Provincie Noord-Holland wil minder regels
Vanaf vandaag is het meldpunt regellast geopend. Via een pagina op
de provinciale website kunnen burgers, maatschappelijke
organisaties en het bedrijfsleven negatieve ervaringen met
provinciale regelgeving aan de orde stellen. De klachten worden
door de provincie gebruikt om informatie te verzamelen voor
deregulering, het verminderen van regels, binnen de organisatie.
De provincie heeft besloten de eigen regels kritisch te bezien en
zo mogelijk te verminderen. Door hierbij de eigen website in te
zetten volgt Noord-Holland voorbeelden van het Rijk en enkele
andere provincies. Eind oktober wordt de website geëvalueerd en
wordt besloten of het meldpunt na zes maanden bereikbaar blijft.
Bezoekers van de site kunnen via een digitaal formulier hun klacht
bij de provincie deponeren. De binnengekomen reactie wordt
vervolgens onderzocht en daarna wordt gekeken of de betreffende
regeling ingetrokken of aangepast moet worden. De uitkomsten van
de evaluatie van het meldpunt worden voorgelegd aan Gedeputeerde
Staten. Wanneer de reacties leiden tot wijzigingen in regelingen
of verordeningen, dan worden de aanpassingen aan Provinciale
Staten voorgelegd voor besluitvorming.
Het meldpunt kunt u vinden op de Noord-Hollandse website onder de
naam www.noord-holland.nl/meldpuntregellast.
Het meldpunt is ook bereikbaar op onderstaand postadres:
Meldpunt regellast
Postbus 123
2000 MD Haarlem
Elly Klut 29 april 2004
Provincie Noord-Holland