Ingezonden persbericht


Persbericht

26 april 2004

Salesforce.com introduceert Spring ¹04 ­ OEs werelds meest schaalbare CRM-oplossing ~ nieuwe mogelijkheden stellen 9.500 klanten in staat CRM uit te breiden met nieuwe on demand applicaties ~

Salesforce.com, wereldwijd marktleider in on demand customer relationship management (CRM), kondigt salesforce.com Spring ¹04 aan. De oplossing is per direct beschikbaar voor 9.500 klanten en 140.000 abonnees wereldwijd. De nieuwste editie van salesforce.com¹s succesvolle CRM-dienst biedt Custom Tabs. Dit zijn nieuwe applicatiemodules die gebruikers de gelegenheid geven hun CRM-applicatie aan te passen aan hun wensen.

Gebruikers kunnen on demand Custom Tabs creëren door gebruik te maken van de nieuwe salesforce.com Studio. Dit is een complete en schaalbare suite die alle aspecten van salesforce.com ondersteunt en het mogelijk maakt te voldoen aan verticale vereisten. Spring ¹04 biedt daarnaast het sforce 3.0 on demand platform aan, wat ontwikkelaars volledige vrijheid geeft op het gebied van CRM-programmering, integratie en extensie. Met Spring ¹04 is on demand CRM nu schaalbaarder dan client/server software.

Spring ¹04 is de vijftiende generatie van salesforce.com en omvat talloze nieuwe features die salesforce.com¹s positie als hoge kwaliteit's CRM-oplossing bevestigt. Naast belangrijke on demand CRM features voegt salesforce.com Spring ¹04 drie nieuwe tabbladen toe, te weten: Producten, Contracten en Oplossingen. Met het Producten tabblad kunnen bedrijven eenvoudig door productcatalogi bladeren, deze bijhouden en beveiligen. Het Contracten tabblad breidt CRM uit naar de backoffice en geeft een volledig geïntegreerd beeld van de contracten, inclusief tracking en management, en gerelateerde processen, zoals goedkeuring en vernieuwing. Het Oplossingen tabblad biedt uitgebreide schaalbaarheidsmogelijkheden, workflow, kennisbank en business process management voor oplossingen. Dit maakt het eenvoudiger om een kennisbank van antwoorden voor de dagelijkse klantenservice te beheren. Met behulp van een nieuwe 'Web-doe-het-zelf' feature kan deze kennisbank openbaar gemaakt worden. Zo kunnen website bezoekers toegang krijgen tot een gepubliceerde lijst van oplossingen en FAQ¹s. Bovendien biedt salesforce.com vele nieuwe features en verbeteringen op alle servicegebieden, waaronder group calendaring, opportunity update herinneringen en een uitgebreide beveiligingscontrole.

Meer dan 1.500 indirecte ontwikkelaars, 500 klanten en 100 onafhankelijke software vendors (ISV¹s) gebruiken het sforce on demand platform om salesforce.com te integreren en uit te breiden. Sforce 3.0 maakt het mogelijk de salesforce.com Spring ¹04 on demand CRM-oplossing naadloos te integreren met enterprise applicaties, op maat gemaakte applicaties en de meest gebruikte desktop applicaties, zoals Microsoft Office, Outlook en nu ook Lotes Notes. Daarnaast krijgen gebruikers met de nieuwe Offline PDA versie toegang tot salesforce.com vanaf een offline Pocket PC of Palm handheld computer. De nieuwe sforce 3.0 enterprise webservices API biedt krachtige en op standaarden gebaseerde integratiemogelijkheden. Zo biedt deze een volledige tekst zoekmogelijkheid met de nieuwe sforce Object Search Language (SOSL), toegang tot de nieuwe mogelijkheden van salesforce.com Studio via webservices en ondersteuning voor nieuwe objecten en velden, zoals producten en prijslijsten.

"Salesforce.com Spring ¹04 betekent een grote stap voorwaarts voor CRM," zegt Marc Benioff, voorzitter and CEO bij salesforce.com. "Salesforce.com is hiermee de meest schaalbare CRM-oplossing ter wereld, beter schaalbaar dan software en welke andere on demand oplossing ook. Spring ¹04 is door onze klanten, partners en onafhankelijke ontwikkelaars met open armen ontvangen en heeft zo de wereld van CRM in rep en roer gebracht."

Spring ¹04 biedt ondersteuning voor 11 talen, in alle valuta en heeft gebruikers en klanten overal ter wereld. Zo komt salesforce.com met Spring ¹04 tegemoet aan de eisen van organisaties. De wereldwijde vertalingstoepassing maakt onmiddellijke vertaling mogelijk. Gebruikers kunnen hun eigen taal selecteren en alle aanpassingen worden meteen voor hen vertaald. Bovendien worden valuta automatisch omgerekend voor elke gebruiker en voor managers worden deze samengevat in de munteenheid van hun keuze. Salesforce.com Spring ¹04 is altijd en overal toegankelijk met elk apparaat. Het on demand model maakt het mogelijk snel en adequaat overal ter wereld operationeel te zijn.

Het on demand model van salesforce.com biedt de voordelen van Spring ¹04 aan meer 9.500 klanten en 140.000 abonnees wereldwijd zonder de problemen die traditionele software upgrades geven. Voor nieuwe klanten blijft salesforce.com gemakkelijk in gebruik zoals altijd. De Gartner Group heeft in recent onderzoek (maart 2004) aangetoond dat salesforce.com twee keer zo snel wordt geïmplementeerd als traditionele CRM-oplossingen en met veel minder middelen.

(678 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com is wereldwijd marktleider in het leveren van on-demand applicaties. Het bedrijf levert de succesvolle salesforce.com productserie van on-demand oplossingen voor geïntegreerde sales force automation, klantenservice en helpdesk, marketing automation, document en contract management, en analyse tools. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd.

Daarnaast heeft het bedrijf sforce 2.0 geïntroduceerd, een nieuwe on-demand applicatie die de manier waarop applicaties worden gebouwd zal veranderen, net zo als salesforce.com de manier waarop applicaties worden aangeboden heeft veranderd. Sforce 2.0 stelt ontwikkelaars in staat om snel nieuwe on-demand applicaties te ontwikkelen, te bouwen, in gebruik te nemen en deze door salesforce.com te laten hosten.

Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder Editors' Choice, twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, twee Deploy Awards van InfoWorld, twee SIIA Codie Awards voor beste CRM applicatie, Editors¹ Choice van TMC Labs, Computing Magazine¹s Enterprise Product van het jaar 2003, Forbes Magazine¹s "Beste van het web," een Webby Business Award en de 2003 US Kamer van Koophandel Corporate Stewardship Award.

Het bedrijf heeft meer dan 9.000 klanten en 130.000 gebruikers en levert haar diensten in 11 talen. Salesforce.com is opgericht in 1999. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Voor meer informatie, zie www.salesforce.com

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven of Joost Galema bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: kimv@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com joostg@lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +44 1344 393 501
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com


---

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com


---