SNT GROUP N.V.
Goud en zilver voor SNT bij uitreiking Nationale Contact Center Awards
Zoetermeer 28 april 2004. Klant Contact Services B.V., een joint
venture van SNT en Achmea, heeft tijdens het Telecommerce gala van de
TCD in het Utrechtse Beatrix Theater de gouden Nationale Contact
Center Award gewonnen in de categorie Facilitair voor contact centers
tot 80 seats. In de categorie Facilitair voor contact centers met meer
dan 80 seats won SNT met de klantcase Planet Media Group, waaronder de
twee merken Planet Internet en Het Net vallen, zilver. Volgens de jury
blinkt de case van Klant Contact Services uit door de innovatieve
insteek van de juridische dienstverlening. De case van SNT springt in
het oog door de gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de totale
dienstverlening. Deze kwaliteit wordt mede hoog gehouden door
facturatie per klant i.p.v. facturatie per contact. SNT vervult een
voortrekkersrol in de contact center branche en de wijze van opereren
getuigt van meedenken met de klant.
Diederik Renne, directeur van Klant Contact Services, beschouwt het
winnen van de gouden award als 'een grote eer'. Renne: 'Binnen de
SNT-organisatie worden continue initiatieven ontplooid om de relatie
tussen opdrachtgevers en hun klanten te verstevigen en het rendement
per contact te verhogen. Een goede relatie tussen SNT en de
opdrachtgever vormt daarvoor de basis.
SNT en Achmea opereren met Klant Contact Services daadwerkelijk als
partners in business, en dat vertaalt zich in de kwaliteit van de
gezamenlijke dienstverlening. We zijn er trots op dat deze kwaliteit
door de branche is onderkend'.
De projecten die deelnemende contact centers voor de awards hebben
ingediend werden beoordeeld op creativiteit, originaliteit en
resultaten. Ook moesten de cases bijdragen aan onder meer het
bevorderen van het imago van de branche. Voorts beoordeelde de jury de
kwaliteit van de contact centers aan de hand van de telefoongesprekken
en een bedrijfsbezoek. Volgens juryvoorzitter Maton Sonnemans was het
niveau van de inzendingen erg hoog. Hij ziet dat als een teken van
professionalisering in de branche.
Profiel
SNT is één van de grootste aanbieders van diensten op het gebied van
Customer Relationship Management (CRM) in Europa. SNT doet onderzoek
naar communicatievoorkeuren en gedrag van klantgroepen en koppelt deze
kennis aan de ontwikkeling en implementatie van communicatiekanalen en
diensten die tot doel hebben het contact tussen organisaties en hun
klanten te verbeteren en te intensiveren. SNT draagt tevens zorg voor
de afhandeling van klantcontacten door via telefoon, internet en email
informatie en advies te geven, reserveringen te maken of transacties
te verrichten. Samen met haar Europese partners, werkt SNT aan goede
service voor klanten van internationale
A-merken, banken, verzekeringsmaatschappijen, reisorganisaties, IT en
telecommunicatie bedrijven, zorgverleners, charitatieve instellingen
en overheden.
SNT Group wordt gevormd door de werkmaatschappijen SNT Nederland, SNT
België en
SNT Duitsland. Binnen SNT Nederland opereert onderzoeksbureau
Interview-NSS als 100% dochtermaatschappij onder eigen naam. In
Scandinavië werkt SNT samen met alliantie partner Excellent. Vitalicom
is SNT's partner in Frankrijk.
Einde bericht
Noot voor de redactie (