Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Stella Artois® heft het glas op promotiedeal met Twentieth Century Fox International voor de film Day After Tomorrow van Emmerich

Brussel, 28 april 2004

Twentieth Century Fox International en Stella Artois® slaan de handen in elkaar voor een wereldwijde promotiecampagne naar aanleiding van de release van de langverwachte film THE DAY AFTER TOMORROW van Roland Emmerich.

In lijn met de slogan van de film - Waar zal jij zijn? THE DAY AFTER TOMORROW - krijgen consumenten van Stella Artois® een unieke kans een figurantenrol in een nieuwe Fox-film in de wacht te slepen. De promotie wordt gecommuniceerd op 5 miljoen bierverpakkingen verkrijgbaar in meer dan twaalf landen, waaronder Singapore, Oekraïne, Frankrijk, Spanje, Italië, Bulgarije en België.

Geïnteresseerden in de deelnemende landen kunnen surfen naar de website van Stella Artois® (www.StellaArtoisScreen.com) en daar deelnemen aan een filmquiz. Elke week worden prijzen verdeeld onder de winnaars uit alle deelnemende landen. Lokale winnaars worden overgevlogen naar het filmfestival van Cannes, waar ze kunnen deelnemen aan een castingwedstrijd met een officiële jury. De uiteindelijke winnaar krijgt een figurantenrol in een nieuwe Fox-film, waarvan de titel in Cannes wordt bekendgemaakt.

"THE DAY AFTER TOMORROW belooft hét filmevenement van het jaar te worden en we zijn fier daaraan deel te nemen", verklaart Ann Vereecken, Global Brand Director van Stella Artois®. "Dankzij onze promotie kan Stella Artois Screen® haar bevoorrecht partnership met Fox en ook ons partnership met het filmfestival van Cannes verder uitbouwen. Zo vergroten we de bekendheid van de film en van Interbrew's luxemerk, Stella Artois®."

Kate Bradford, Director of European Promotions bij Fox, voegt daaraan toe: "Deze overeenkomst is voor ons een unieke gelegenheid om de nodige ruchtbaarheid te geven aan onze wereldwijde release van THE DAY AFTER TOMORROW via het bekende merk Stella Artois®, dat een uitstekende reputatie geniet. Dankzij de sterke aanwezigheid van Stella Artois® in deze markten, zijn we ervan overtuigd dat de film met deze promotiecampagne nog een breder publiek zal bereiken."

In de film Independence Day toonde Emmerich hoe ruimtewezens er bijna in slaagden de aarde te vernietigen. In THE DAY AFTER TOMORROW is de vijand een nog verwoestender kracht: de natuur zelf. Er wordt reikhalzend uitgekeken naar deze film vol speciale effecten, waarin een plotse klimaatwijziging cataclysmische gevolgen heeft voor de hele planeet.

THE DAY AFTER TOMORROW gaat wereldwijd in première op 28 mei 2004.

Via haar mondiale sponsoringplatform, Stella Artois Screen ®, streeft Interbrew's wereldwijde topmerk ernaar een passie voor film te delen met alle filmliefhebbers waar ook ter wereld. Dit jaar keert voornoemd platform voor het derde opeenvolgende jaar als Officiële Partner terug naar het filmfestival van Cannes (12-23 mei 2004). De huidige gezamenlijke promotiecampagne met Fox past binnen een bestaand bevoorrecht partnership.

De wereldwijde on-linewedstrijd is gebaseerd op CineMulti-Match, een leuk - volgens sommigen verslavend - spel. Surf naar www.StellaArtoisScreen.com en test er je filmkennis.

Twentieth Century Fox International maakt deel uit van Fox Filmed Entertainment, zelf deel van de Fox Entertainment Group.

Interbrew is een beursgenoteerd bedrijf (INTB ­ Euronext) gevestigd in België. De oorsprong van het bedrijf gaat terug tot 1366 en vandaag is het een van de leidende brouwers ter wereld. Interbrews strategie bestaat er in haar locale platformen te versterken door belangrijke posities uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten ter wereld. Dit wordt gerealiseerd door interne groei, maximale efficiëntie, gerichte overnames en door de consument op de eerste plaats te zetten. Interbrew heeft een portfolio van meer dan 200 merken, waaronder Beck's®, Stella Artois®, Leffe®, Hoegaarden®, Staropramen® en Bass®. Interbrew stelt bijna 50,000 mensen tewerk en heeft activiteiten in 21 landen in Amerika, Europa en Azië. In 2003 realiseerde het bedrijf een netto omzet van meer dan 7 miljard euro.
Onlangs bereikten Interbrew en Companhia de Bebidas das Américas (AmBev), de vijfde grootste brouwer ter wereld, een overeenkomst om InterbrewAmBev op te richten. InterbrewAmBev wordt daarmee de World's Premier Brewer, met een wereldwijd marktaandeel van 14%. Door deze combinatie ontstaat een ongeëvenaard wereldwijd platform, met een positie van nummer één of nummer twee in twintig belangrijke biermarkten - meer dan gelijk welke andere brouwer. InterbrewAmBev zal haar activiteiten toespitsen op Beck's®, Brahma® en Stella Artois®, haar drie wereldwijde topmerken.
De combinatie InterbrewAmBev moet nog afgerond worden. Bezoek voor meer informatie onze website www.interbrew.com. Stella Artois® zet de toon voor superieure kwaliteit en waarde. Het Belgisch pilsbier met een geschiedenis die terug gaat tot 1366. Vandaag is Stella Artois®, één van Interbrew's topmerken en het snelst groeiende internationale luxebier. Stella Artois® wordt wereldwijd verkocht in meer dan 120 landen met een volume van 9 m hl in 2003. Bezoek www.StellaArtoisScreen.com en ontdek zowel het sponsoring platform als de activiteiten van Stella Artois®.

Bijkomende informatie:
Interbrew 20th Century Fox Marianne Amssoms Kate Bradford Corporate Media Relations Director Director ­ European Promotions Tel: +32 16 31 57 69 Tel: +44 (0) 207 314 7006 Fax: +32 16 31 59 69 Fax: +44 (0) 207 753 0010 E-mail: marianne.amssoms@interbrew.com

---- --