MediaPlaza
Gratis workshop over de business aspecten van DRM
Introductie
Donderdag 29 april
Media Plaza, Utrecht
De exploitatie van multimedia heeft behoefte aan nieuwe business
modellen, ondersteund door nieuwe en geavanceerde technologie.
Digitale multimedia content (tekst, plaatjes, audio en video) wordt
beschikbaar gesteld via een verscheidenheid aan kanalen, waarvan het
internet een steeds belangrijker plaats inneemt. Naast de kansen die
het internet biedt voor de verspreiding van multimedia content, levert
het ook serieuze bedreigingen op voor de multimedia industrie. Moderne
computernetwerken maken het voor iedereen mogelijk om multimedia
content (illegaal) te kopiëren en verspreiden tegen geringe kosten. De
bestaande wet en regelgeving voor de bescherming van het intellectueel
eigendom biedt hiertegen geen afdoende bescherming.
Digital rights management kan content beschermen en biedt ook nieuwe
mogelijkheden om inkomsten te genereren. Zo worden bijvoorbeeld niet
uitgezonden televisiebeelden van Idols via internet aangeboden tegen
betaling.
Na deelname aan deze workshop kunt u goed de strategische
mogelijkheden van DRM inschatten voor uw onderneming. En u krijgt
informatie over wie u kan verder helpen en kunt vervolgstappen gaan
vaststellen.
Het is een workshop voor en door ondernemers. U krijgt dan ook
uitgebreid de gelegenheid met andere ondernemers van gedachten te
wisselen.
Doelgroep:
* Directeuren en managers uit de grafische industrie
* Directeuren en managers van uitgeverijen
* Eigenaren van content die niet weten dat ze geld kunnen verdienen
met deze content
* Beslissers en managers die bereid zijn te innoveren
Er is plaats voor maximaal 25 deelnemers, dus wees er snel bij en
schrijf uzelf nu in voor deze gratis workshop.
De workshop zal plaats vinden op donderdag 29 april 2004 .
Deze workshop maakt deel uit van het programma 'Concurreren met ICT
Competenties' van het Ministerie van Economische Zaken en wordt u
aangeboden door Media Plaza in samenwerking met Syntens en Senter.