Stork Groep NV

Fokker Services onderscheiden voor keten-integratie

Bij de uitreiking van de CRM-awards, gisteravond in Utrecht, heeft Fokker Services de 'Excellent Performance CRM Award' in ontvangst genomen.

CRM staat voor Customer Relationship Management, in goed Nederlands: de klant centraal stellen. De manier waarop Fokker Services, onderdeel van Stork Aerospace dat heeft aangepakt, werd door de jury met name geprezen om zijn win-win-win concept met de klant als vaste partner en om de organisatieverandering waardoor de account manager en de klant gezamenlijk de regie over de keten voeren. "Door waarde toe te voegen voor de klant, voegt Fokker Services waarde toe aan haar eigen organisatie. Dit uit zich in een verbetering van klanttevredenheid, omzet, externe en interne communicatie, concurrentiepositie en in een aanzienlijke kostenreductie".

Directeur Hans Berends van Loenen van Fokker Services: "Ons bedrijf heeft in enkele jaren tijd een ommezwaai gemaakt van een op techniek gericht 'garagebedrijf voor vliegtuigen' naar een op de klant toegesneden integrale dienstverlener die zich gesteund weet door de gehele leveranciersketen. De FUTURE programma's voor herinzet van gebruikte vliegtuigen en de nieuwe organisatiestructuur zijn mooie voorbeelden van de wijze waarop de klant ook inderdaad het middelpunt vormt. Onze dotcom inspanningen illustreren de openheid en korte lijnen naar die klant". (www.myfirstfokker.com en www.myfokkerfleet.com).

Tot winnaar van de CRM Award 2004 werd Orange Nederland uitgeroepen. PricewaterhouseCoopers ontving evenals Fokker Services een Excellent Performance CRM Award. De organisatie ligt in handen van het CRM Genootschap en zij organiseert dit in samenwerking met Beerens Business Press (BBP), Reed Business Information (RBI) en Universiteit Nyenrode.

Fokker Services maakt deel uit van Stork Aerospace, dat hoogwaardige componenten en systemen voor de lucht- en ruimtevaartindustrie ontwikkelt en produceert en geïntegreerde servicediensten aan eigenaren en gebruikers van vliegtuigen levert. In 2003 boekte de groep met 3.000 medewerkers een omzet van 478 miljoen van de totale Stork omzet van 1,94 miljard.

Informatie voor de pers:
Stork N.V.
Dick Kors
Tel: 035 - 695 75 75

Stork N.V. Postbus 5004 1410 AA Naarden Tel: +31 (0)35 695 75 75 Fax: +31 (0)35 694 54 14