Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Vergelijkende reclame gezondheidstijdschriften

Uitgeverij Mix Media heeft gekozen voor vergelijkende reclame om haar titels BETER en GezondheidNieuws onder de aandacht te brengen. In een campagne worden de HOI-oplagen van de vier in Nederland verschijnende gezondheidstitels met elkaar vergeleken. BETER en GezondheidNieuws voeren de ranglijst aan, gevolgd door respectievelijk Santé (Quote Media) en Top Santé (Sanoma).

De campagne is primair gericht op adverteerders en mediaplanners. 'Het publiek weet ons wel te vinden,' vertelt Mix Media-hoofdredacteur Stan van Eck, 'dat laten de HOI-cijfers ook duidelijk zien. Ook een groeiend aantal adverteerders schakelt onze titels in. Maar we hebben het gevoel dat er meer in zit. Door onbekendheid worden we nog te vaak niet meegenomen in campagnes. Misschien hebben we ook wel te veel in stilte gewerkt, ons koesterend onder de hoge waardering van de lezers. Nou dan is het hoog tijd om meer adverteerders en mediaplanners duidelijk te maken dat we er zijn.'

De oplagecijfers die Mix Media publiceert in de campagne hebben betrekking op de laatste door het HOI gepubliceerde kwartaalcijfers (4e kwartaal 2003). Die cijfers zijn als volgt: BETER - 97.374
GezondheidNieuws - 93.159
Santé - 79.673
Top Santé - 61.732

Mix Media is gespecialiseerd in publieksinformatie over gezondheid. De tone of voice is positief. Gezondheid is een lifestyle volgens de filosofie van Mix Media. Naast de tijdschriften zelf verschijnen er line extensions als boeken en schriftelijke cursussen. Bovendien worden er voor de lezers reizen, wandelingen en workshops georganiseerd. Ten behoeve van onder meer verzekeringsmaatschappijen en thuiszorgorganisaties worden door Mix Media sponsored media geproduceerd.

/////