Ingezonden persbericht


Hilversum, 26 april 2004

Max Velthuijs' Kikker springt op!

De Nederlandse bedrijven Telescreen en Kids at Work gaan samenwerken om ervoor te zorgen dat Kikker zijn eigen animatieserie krijgt. Kikker is de populaire hoofdrolspeler uit de boeken van Max Velthuijs. De avonturen van Kikker zijn al vastgelegd in prentenboeken, Cd-rom's en een breed assortiment merchandising artikelen. In 2003 werd met veel succes de Kikker musical uitgebracht en deze show gaat zelfs naar Broadway!

Max Velthuijs is een bekend kinderboekenillustrator en -schrijver die recentelijk de prestigieuze Hans Christian Andersen Award 2004 voor zijn werk heeft ontvangen. In het juryrapport wordt Velthuijs als volgt omschreven: "Max Velthuijs is een briljante verhalenverteller en artiest wiens levenslange toewijding aan kinderliteratuur wordt erkend door de jury. Velthuijs heeft veelvuldig bewezen dat hij kinderen echt begrijpt: hun twijfel, angsten en belevingswereld. Zijn boeken zijn kleine juweeltjes van tekst en tekeningen die tezamen kinderen geruststellen en hen zelfverzekerder de wereld om hen heen laat verkennen".

Telescreen start met het onderzoek naar de meest geschikte wijze van animeren. Max Velthuijs is van plan een scherp en toeziend oog te houden op de ontwikkeling van zijn geesteskind. Ruud van Breugel, directeur Telescreen, is ervan overtuigd dat Telescreen een prachtige serie zal leveren: "Ik ben er zeker van dat ons ervaren team van producers de wensen en het werk van de artiest net zo blijft respecteren als gebeurt is bij het animeren van het werk van Dick Bruna. Ik kijk er dan ook naar uit om Kikker over het scherm te zien springen".

Telescreen staat international bekend om haar kwalitatief hoogstaande animatieproducties, succesvolle samenwerkingen en kennis op het gebied van rechtenexploitatie. Telescreen heeft als producer, agent en distributeur al meer dan 20 jaar haar sporen verdiend en breidt zich nog steeds uit door in te springen op nieuwe ontwikkelingen in de media.

Kids at Work is een van de pioniers op het gebied boekenmerchandising in Europa. Het bedrijf is bekend om de sleutelrol die het speelt in het exploiteren van characters gebaseerd op kinderboeken en heeft al een uitgebreide lijn van producten en promotionele champagnes ontwikkeld. Als distributeur en packager speelt Kids at Work een actieve rol in het samenbrengen van boeken en merchandising in zowel boek- als speelgoedhandel.

Ingesloten: de logo's van Telescreen en Kids at Work, een foto van Max Velthuijs en twee illustraties van Kikker.