BASF

Nieuwe campagne voor Europa

Tegelijk met de jaarvergadering start BASF op 29 april van dit jaar met een nieuwe campagne voor Europa. Vanaf morgen presenteren de landen Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, België, Groot-Brittanië en Nederland nieuwe advertenties.

De campagne is te zien in de nationale kranten, nieuwsmagazines, business, wetenschap- en lifestyle magazines, maar ook als banner op business en wetenschappelijke websites.
Polen en Zwitserland zullen op de voet volgen. De campagne zal ook daar medio dit jaar van start gaan.
De campagne zet kracht bij BASFs identiteit, The Chemical Company. Of in andere woorden, een bedrijf dat samen met partners uit diverse branches in de industrie op zoek gaat naar innovatieve oplossingen. De bijdrage van BASF voor haar klant kan zeer uiteenlopend zijn. Gezamenlijk verbeterde processen ontwikkelen, realisatie van een hogere kwaliteit of samen naar een oplossing zoeken dat leidt tot een daling van de kosten.
Aangezien deze samenwerking in de meeste gevallen achter de schermen plaatsvindt, maakt BASF haar invisible contribution tot een visible success door middel van deze campagne.

Met de campagne richt BASF zich tot een brede doelgroep. Mensen die BASF graag wil aanspreken interesseren zich voor politiek, economie, maatschappij en verantwoord ondernemen. De boodschap is dat BASF en haar partners intelligente oplossingen bedenken die bijdragen aan een duurzame toekomst.
De campagne brengt verrassende, niet gebruikelijke voorbeelden naar voren.
Slechts weinig mensen zijn zich ervan bewust dat de know-how en producten van BASF in zo verscheidende zaken zoals bruggen en zonnecrème terugkomen.
BASF helpt bij het bouwen van bruggen door additieven voor beton en speciale coatings voor stabiliteit en bescherming. Bij zonnecrème is de hoogwerkzame UV-filter, die de huid beschermt tegen schadelijke zonnestralen een bijdrage van BASF. De voorbeelden dragen bij aan het bewustzijn van de meeste mensen dat veel gebruikelijke producten zonder BASF niet mogelijk zijn.
Naast de voorbeelden, komen de strategische beleidslijnen van BASF terug in de campagne, onder andere het behulpzaam zijn van onze klanten zodat zij nog succesvoller kunnen zijn onder het motto: invisible contribution, visible success. Doel van de campagne is dat BASF als wereldwijd leidende chemieonderneming zich positioneert en haar beeld in Europa nog contreter naar voren komt.

Naast de beide startmotieven, zullen er in het loop van dit jaar meerdere volgen. De nieuwe campagne is in samenwerking met het Frankfurtse bureau Lesch + Frei ontwikkeld. Wilt u meer informatie over de motieven zien, klik dan hier.

BASF is wereldwijd één van de toonaangevende ondernemingen in de chemische industrie. Ons doel is rendabel te groeien en zo de waarde van de onderneming verder te laten stijgen. Met intelligente systeemoplossingen en hoogwaardige producten helpen wij onze klanten succesvol te zijn. De portfolio van BASF strekt zich uit van Chemie, Kunststoffen, Veredelingsproducten, Gewasbescherming, Fijnchemie tot Olie & Gas. Wij benutten nieuwe technologieën om nieuwe markten aan te boren. Onze handelswijze is in overeenstemming met de principes van duurzame ontwikkeling. In 2003 behaalde BASF met iets meer dan 87.000 medewerkers een omzet van meer dan 33 miljard euro. BASF is genoteerd aan de beurzen van Frankfurt (BAS), Londen (BFA), New York (BF), Zürich (AN) en Parijs (BA).

BNL 28 apr 2004

---

Voor nadere informatie:

BASF Nederland B.V.
Barbara Onsman-van Logtestijn
tel: 026 - 3717 457
fax: 026 - 3717 203