23-4-2004
Hyundai Getz regelrechte verkoophit
Hyundai heeft met Getz de wind vol in de zeilen. In minder dan
veertien maanden zijn er van dit model al ruim 100.000 exemplaren
verkocht in heel Europa. Ook Nederland heeft de smaak van de Getz goed
te pakken; sinds de introductie medio 2002 zijn er maar liefst 8.297
verkocht.
De Getz is dan ook beslist een pijler onder het succes dat Hyundai
momenteel boekt. Gerekend over het eerste kwartaal van dit jaar zijn
de totale verkopen van het merk op de Europese markt maar liefst met
17 procent gestegen ten opzichte van het eerste kwartaal vorig jaar.
De Hyundai Getz heeft sinds zijn komst ook al flink wat prijzen
geoogst, wat al aangeeft dat hij volop in de belangstelling staat. De
Getz is bijvoorbeeld door het Britse blad What Car uitgeroepen tot
beste aanbod gezien prijs en uitrusting. In Schotland heeft hij de
titel Small Car of the Year in de wacht gesleept en in Portugal is hij
verkozen tot Supermini van 2004.
Olympische Spelen
Voor de Getz is 2004 met recht een olympisch jaar. Niet alleen qua
verkopen maar ook in de realiteit, want hij speelt een hoofdrol
tijdens de Olympische Spelen in Athene. Hij is uitgekozen als de
officiële auto voor het vervoer van officials en organisatoren. Dit is
mede een belangrijke impuls voor een verdere stijging van de verkopen
in Europa. Hyundai rekent over heel 2004 uit te komen op een aantal
van 110.000.
De recente uitbreiding van het leveringsprogramma met de geavanceerde
driecilinder 1,5-liter CRDi diesel draagt aan die groei bij. Hyundai
verwacht dat die versie dertig procent van de totale Getz-verkopen
voor zijn rekening neemt.
AutoRai