Op zaterdagmiddag 24 april hield de
Zeehondencrèche, samen met een enthousiast team
van reclamebureau OgilvyOne uit Amsterdam en een
groepje zeehonden-kinderen een actie op het Spui
tegen de zeehondenmoord in Canada. De actie werd
een groot succes.
Huilers op het Spui
Medewerkers van het Amsterdamse reclamebureau OgilvyOne hadden het
beeld van de stop-de-zeehondenmoord-advertentie (de maple leaf op de
Canadese vlag weergegeven in bloed) op een gigantisch sneeuwwit tapijt
geschilderd. Dat werd als basis midden op het Spui gelegd en daarna
deelden Ogilvy-medewerkers, Lenie 't Hart en negen kinderen in
zeehondenpakken pamfletten uit en verzamelden handtekeningen. De actie
werd een groot succes. In minder dan een uur werden meer dan 750
handtekeningen verzameld. Niemand weigerde de petitie te tekenen en de
initiatiefnemers kregen veel bijval.
Alle verzamelde handtekeningen uit alle acties, deze en de website, de
advertentie, de bezoekershal en de vele tientallen toegezonden lijsten
zullen binnenkort worden aangeboden aan de Canadese ambassadeur.
Hebt u nog niet getekend? Ga naar www.stopdezeehondenmoord.nl en vul
uw naam in.
Een andere mogelijkheid: download de PDF ( kb) met de
handtekeningenlijst en verzamel reacties in uw omgeving. In de brief
van Lenie 't Hart aan de Canadese Ambassadeur vindt u de argumenten
waarom deze afschuwelijke zeehondenmoord moet stoppen.
Zeehondencreche Pieterburen