april 2004
Gemeentelijk contactcentrum krijgt Promotion Award (27 april)
Het gemeentelijk ContactCentrum van de gemeente Den Haag heeft de
Contact Center Promotion Award ontvangen. Wethouder W.J. Stolte heeft
de award vanavond in ontvangst genomen tijdens de NCCA gala-avond in
het Beatrixtheater in Utrecht. De Contact Center Promotion Award is
een aanmoedigingsprijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan een persoon
of instantie die zich bijzonder verdienstelijk heeft getoond aan de
telecommerce-branche in Nederland. Het gemeentelijk ContactCentrum
heeft de prijs ontvangen vanwege de daadkracht en het commitment dat
zij binnen de gehele organisatie heeft verworven.
Deze goede interne samenwerking zorgt ervoor dat de burgers een
passende oplossing voor hun problemen krijgen binnen afgesproken
termijnen. Het gemeentelijk ContactCentrum is hiermee de juiste
organisatie voor deze prijs.
Wethouder Stolte complimenteerde de medewerkers voor hun inzet in de
afgelopen jaren en gaf aan dat in de toekomst het gemeentelijk
ContactCentrum één van de belangrijkste bedrijfsonderdelen zal zijn in
het bereiken van de gemeentelijke doelstelling: 'Den Haag, de meeste
klantgerichte gemeente in 2007'.
Gemeentelijk ContactCentrum
Op 1 mei 2001 heeft de gemeente Den Haag het gemeentelijk
ContactCentrum opgericht voor vragen en meldingen over de openbare
ruimte. In drie jaar tijd is het gemeentelijk ContactCentrum
uitgegroeid tot de gemeentelijke frontoffice. De Haagse burger heeft
één telefoonnummer en één emailadres waar hij de gemeente kan
bereiken, voor zeer uiteenlopende vragen. Bij het gemeentelijk
ContactCentrum komen 240.000 telefoontjes per jaar binnen. Daarnaast
behandelen ze nog ongeveer 1500 emails per maand en 300 brieven en/of
faxen per jaar.
Gemeente Den Haag