SNT GROUP N.V.

Goud en zilver voor SNT bij uitreiking Nationale Contact Center Awards

Zoetermeer 28 april 2004. Klant Contact Services B.V., een joint venture van SNT en Achmea, heeft tijdens het Telecommerce gala van de TCD in het Utrechtse Beatrix Theater de gouden Nationale Contact Center Award gewonnen in de categorie Facilitair voor contact centers tot 80 seats. In de categorie Facilitair voor contact centers met meer dan 80 seats won SNT met de klantcase Planet Media Group, waaronder de twee merken Planet Internet en Het Net vallen, zilver. Volgens de jury blinkt de case van Klant Contact Services uit door de innovatieve insteek van de juridische dienstverlening. De case van SNT springt in het oog door de gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de totale dienstverlening. Deze kwaliteit wordt mede hoog gehouden door facturatie per klant i.p.v. facturatie per contact. SNT vervult een voortrekkersrol in de contact center branche en de wijze van opereren getuigt van meedenken met de klant.

Diederik Renne, directeur van Klant Contact Services, beschouwt het winnen van de gouden award als 'een grote eer'. Renne: 'Binnen de SNT-organisatie worden continue initiatieven ontplooid om de relatie tussen opdrachtgevers en hun klanten te verstevigen en het rendement per contact te verhogen. Een goede relatie tussen SNT en de opdrachtgever vormt daarvoor de basis. SNT en Achmea opereren met Klant Contact Services daadwerkelijk als partners in business, en dat vertaalt zich in de kwaliteit van de gezamenlijke dienstverlening. We zijn er trots op dat deze kwaliteit door de branche is onderkend'.

De projecten die deelnemende contact centers voor de awards hebben ingediend werden beoordeeld op creativiteit, originaliteit en resultaten. Ook moesten de cases bijdragen aan onder meer het bevorderen van het imago van de branche. Voorts beoordeelde de jury de kwaliteit van de contact centers aan de hand van de telefoongesprekken en een bedrijfsbezoek. Volgens juryvoorzitter Maton Sonnemans was het niveau van de inzendingen erg hoog. Hij ziet dat als een teken van professionalisering in de branche.

Profiel SNT is één van de grootste aanbieders van diensten op het gebied van Customer Relationship Management (CRM) in Europa. SNT doet onderzoek naar communicatievoorkeuren en gedrag van klantgroepen en koppelt deze kennis aan de ontwikkeling en implementatie van communicatiekanalen en diensten die tot doel hebben het contact tussen organisaties en hun klanten te verbeteren en te intensiveren. SNT draagt tevens zorg voor de afhandeling van klantcontacten door via telefoon, internet en email informatie en advies te geven, reserveringen te maken of transacties te verrichten. Samen met haar Europese partners, werkt SNT aan goede service voor klanten van internationale A-merken, banken, verzekeringsmaatschappijen, reisorganisaties, IT en telecommunicatie bedrijven, zorgverleners, charitatieve instellingen en overheden.

SNT Group wordt gevormd door de werkmaatschappijen SNT Nederland, SNT België en SNT Duitsland. Binnen SNT Nederland opereert onderzoeksbureau Interview-NSS als 100% dochtermaatschappij onder eigen naam. In Scandinavië werkt SNT samen met alliantie partner Excellent. Vitalicom is SNT's partner in Frankrijk.

Einde bericht Noot voor de redactie (