VERGADERINGEN
VERGADERINGEN RAADSCOMMISSIES
Vergadering raadscommissie voor Bestuurlijke Vernieuwing
Deze commissie vergadert op 22 april vanaf 19.30 uur in de raadzaal
van het gemeentehuis. Belangstellenden zijn van harte welkom op de
publieke tribune.
Daar ligt een agenda voor gereed. Bij de gastvrouw kunt u een kopie
opvragen van te behandelen stukken.
Burgers kunnen over de geagendeerde punten bij de behandeling van dat
onderwerp gedurende maximaal 30 minuten het woord voeren. Elke spreker
krijgt maximaal 5 minuten het woord. De spreker voert het woord, nadat
de voorzitter hem dit heeft verleend.
Degene die van het spreekrecht gebruik wil maken meldt dit tot 10.00
uur op de dag van de vergadering aan de griffier, drs. H.J. Volkers.
Tel.: 0297-513963 of e-mail: griffie@uithoorn.nl
1. Opening
2. Agenda
3. Verslag 25 maart 2004
4. Actielijst
5. Ingekomen stukken
6. Mededelingen en regionale aangelegenheden
7. Presentatie/voorlichting nieuw notuleersysteem
8. Vervolgstappen duale begroting (BMC offerte) - toelichting door
voorzitter
9. Presentatie Rekenkamerfunctie -door griffier
10. Stand van Zaken RaadsInformatieSysteem -door griffier
11. Rondvraag
12. Sluiting
Toelichting
Ad 2 Agenda
Op deze agenda is niet het onderwerp "Actieve Informatieplicht"
vermeld. Bij de behandeling
in een eerdere commissie werd geconcludeerd dat de verschenen
handleiding eigenlijk voor
het college is bedoeld en dat daar "de bal ligt". Afgelopen week is
met het college overleg
gevoerd. Geconcludeerd is dat belangrijke vraagpunten aan de orde
komen in de lopende
evaluatie van het dualisme. Na afronding van deze evaluatie zal het
college met een
uitwerking van de actieve informatieplicht komen.
Ad 7 Presentatie/voorlichting nieuwe notuleerservice
Een vertegenwoordiger van het bedrijf "Notuleerservice.nl" zal een
nieuwe wijze van
verslaglegging presenteren.
Ad 8 Duale begroting
Inmiddels is een nieuwe offerte van BMC ontvangen. Getracht wordt deze
in een plan van
aanpak te verwerken. Eventuele stukken zullen worden nagezonden.
Ad 9 Presentatie rekenkamerfunctie
De griffier zal een schets geven van de verschillende mogelijkheden op
dit gebied. Na
inventarisatie van de voor- en nadelen van de verschillende varianten
zal een keuze dienen
te worden gemaakt.
Bij deze vergaderingen bent u van harte welkom.
U kunt over de geagendeerde punten bij de behandeling van dat
onderwerp gedurende maximaal 30 minuten het woord voeren. Elke spreker
krijgt maximaal 5 minuten het woord. De spreker voert het woord, nadat
de voorzitter hem dit heeft verleend.
Degene die van het spreekrecht gebruik wil maken, meldt dit tot 10.00
uur op de dag van de vergadering aan de griffier, drs. H.J. Volkers,
tel: 0297-613963 of e-mail: griffie@uithoorn.nl.
VERGADERSCHEMA 2004 COMMISSIES EN RAAD
jan
feb
mrt
apr
mei
jun
jul
aug
sep
okt
nov
dec
Woensdag 20.00 uur
COMMISSIE VOOR RUIMTE, LEEFOMGEVING EN MIDDELEN (RLM)
07
04
10
07
12
16
-
25
29
-
10
01
Donderdag 20.00 uur
COMMISSIE VOOR BESTUUR, WELZIJN, ONDERWIJS EN ZORG (BWOZ)
08
05
11
08
13
17
-
26
30
-
11
02
Donderdag 19.30 uur
COMMISSIE BESTUURLIJKE VERNIEUWING
22
19
25
22
27
-
01
-
09
21
-
16
Donderdag 20.00 uur
PRESIDIUM
15
12
18
15
13*
24
29
19
02
07
18
09
Donderdag 19.30 uur
PRESIDIUM voorafgaand aan de raadsvergadering
29
26
-
01
-
03
08
-
16
28
04
25
23
Donderdag 20.00 uur
RAADSVERGADERING
29
26
-
01
29
-
03
08
-
16
28
04**
25
23
* aanvang 19.30 uur, daarna BWOZ; ** BEGROTINGSRAAD
Gemeente Uithoorn