Dijk (Gift Coaching & Training).
Wie: Alle VEA-leden (HRM). Aanmelden: Marika Horikx
Waar: VEA, A.J. Ernststraat 169, Amsterdam Wanneer: 27 mei 2003, 12.00
- 14.00 uur
22-05-03 Afsluiting c/o cursus
Presentatie van het werk van de cursisten van de VEA-opleiding
conceptontwikkeling en uitreiking certificaten.
Wie: Cursisten en vertegenwoordigers van de leden-bureaus. Aanmelden:
Nieske van der Woert
Waar: VEA-kantoor
Wanneer: 22 mei 2003 aanvang 18.00 uur.
15-04-03 Informatiebijeenkomst Helpdesk Poortwachter
Met de Wet Verbetering Poortwachter zijn de regels m.b.t.
arbeidsongeschiktheid en reïntegratie van zieke werknemers behoorlijk
veranderd. Voor een ondernemer die vooral bezig is met zijn vak is het
bijna een ondoordringbaar doolhof. Jan Schake (reïntegratiebedrijf
Argonaut) informeert hoe VEA en Argonaut u als werkgever van hulp
kunnen zijn als uitval dreigt of reïntegratie gewenst is.
Wie: Alle VEA-leden (HRM). Aanmelden: Marika Horikx
Waar: VEA, A.J. Ernststraat 169, Amsterdam
Wanneer: 15 april 2003, 16.00 - 17.30 uur
08-04-03 Workshop Fusie en Overname
Samenwerken, bedrijfsoverdracht of fusie zijn onderwerpen waarover
iedere bureaudirecteur met enige regelmaat zijn gedachten laat gaan.
Om die gedachten in het juiste kader te kunnen plaatsen, is het nodig
om inzicht te hebben in de fiscale, financiële en psychologische
aspecten. De VEA organiseert op 8 april de workshop 'Fusie en
overname', met bijdragen van Backstage Management Consultants,
Staalbankiers en Ernst & Young Belastingadviseurs.
Wie: Management van de ledenbureaus. Aanmelden: Marika Horikx
Waar: VEA, A.J. Ernststraat 169, Amsterdam
Wanneer: 8 april 2003, 14.30 - 18.30 uur
18-02-03 Sherlock bijeenkomst
Commissie Sherlock organiseert een bijeenkomst met spreker Prof. dr.
ir. Mathieu Weggeman, hoogleraar Organisatiekunde.
Onderwerp van de bijeenkomst "kennismanagement binnen reclamebureaus".
Weinig is vastgelegd binnen reclamebureaus. Hoe kan een
informatiemanager hier een rol in spelen om deze barrières weg te
nemen?
Wie: management, kennis- en informatiemanagers. Aanmelden: Paula Buit
Waar: Sotheby's Cafe. Boelelaan 30, Amsterdam
Wanneer: 18 februari 2003, vanaf 16.00 uur
06-02-2003 E-com & Effie
De VEA/vereniging van communicatie-adviesbureaus en de commissie E-com
organiseren een namiddag workshop rond het thema Effie & E-com. Roland
de Haas, directeur VEA en organisator van de Effie houdt een inleiding
over de Effie en behandelt valkuilen en kansen voor de E-com aan de
hand voor voorbeeld cases.
Uiteraard is er dan ook de mogelijkheid om vragen te stellen. Het
EffieDeelnameformulier kunt u hier downloaden.
Wie : Alle VEA-leden (E-com). Aanmelden: Effie@vea.nl
Waar: VEA, AJ Ernststraat 169, Amsterdam
Wanneer: 6 februari 2003, 17.00 - 18.30
16-01-03 YIM Sessie - (11 jaar) Media Audits: vriend en vijand?
Hoe heeft Media Audits het de afgelopen 11 jaar van hun bestaan gedaan
en hoe willen ze hun voorgenomen evaluatie van printcampagne gaan
aanpakken?
Sprekers: Ton Rozestraten (algemeen directeur IP), Han Meijer
(directeur Media Audits), Niek van den Bosch ( Quote Media)
Wie: Mediaplanners en -strategen. Aanmelden: Silke Verbeek
Waar: 't Blauwe Theehuis, Vondelpark 5 Amsterdam
Wanneer: 16 januari 2003, 16.30 - 19.00 uur
10-12-02 Sherlock aan het woord
Sherlock eindejaarsborrel, voorafgegaan door de presentatie
"Financiering van informatie- en documentatiediensten in het
reclamebureau - ervaringen uit de praktijk".
Sprekers Frederike Meine Jansen (Draft Worldwide) en Jelmer
Wolleswinkel (Young & Rubicam), beide informatiemanagers bij
respectievelijk een klein en groot bureau vertellen over hun
ervaringen met accountability.
Wie: management, account, strategen, info.managers etc. Aanmelden:
Sherlock
Waar: Theater Instituut Nederland, Herengracht 168, Amsterdam
Wanneer: 10 december 2002, 17.00 - 19.00 uur
10-12-02 Goed gedrag; duurzaamheid in de (communicatie)praktijk
Onder deze titel organiseert de VEA samen met BVA en GVR een
conferentie over de drie p's, te weten profit, planet en people.
Sprekers zijn Mike Longhurst (McCann Erickson), Isabelle Marras
(UNEP), Andrew Levy (Mustoe Merriman Levy), Adri Pols (Shell), Jan
Rijkenberg (BSUR) en Gerard Bartels (VROM).
Wie: senior management, cliemt service directors en strategen.
Aanmelden: Marika Horikx
Waar: Koninklijke Watersport Vereeniging Loosdrecht, Oude
Loosdrechtsedijk 153 in Loosdrecht
Wanneer: 10 december 2002, 13.30 - 17.30 uur
10-12-02 Nationaal Reclame Congres
Kluwer organiseert het 4e Nationaal Reclame Congres over 'Inperkingen
en vrijheden'
Wat:
9.30 uur ontvangst
10.00 uur Opening dagvoorzitter, Mr. K. Limperg
10.15 uur Commerciële communicatie en vrijheid van meningsuiting , mr.
J.J.C. Kabel
11.45 uur pauze
11.00 uur Vergelijkende reclame: mag er nu meer of minder?, mr. R.S.
le Poole
12.00 uur Het gebruik van merken en werken in reclame, mw.mr. E.H.
Hoogenraad
13.00 uur lunch
14.00 uur Workshop Sessie 1
1. Reclame en informatie bij geneesmiddelen, mw.prof.mr. MD.B.
Schutjens
2. Ongevraagde commerciële e-mail (spam), mw. mr.E.M.L. Moerel
15.45 Workshop Sessie 2
3. Beperkingen reclame voor tabak / alcohol - actualiteiten, mr. K.
Limperg
4. Muziekgebruik in commercials, mr W.A.de Roos
17.00 uur Sluiting en borrel
Wie: senior management, cliemt service directors en strategen.
Aanmelden: Kluwer Opleidingen of telefonisch 0570 64 71 90
Kosten: 550 euro
Waar: Newport in Huizen
Wanneer: 10 december 2002, 9.30 - 17.00 uur
19-11-02 Storytelling Workshop
Op 19 november 2002 zal Steve Denning van 13.30 tot 18.00 uur
exclusief voor VEA-leden een unieke, eenmalige workshop 'Storytelling'
verzorgen. Tijdens deze workshop zal er speciaal aandacht zijn voor
dit onderwerp 'Storytelling' in de context van het werk van het
communicatie-adviesbureau.
Steve Denning was van 1996 tot 2000 verantwoordelijk voor
Kennismanagement bij de World Bank. In 2000 werd hij gekozen als een
van de werelds meest bewonderde specialisten op het gebied van
kennismanagement. In datzelfde jaar verscheen ook zijn veel geprezen
boek en bestseller "The Springboard: How Storytelling ignites Action
in Knowledge-Era Organizations" . Sindsdien adviseert hij bedrijven
verspreid over de hele wereld over kennismanagement en verzorgt hij
overal ter wereld workshops over kennismanagement en storytelling.
Workshop Plan
1.30 p.m. Introduction to organizational storytelling generally,
with a particular focus on springboard storytelling and its role in
sharing knowledge: Steve Denning (75 minutes)
2.45 p.m. Break
3.00 p.m. Participants craft and perform their own springboard
stories, using a simple template introduced by the facilitator (150
minutes)
5.30 p.m. Continuation of practice on springboard stories, or
one-on-one discussions with individual participants on specific
issues, as needed, depending on the wishes of the group (30 minutes).
6.00 p.m. Close
Wie: directie, management, stragen, kennismanagers.
Aanmelden: Paula Buit
Waar: Het Rosarium, Amstelpark 1, Europaboulevard, Amsterdam.
Wanneer: 19 november 2002 aanvang 13.30 uur.
Kosten: 350,- euro. Inclusief het Steve Denning's boek "The
Springboard: How Storytelling ignites Action in Knowledge-Era
Organizations"
31-10-02 VEA Ledenvergadering in teken kunst
Tijdens de komende vergadering in het formele gedeelte aandacht voor
samenwerking met andere brancheorganisaties en het reilen en zeilen
van de bureaus.
Daarna presenteert Martijn Koolhoven de uitkomsten van de
ceo-interviews over communicatie. Professor Herman Pleij sluit de
vergadering met een inleiding over de kunst van communicatie.
Na afloop is er een aperitief en warm buffet. Belangstellenden kunnen
dan bovendien de tentoonstelling van Evert Thielen bezichtigen.
Wie: management van de leden-bureaus. Aanmelden: Nieske van der Woert
Waar: Cobra Museum Amstelveen
Wanneer: 31 oktober 2002; ontvangst 15.30 uur; aanvang vergadering
16.00 uur; aperitief etc. 19.00 uur
17-10-02 YIM Sessie - spotlengte vs frequentie
Een onderzoek heeft aangetoond dat de spotlengte niet veel uitmaakt en
dat de frequentie belangrijker is om de doelgroep de boodschap te
laten onthouden. Wat is nu belangrijker: de creatie of de cijfers?
Sprekers: John Faasse, Research director Initiative Media Willem van
Harrewijen Creatief Directeur/Partner Van Walbeek Etcetera
Wie: Mediaplanners en -strategen. Aanmelden: Silke Verbeek
Waar: Restaurant Mercurius (voormalig Magic Mindsgebouw), Prins
Hendrikkade 20/21, 1012 TL Amsterdam
Wanneer: 17 oktober 2002, 17.00 - 19.00 uur
10-10-02 De eerste ervaringen met vergelijkende reclame
De VEA organiseert samen met Houthoff Buruma advocaten een bijeenkomst
over de eerste praktijkervaringen met vergelijkende reclame. De
rechter is er al verschillende keren aan te pas moeten komen. Wat
betekent dit voor de praktijk.
Wie: Alle leden. Aanmelden: Milia & Sandra
Waar: Houthoff Buruma Parnassusweg 126 Amsterdam.
Wanneer: 10 oktober 2002, 16:30-19:00 uur.
24-09-02 Sherlock Bijeenkomst
Het bezoek aan KPMG op 24 september is de eerste activiteit die
Sherlock als VEA commissie gaat organiseren. Onder de titel "Van rups
tot vlinder" zal er van twee kanten gekeken worden naar de evolutie
van het kenniscentrum van KPMG:
15:15-16:00 uur
Daan Boom, specialist op het gebied van researchcentra, zal spreken
over hoe je een kenniscentrum organisatorisch het beste kunt gaan
opzetten.
16:15-17:00 uur
Frank Lekanne Deprez, zal ingaan op hoe je mensen kennis beter kunt
laten delen en de technologische ontwikkeling van een kenniscentrum:
van klassieke bibliotheek naar modern kenniscentrum. Jouw bijdrage in
de discussie wordt op prijs gesteld.
Wie:sherlockers, informatie- en kennismanagers, strategen, csd's.
Aanmelden: Paula Buit
Waar:KPMG, Burg. Rijnderslaan 20, Amstelveen.-Tuinzaal
Wanneer: 24 september 2002, start 15:15-17:00 uur. aansluitend borrel.
18-09-02 VEA Operations Café
Digitaal aanleveren dagbladen
Digitaal aanleveren, hoe gaat dat voor dagbladen in z'n werk?
Guus van Maarseveen (CEBUCO)
De voor- en nadelen van Certified PDF. De dagelijkse praktijk van
digitaal advertentiemateriaal voor krantenrotatie. Jim Kos (Edge)
Kwaliteit van het krantenproduct zal verbeteren. Wat is het nut van
een ISO- norm? Goos Rijnders (Wegener ICT)
Wie: operations, productie, traffic, studio en media-medewerkers.
Aanmelden: Paula Buit
Waar: PCM-uitgeverij, A'dam.
Wanneer: 18 september 2002, start operations cafe 17:00-18:30 uur.
12-09-02 Merken bouwen op de arbeidsmarkt
Tijdens deze bijeenkomst wordt de door de VEA-commissie
Arbeidsmarktcommunicatie ontwikkelde MerkenScan gepresenteerd.
Vervolgens verzorgt Cees van Riel, hoogleraar Corporate Communications
aan de Erasmus Universiteit Rotterdam een inleiding over 'De waarde
van een merk op de arbeidsmarkt'. Daarna worden cases van Binnenlandse
Zaken, Unilever, Luba Groep en KPMG gepresenteerd.
Wie: geïnteresseerden in arbeidsmarktcommunicatie. Aanmelden: Marika
Horikx
Waar: Amsterdam Festivity Docks Windroosplein 73 Amsterdam.
Wanneer: 12 september 2002, 13:30-17:30 uur.
03-07-02 Ledenbijeenkomst Wet Poortwachter
In samenwerking met Commit Arbo organiseren wij voor de leden een
bijeenkomst over zowel de effecten van de nieuwe wet Poortwachter als
de specifieke beroepsziekten van onze branche (overspannenheid,
burn-out en rsi). Welke eisen worden aan de werkgever gesteld en wat
zijn de mogelijkheden zaken tijdig te onderkennen?
Onne de Vries, communicatiemanager bij Commit Arbo, verduidelijkt de
regelgeving die inmiddels een paar maanden van kracht is. Ook licht
hij de veranderingen per 1 januari 2003 toe, die betrekking hebben op
de verantwoordelijkheid van de werkgever voor het vinden van passend
werk voor de werknemer.
Ron Tewarie, bedrijfsarts bij Commit Arbo, geeft tips over herkenning
en voorkomen van uitval en lardeert zijn verhaal met voorbeelden uit
o.a. de bureaupraktijk.
Wie: Alle VEA-leden. Aanmelden: Marika Horikx
Waar: Planetarium te Amsterdam Zuidoost
Wanneer: 3 juli 2002 ontvangst 15.30 uur.
20-06-02 "Ken het verhaal van je klant"
Uit voorgaande kennismanagementsessies blijkt dat kennis op zich geen
doel is. Robeco Direct heeft ontdekt hoe men op een eenvoudige manier
kennis voor zich kan laten werken. Robeco is hiervoor overgegaan op
een organisatiestructuur met klantenunits, waardoor haar
dienstverlening aanzienlijk is verbeterd.
Spreker Gerard H.M. Wolfs, Manager Marketing Research bij Robeco
Direct en DM-Manager van het jaar, zal illustreren hoe u een
relevanter, boeiender contact met uw klant kunt hebben. Bovendien
krijgen uw medewerkers hierdoor meer plezier in hun werk waardoor er
uiteindelijk meer geld wordt verdiend!
Wie: Alle ledenPaula Buit
Waar: het Rosarium, Amstelpark 1, Europaboulevard te Amsterdam.
Wanneer: 2 juli
13-06-02 YIM: 'HALLO, MET WIE SPREEK IK' (m/v 20-34 AB1)
De opzet en inhoud van het YIM mediaplannersweekend staan in het teken
van doelgroepen: 'Wat beweegt doelgroepen nu echt en hoe is dit te
integreren in onze mediastrategieën?' Het onderwerp zal vanuit diverse
relevante disciplines en branches belicht worden (van trendwatcher tot
designer, van programmamaker tot strateeg.
Paul Ubachs van Adidas leidt de case in.
Wie: Mediaplanners en -strategen. Aanmelden: Silke Verbeek
Waar: Hotel Zuiderduin, Egmond aan Zee.
Wanneer: 13 juni t/m 15 juni.
Kosten: EUR 500
15-05-02 Ledenbijeenkomst over o.a. samenwerking
Leden worden bijgepraat over beleid en activiteiten sinds de Algemene
Ledenvergadering.
Wie: Directies van ledenbureaus. Aanmelden: Nieske van der Woert
Waar: VEA-kantoor Amsterdam
Wanneer: 15 mei 2002 aanvang 16.00 uur.
24-04-02 Presentatie uitkomsten VEA Bedrijfsenquete
Verschillende inleidingen en discussie aan de hand van stellingen.
Wie: Directies van ledenbureaus. Aanmelden: Marika Horikx
Waar: VakZuid Amsterdam
Wanneer: 24 april 2002 aanvang 15.00 uur.
19-04-02 Verkiezingsdebat over Freedom of Commercial Speech
Met als spreker de heren Schraven (VNO-NCW) en Cohen
(Consumenetenbond). En discussie met vertegenwoordigers van de
verschillende politieke partijen onder leiding van Harry Starren (De
Baak).
Wie: Directies van ledenbureaus. Aanmelden: Nieske van der Woert
Waar: Malietoren Den Haag
Wanneer: 19 april 2002 aanvang 13.30 uur.
19-04-02 Yim Session over mediaconsumptie
Technisch gesproken is totale interactiviteit van de consument
mogelijk, echter de consument wil toch juist geselecteerde, geordende
en op een professionele manier gepresenteerde informatie krijgen?
M.m.v. Klaus Schönbach en Brian Hirman
Wie: Yimmers. Aanmelden: YIM
Waar: Wilhelmina-Dok Amsterdam-Noord
Wanneer: 17 april 2002 aanvang 17.00 uur.
21-03-02 Afsluiting c/o cursus
Presentatie van het werk van de cursisten van de VEA-opleiding
conceptontwikkeling en uitreiking certificaten.
Wie: Cursisten en vertegenwoordigers van de leden-bureaus. Aanmelden:
Nieske van der Woert
Waar: VEA-kantoor
Wanneer: 21 maart 2002 aanvang 18.00 uur.
24-01-02 Dolen in het mediabos
Een symposium over het perspectief van de multimediale consument.
Wie: Media en account verantwoordelijken: aanmelden (VEA-leden 125
euro) bij Sheila de Lange
Wat: Tien topsprekers die het thema ieder vanuit de eigen optiek
bespreken.
Waar: Artis, Plantage Middenlaan 41a Amsterdam.
Wanneer: 24 januari 2002 ontvangst 13.00 uur.
16-10-2001 Pim Fortuyn op VEA Ledenvergadering
De Ledenvergadering van de VEA vindt dit jaar plaats op16 oktober van
07.30 - 12.00 uur in het Hilton Hotel te Amsterdam. De vergadering
staat dit jaar in het teken van Kennismanagement, wat o.a. tot
uitdrukking komt in de inleiding 'KM als waardeversneller' van drs.
Frank Lekanne Deprez (KPMG). De vergadering wordt afgesloten met de
visie van prof.dr. Pim Fortuyn op 'management bij tegenwind'. Verdere
onderwerpen die aan de orde komen zijn de financiën, statuten, human
resources beleid en de verkiezing van een nieuwe voorzitter en nieuwe
bestuursleden.
26-09-2001 Vermeend en Schraven krijgen 1e ex. (V)MBO-onderzoek
AMC-commissie VEA
De uitkomsten van het onderzoek van de AMC-commissie van de VEA naar
het gedrag van (V)MBO-ers op de arbeidsmarkt worden op 26 september
2001 in het Museon in Den Haag gepresenteerd. Het eerste exemplaar
wordt uitgereikt aan minister Vermeend en de heer Schraven, voorzitter
van VNO-NCW. Het onderzoek 'Aan het werk met (V)MBO' geeft antwoord op
vragen als: hoe oriënteren (v)mbo'ers zich op de arbeidsmarkt? Via
welke bronnen oriënteren zij zich? Wat zijn hun criteria om voor een
werkgever te kiezen? En waarom gaan ze er weer weg? Hoe mobiel zijn
zij op de arbeidsmarkt? Wat zijn hun wensen ten aanzien van werk en in
hoeverre kunnen zij die realiseren? Welke rol speelt werk in het leven
van deze doelgroep? Wat is hun mediagedrag? En tot slot, welke media
gebruiken zij als ze zich oriënteren op de arbeidsmarkt?
Vereniging van communicatie advies bureaus (VEA)