Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Nieuw initiatief Superbrands-organisatie
PRIMEUR VOOR NATIONALE COOLBRANDS© VERKIEZING
Amsterdam, 23 april 2004 -- Dit jaar worden voor het eerst de
CoolBrands-verkiezing in Nederland georganiseerd. Doel van deze verkiezing
is het achterhalen van de merken die momenteel als cool worden ervaren door
het Nederlands publiek. CoolBrands© is een initiatief van Superbrands
Nederland, dat ook de tweejaarlijkse Superbrands-verkiezing organiseert.
Bijzonder aan CoolBrands is de actieve rol van het Nederlands publiek in de
verkiezing.
Het publiek spreekt zich uit over een shortlist van merken, die tot stand
is gekomen na een voorselectie door de CoolCouncil met marketing
professionals, een studentenpanel en de zogenaamde Coolhunters onder
leiding van professor Carl Rohde.
De publieksverkiezing wordt gehouden van 11 mei tot en met 15 september.
Naast de algemene publieksverkiezing is er ook een deelverkiezing voor
jongeren (tot en met 15 jaar) en voor marketing- en
communicatieprofessionals.
Stemmen kan op een speciale website: www.CoolBrands.org. Daar kan de kiezer
zijn of haar coolste merken aanvinken in ca. 10 productcategorieën, zoals;
mode, wonen, auto's, verzorging en media. Eind van het jaar worden de
uiteindelijke CoolBrands bekend gemaakt tijdens een speciale Award
uitreiking.
/ / / /