Ingezonden persbericht
Nieuwsbericht
tankkorting populairder dan spaarpunten
Recordprijzen veroorzaken rush op internetkortingskaart.
Eindhoven 28-04-2004 Automobilisten die zelf hun brandstof betalen, kiezen
steeds vaker voor kortingskaarten in plaats van spaarpunten. De website van
UnitedConsumers, uitgever van kortingkaarten, draait overuren met duizenden
aanvragen. Bovendien start vandaag ook het 400-ste bemande tankstation met
de acceptatie van deze kortingskaart. "Daarmee staan we in de top 5 van
oliemaatschappijen in Nederland"; aldus Paul van Selms van UnitedConsumers.
MEER PRIJSBEWUSTE TANKERS
Tankkortingen via een kortingskaart kunnen behoorlijk oplopen.
Een voorwaarde voor succes, want; "Geld telt" voor de consument. Als het
economisch minder gaat, leert een simpele rekensom dat; kortingskaarten zes
tot tien keer meer opleveren dan; Airmiles of Freebees.
Bij 25.000 km per jaar levert een kortingskaart 100 euro besparing op, veel
meer dan de 10 euro (of 25 euro in producten) via de spaarsystemen. De
stijgende brandstofprijzen in 2004 zorgen ervoor dat inmiddels 1 miljoen
automobilisten eerst rekenen, voordat ze gaan tanken.
KORTINGSKAART IS VOORDELIGER
UnitedConsumers is als eerste gestart met kortingskaarten door zakelijke
korting los te maken van de betaalkaart en onbemande tankstations. De
kortingskaart is er voor iedereen en biedt landelijk bij bemande
tankstations standaard 6 eurocent per liter korting op alle
brandstofsoorten. Indien de 6 eurocent korting al aan de pomp gegeven wordt,
garandeert UnitedConsumers altijd 1 eurocent extra korting op de pompprijs.
Kortingskaarten zijn daardoor altijd voordeliger en concurreren niet alleen
met de spaarsystemen, maar ook met onbemande prijsvechters omdat daar de
kortingen per tankstation, en zelfs per brandstofsoort, verschillen. "Dat
schept verwarring en wantrouwen bij de consument. Op onze website staat
eenzelfde korting voor alle brandstoffen en tankstations", aldus Van Selms.
---
Noot aan de redactie (